Gå til innhold

– Vi lanserer en fantastisk funksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Facebook ble et nettfenomen og selv om andre tjenester som google kommer med bedre funksjoner vil ikke folk bytte. Facebook har blitt like standard som mobilen din. Tror folk flest bruker facebook mer enn mobilen nå faktisk.

Ser for meg google sitt samfunn blir mer mot bedrifter egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg ganske sikker på at ikke folk kommer til å bytte, med mindre den Google tjenesten er noe helt spesielt, og selv da tror jeg det kan ta lang tid. Med å lage et ordentlig sosialt media så føler jeg det var litt "førstemann til mølle" som gjaldt, hvor facebook vant. Det fantes så klart andre mindre tjenster også giganten Myspace før facebook, men det var helt klart et stort rom for facebook til å ta over.

 

 

 

Social-Networking-History-Pre-Facebook-1d.jpg

 

 

 

http://www.bitrebels.com/social/the-social-media-world-before-twitter-and-facebook-infographic/

 

Litt om sosial media.

Lenke til kommentar

Lista mi ligger... Vell svært bortgjemt for å i det hele tatt vurdere Fjæsboka eller Google sitt alternativ.

Jeg vil ikke ha noe med noen av de å gjøre, det er ille nok at man uten root er påtvunget en Facebook app på Android mobilen.

Riktignok rooter du så kan kaste den på dynga men uansett.

Lenke til kommentar

<synsing>

Nok en funksjon ja? Av og til lurer jeg på om Facebook sakte begår selvmord. Før Facebook fantes det nemlig noe som het myspace.com, som også var veldig populært en stund. Nei, det gjennomsyret ikke samfunnet på samme måte som Facebook gjør i det, men det var også andre tider. Folk forlot likevel myspace i hopetall når Facebook kom.

 

Personlig tror jeg dette har mye med at Facebook leverte en svært ren, oversiktklig og enkel brukeropplevelse hvor sosial interaksjon var i fokus. Ingen blinkende bilder, brukerskapte sider, musikk som automatisk ble avspilt og alt det andre man opplevde på myspace. Nå som man derimot blir spammet til døde av meningsløse requests, nyheter fra "venners" farmville og alt annet ræl, så får jeg inntrykk av at Facebook har glemt hvorfor man valgte akkurat deres tjeneste ovenfor alle andre. Jeg ser det derfor ikke som umulig at det kan være en plass i markedet for Google+. Folk er lei Facebook, men blir værende fordi det er så integrert i vårt websamfunn, og for enkelte er en utmelding det samme som sosialt selvmord. Google er derimot i vinden, og har oppnådd stor popularitet gjennom anerkjente tjenester som Android og Gmail.

</synsing>

 

Vi får se. Enn så lenge holder jeg meg på Facebook, om så kun for å begrense hvor mange aspekter av livet mitt Google skal få innsyn i.

 

EDIT: Leifer.

Endret av LordErik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Aldrig brukt Facebook og kommer heller aldrig til å bruke det ,

For mye dritt der og hacking av kontoer , for dårling sikkerhet der med andre ord ,

Men kommer til og kikke på Google+

 

Er ikke sikkerehten til facebook det er noe feil med, er folks egne holdninger til passordsikkerehet som er problemet

Endret av *martin*
Lenke til kommentar

De gjorde det samme med Gmail i begynnelsen. Det er nokså mange som bruker det. Det er lurt av dem å teste ut på mindre grupper først, sånn at de kan teste det på større brukergrupper og riste ut bugs før det blir offentlig tilgjengelig.

 

Wave var et forsøk på å erstatte Email. Det var langt mer ambisiøst enn å erstatte Facebook. Jeg for min del, slettet Facebook-kontoen min for mange måneder siden og har ikke savnet det. Men jeg kommer til å gi Google+ en sjanse. Jeg tror heller ikke at folk vil ha noen problemer med å ha konto hos både Google og Facebook. Med programmer som Gwibber, samles de uansett på samme sted.

 

Jeg er spent på å se om Google åpner for føderalisering av nettverket, altså at andre kan drifte kompatible nettverk og kommunisere med Google+-brukere, sånn som de gjør med IM. Gjør de det, så vil de overkjøre Facebook, tror jeg.

Lenke til kommentar

De gjorde det samme med Gmail i begynnelsen. Det er nokså mange som bruker det. Det er lurt av dem å teste ut på mindre grupper først, sånn at de kan teste det på større brukergrupper og riste ut bugs før det blir offentlig tilgjengelig.

 

Wave var et forsøk på å erstatte Email. Det var langt mer ambisiøst enn å erstatte Facebook. Jeg for min del, slettet Facebook-kontoen min for mange måneder siden og har ikke savnet det. Men jeg kommer til å gi Google+ en sjanse. Jeg tror heller ikke at folk vil ha noen problemer med å ha konto hos både Google og Facebook. Med programmer som Gwibber, samles de uansett på samme sted.

 

Jeg er spent på å se om Google åpner for føderalisering av nettverket, altså at andre kan drifte kompatible nettverk og kommunisere med Google+-brukere, sånn som de gjør med IM. Gjør de det, så vil de overkjøre Facebook, tror jeg.

E-post er jo ikke det samme, ettersom du med gmail uansett kunne sende mail til hvem som helst som hadde en e-post konto. Med wave kunne du kun kommunisere med andre wave brukere, som ekskluderte de aller fleste en hadde noen interesse av å bruke wave med, ettersom det kun var en liten gruppe som fikk tilgang.

 

Det er som om postvesenet skulle åpne en ny leveringstjeneste, men kun til folk som hadde postnummer som også var primtall. Det er en tåpelig idé.

Lenke til kommentar

Folk som ikke bytte til Google+ selv om det er på teknisk og brukeropplevelse side mye bedre må ikke jeg være "venn" med heller,da det som oftes også er de folkene som spame med "hvor mange % hot er du idag?" - "fbapps" og invitering til rare greie jeg ikke forstår en dritt av. Det finnes jo fortsatt Sms og skype blir vel ikke erstattet så fort for meg heller. Jeg håpe at Google+ blir en mer moden og voksen alternativ for FB. Har forresten lest at det blir 18års alders grense på Google+, om det er sant bidra det jo sikkert til de jeg nettopp nevnte men det er også litt kjipt siden jeg da egentlig må vente neste 2år da ^^

Endret av NoiSe_NOR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til å ta i bruk google+. Vet at det er veldig mange som er like missfornøyd med facebook som jeg er.

 

Dette er akkurat det jeg har ventet på. Bare ut fra det jeg har sett er mange de viktigste store feilene med facebook rettet.

 

De aller aller fleste bruker jo google sine tjenester fra før.

 

Men jeg tror nok Norge vil henge langt etter her også som så mange andre tjenester.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

fantastisk fjesbok funksjon... så søtt. Ser for meg at babes, tanter og bestemødre formelig nyter dette. Nå med sosial utfordrer fra google... neh... hverken eller frister ikke.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...