Gå til innhold

– Dette er en avgjørende brikke for Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt g+ i snart en døgn nå. Fått et par venner med. Det er helt utrolig. UIen er nydelig, kjempe brukervennlig. Android appen med auto-upload av bilder er herlig.

Kommer aldri til å bruke skype mer, mye enklere å starte en hangout med noen venner.

 

Det er en god blanding av twitter og facebook. Man velger selv hvor åpent det man sier er. Man adder ikke som venner, men man følger som på twitter. Man har bare tilgang til public delen til en annen person intill den personen putter deg i en annen circle. Tar litt tid å få hode rundt, men fungerer svært godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt g+ i snart en døgn nå. Fått et par venner med. Det er helt utrolig. UIen er nydelig, kjempe brukervennlig. Android appen med auto-upload av bilder er herlig.

Kommer aldri til å bruke skype mer, mye enklere å starte en hangout med noen venner.

 

Det er en god blanding av twitter og facebook. Man velger selv hvor åpent det man sier er. Man adder ikke som venner, men man følger som på twitter. Man har bare tilgang til public delen til en annen person intill den personen putter deg i en annen circle. Tar litt tid å få hode rundt, men fungerer svært godt.

 

Enig i mye av det du sier her, men dessverre tror jeg for folk flest er det dog noe knotete i forhold til Facebook. Vist folk skal ta i bruk tjenesten må det være enkelt.

 

Men jeg liker konseptet veldig godt til nå :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Har brukt g+ i snart en døgn nå. Fått et par venner med. Det er helt utrolig. UIen er nydelig, kjempe brukervennlig. Android appen med auto-upload av bilder er herlig.

Kommer aldri til å bruke skype mer, mye enklere å starte en hangout med noen venner.

 

Det er en god blanding av twitter og facebook. Man velger selv hvor åpent det man sier er. Man adder ikke som venner, men man følger som på twitter. Man har bare tilgang til public delen til en annen person intill den personen putter deg i en annen circle. Tar litt tid å få hode rundt, men fungerer svært godt.

Dersom du har en invite til overs, tar jeg gjerne mot en. :)

 

Ellers synes jeg dette høres ut som et prosjekt med potensiale.. Folk begynner vel bli lei Facebook, det kan kanskje åpne dørene for en ny tjeneste faktisk.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

Endelig en skikkelig artikkel om g+, og ikke en tulleartikkel om at det er en blåkopi av facebook. Selv om det tilsynelatende er ganske likt, er selve grunnprinsippet ganske annerledes.

 

Jeg vil ikke dele alt med alle, og gruppefunksjonen på facebook er så tungvindt at ingen benytter seg av det. At jeg kan(må) lage mine egne grupper med mennesker som får ulik informasjon føles nå bare etter en dag som vesentlig funksjonalitet, facebook føles rett og slett litt bakstreversk.

 

Om massene ser dette er jeg usikker på, men det er lov å håpe.

Lenke til kommentar

Utfordringen ligger jo i å vippe Facebook ned fra tronen, Facebook er så til de grader integrert overalt idag og alle har det jo så hvorvidt folk gidder å i det hele tatt prøve noe nytt uansett om det måtte være bedre er jeg skeptisk til.

 

Tviler vell på at Google+ vil ha den samme brede integrasjonen som Facebook allerede har, og utvalget av diverse applikasjoner og det ene og det andre er vell nesten fraværende fra starten av? Ikke at jeg har noe tilovers for Facebook spill men det er jo faktisk mange som liker de..

 

 

Blir litt som med Windows Live Messenger, spesielt nå som jeg kjører Mac OS X på den bærbare så har Live Messenger nesten blitt et no-go for meg, men når 99% av de jeg kjenner og har kontakt med ikke bruker noe annet så har jeg ikke mye til valg selv om det strengt tatt finnes bedre alternativer der ute.

Lenke til kommentar

 

 

Enig i mye av det du sier her, men dessverre tror jeg for folk flest er det dog noe knotete i forhold til Facebook. Vist folk skal ta i bruk tjenesten må det være enkelt.

 

Men jeg liker konseptet veldig godt til nå :)

 

Det er svært enkelt til å begynne med, og mens man holder på oppdager man hva det kan brukes til. Har masse non-tech venner som fikk det fint til uten at jeg forklart.

 

Send meg en mail ([email protected]) så kan jeg se om jeg får invitet noen når det åpner igjen.

Lenke til kommentar

Herregud, dette blir jo bare latterlig upraktisk! Skal jeg måtte legge til/følge de flere hundre vennene mine på nytt igjen nå da, om Google+ slår til?

 

Det som er så fantastisk med Facebook er jo nettop at man nærmest har alle man kjenner samlet på ett sted, og en tjenste som så og si er integrert i alt. Nå som Google skal på banen er det jo bare et spørsmål om tid før vi får "Microsoft Live People", "iSocial", "Sony FaceStation" osv, og da forsvinner jo hele poenget.

 

Sikkert kult for entusiastene med nye tjenster å leke med, men for min del fungerer Facebook mer enn godt nok til det som er formålet. Tenk så krunglete og tidkrevende det blir når man må være registrert på (og oppdatere) ti forskjellige sosiale nettverk for å nå ut til alle vennene sine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...