Gå til innhold

Sjekk ut vår nye produktguide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIII

 

Eneste prisguiden jeg bruker fordi den rett og slett var best har nå blitt BORTE :realmad::cry:

 

Dette er seriøst den triste nyheten jeg har lest og opplevd og må leve med.

 

FÅ DEN GAMLE TILBAKE...PLEASE

 

Dette har jeg fryktet helt siden alle de andre begynte å bruke dette skvipet, akam sin gode gamle = :love:

Denne nye = :realmad::wallbash:

 

Fatter ikke hva folk ser og liker i denne "nye" dritten :no:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er nytt?

Akam har holdt på den gamle prisguiden helt til nå.

 

Den "nye" prisguiden ble vel lansert for et par år siden nå, og til å begynne var den direkte ubrukelig. Selv når jeg sist var borte i den så var den forsatt rimelig elendig i forhold til den gamle. Men jeg ser at det er gjort noen endringer siden sist jeg var innom, så jeg hadde tenkt å gi den en et par forsøk før jeg feller en dom ...

 

Hvorfor ubrukelig? Rotete layout med en haug av filtreringsmuligheter; men veldig få som er reellt nyttige.

Lenke til kommentar

Vi i Akam-redaksjonen har i det lengste motsatt oss at den nye prisguiden skulle lanseres på Akam før den var god nok.

 

I det siste har vi lagt ned mye arbeid i å gjøre den god nok, og vi synes nå at den er det. Perfekt er den dog ikke, men vi har kommet til punktet hvor den gamle prisguiden skaper så mange problemer at den nye ikke kan forbedres før vi er helt kvitt den gamle. Det er med andre ord fremdeles en del ting som skal utbedres, forbedres og optimaliseres, men i de mest brukte produktgruppene under Foto & Video er det meste nå bedre enn før.

 

Når det er sagt så tar vi selvsagt gladelig imot ideer og forslag til forbedringer. Det er tross alt brukerne prisguiden eksisterer for.

 

Jeg foreslår følgende lille øvelse: Bestem deg mentalt for et produkt og sett så de filterinnstillingene som du mener skal til for å finne det. Fant du det?

Endret av Aetius
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det er sagt så tar vi selvsagt gladelig imot ideer og forslag til forbedringer. Det er tross alt brukerne prisguiden eksisterer for.

Det skal jeg gjøre - det var på hardware siden jeg ble frustert. Og blir det enda, da det ikke mulig å velge laptop på CPU (trenger ikke alle varianter av i5 osv, men i3 kontra i5 kontra i7 kontra AMD er viktig).

 

Nytt layout hjelper sterkt.

 

Jeg foreslår følgende lille øvelse: Bestem deg mentalt for et produkt og sett så de filterinnstillingene som du mener skal til for å finne det. Fant du det?

Fant det ikke - men det er greit, fordi det lages ikke enda :) Men dere har ihvertfall noenlunde fornufitge filtre.

Lenke til kommentar

Synes det er litt dumt at utgåtte produkter ikke lenger figurerer i søkeresultater - 50D er ikke å finne i databasen. Det er fremdeles interessant å søke opp utgåtte produkter - kikke på spesifikasjoner, finne fram til akam-artikler og anmeldelser over produktet etc.

 

Dvs - taster man inn "50D", så kommer den i det dynamiske søkefeltet med "(utgått)" i parentes - det er topp - men når du først trykker enter, så kommer den ikke opp. Hadde vært fint om den også stod med "(utgått)" også i søkeresultatet - evt at de utgåtte varene kommer nederst i lista.

Lenke til kommentar

Enig, og dette er noe vi allerede har tatt opp med drift, men det ser ut til å være en av de tingene som av tekniske årsaker ikke kan innføres før vi er fullstendig kvitt PG1 og har ferdig det nye administrasjonsverktøyet for PG2.

 

For øvrig: Jeg uttaler meg bare om Akams bit av prisguiden - resten har jeg ikke hatt fingrene i og har dermed ikke kvalitetssjekket det.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Personlig har forlatt prisguiden mer eller mindre fullstendig for en konkurrent, eneste del jeg brukte/bruker var Akam sin basert på den gamle (som faktisk fungerte) - men nå faktisk begynner å ha altfor mange feil, feil lagerstatus, duplisering av varer osv.

 

Jeg var betatester på den nye prisguiden og som en som faktisk lever av webutvikling må jeg si at det er det mest katastrofale prosjektet jeg noen gang har vært borti. Uten nesten å ta ad notam noe av innspill fra betatestere lanserte man et produkt som ikke en gang var kommet på alfa stadium.

 

Dessverre er jeg redd ubotelig skade på prisguiden er gjort - både overfor brukerne og butikker, og jeg personlig mener at eneste løsningen er å kaste dagens løsning i søppelbøtta og utvikle ny løsning fra bunn i samarbeid med brukere på begge sider. Slik løsningen fremstår pr dato er den både teknologisk fragått og har dårlig bruker vennlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For dere som bestemte dere for at Prisguide v2 ikke holder mål, men som ikke har prøvd den etter februar/mars - gjør som Akam redaksjonen foreslår - velg deg et produkt og prøv å finne det. Så skal du se at Prisguide faktisk har blitt ganske så bra.

 

Vi har noen hull her og der, men det er ikke lenger på grunn av bugs i systemet - det er konfigurasjon. Med andre ord forklar oss gjerne hvordan du ikke fant produktet ditt, så skal vi fikse det!

 

Jeg ser at det er mange tilfeller hvor forandring ikke fryder, men gi det nå et forsøk. Ikke døm et system nord og ned for en oppfatning dere dannet dere for 6+ måneder siden. Jeg er overbevist at med et åpent sinn så vil dere synes det er bra! :)

 

Vi har mange søkefiltere som i de fleste tilfeller ikke vil være interessante, men vi ønsker å tilby søkemuligheter som går utover de enkle søk. Hvis noen har behov for å søke på spesielle egenskaper for et produkt så skal vi prøve å levere et så godt resultat som mulig.

 

Se endringsloggen vi startet i Mars 2011 - det er utrolig mye arbeid som er lagt i Prisguide siste halvåret.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1307860&st=0

 

da det ikke mulig å velge laptop på CPU (trenger ikke alle varianter av i5 osv, men i3 kontra i5 kontra i7 kontra AMD er viktig).

 

Hei tomsi,

 

Under Avanserte filtere -> Prosessorserie så finner du i3, i5, i7. :)

 

Synes det er litt dumt at utgåtte produkter ikke lenger figurerer i søkeresultater - 50D er ikke å finne i databasen.

 

Trondster: Under avansert filtere kan man velge utgåtte produkter. Så det er mulighet til å finne frem utgåtte produkter under vårt avanserte søk også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei nå ble jeg nærmest litt forbannet.

 

Hvordan kan folk si at prisguide er dårlig?

 

Jeg har handlet for sikkert 200 000 via prisguide, det har alltid skaffet meg en god deal og overrasker ofte med produkter jeg ikke trodde dem hadde inne.

 

Det er så mye bra med prisguide og kan ikke sammenlignes med Kelkoo som gjør meg sjøsyk av det fæle layoutet.

 

Nei, dette er knallbra stuff rent funksjonsmessig og FORMÅLSMESSIG!!! Det sparer meg konstant for penger!

 

Det eneste jeg kan klage på er utseendet. Det ser gammeldags ut og har en amerikansk "Honest Joe" stil, men bortsett fra dette er prisguide bra!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke bra når faktisk produkter mangler, lagerstatus er feil. To eksempler.

 

Objektiv: Samyang 85/1,4 for Canon har feil status - den oppgis som ikke tilgjengelig når faktisk Japanfoto har 1 - 10 stk inne.

Bærbare datamaskiner: Om man søker på 12 - 14'' og skjermoppløsning 1440x900 + 1600x900 så mangler nesten alt av nyere produkter, som f.eks Lenovo T420s, T420, HP Probook etc.

 

Og Kelkoo er langt fra det eneste alternativet, og ikke i nærheten av å være det beste alternativet (noe prisguiden heller ikke er).

 

@Fable: Dessverre har dere fremdeles en løsning som er på tidlig betastatus (selv om dere tydeligvis mener noe annet) - og er dere ikke villige til å sette dere ned å faktisk innse at dere til en betydelig grad har bommet med funksjonalitet, layout og brukervennlighet så vil dessverre prisguiden ende som annenrangs tjeneste.

Lenke til kommentar

Se endringsloggen vi startet i Mars 2011 - det er utrolig mye arbeid som er lagt i Prisguide siste halvåret.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1307860&st=0

Der har det skjedd en del.Det var før mars at jeg hadde gitt opp den nye utgaven og har holdt meg langt unna siden ...

 

Under Avanserte filtere -> Prosessorserie så finner du i3, i5, i7. :)

Avansert søk var trikset - den knappen var det faktisk lett å overse.

 

For min del, så ser det ut som om at v2 utgaven prisguiden nå er faktisk har blitt voksen, og kan fint brukes. Og da er greit å ta en siste gravøl for v1 og stede den til hvile :)

Lenke til kommentar

Det er ikke bra når faktisk produkter mangler, lagerstatus er feil. To eksempler.

Den feilen kan vel like gjerne ligge hos butikken?

 

Og Kelkoo er langt fra det eneste alternativet, og ikke i nærheten av å være det beste alternativet (noe prisguiden heller ikke er).

Og hva heter så denne fantastiske søkesiden? Det jeg har sett på nettet suger like mye rumpe som Kelkoo.

 

@Fable: Dessverre har dere fremdeles en løsning som er på tidlig betastatus (selv om dere tydeligvis mener noe annet) - og er dere ikke villige til å sette dere ned å faktisk innse at dere til en betydelig grad har bommet med funksjonalitet, layout og brukervennlighet så vil dessverre prisguiden ende som annenrangs tjeneste.

Er det så fryktelig galt slik den ser ut nå da? Jeg er enig at slik den var rundt nyttårsskiftet, så var den dårlig.

Lenke til kommentar

Det er ikke bra når faktisk produkter mangler, lagerstatus er feil. To eksempler.

Den feilen kan vel like gjerne ligge hos butikken?

 

Neppe når rett lagerstatus oppgis hos konkurrentene. Også konkurrentene lister nyere bærbare PC-er.

 

Og Kelkoo er langt fra det eneste alternativet, og ikke i nærheten av å være det beste alternativet (noe prisguiden heller ikke er).

Og hva heter så denne fantastiske søkesiden? Det jeg har sett på nettet suger like mye rumpe som Kelkoo.

 

Personlig har jeg brukt prisjakt.no siden prisguide.no tabbet seg ut med V1. Og jeg kommer neppe tilbake.

 

@Fable: Dessverre har dere fremdeles en løsning som er på tidlig betastatus (selv om dere tydeligvis mener noe annet) - og er dere ikke villige til å sette dere ned å faktisk innse at dere til en betydelig grad har bommet med funksjonalitet, layout og brukervennlighet så vil dessverre prisguiden ende som annenrangs tjeneste.

Er det så fryktelig galt slik den ser ut nå da? Jeg er enig at slik den var rundt nyttårsskiftet, så var den dårlig.

 

Kan bare konkludere med at vi har ulikt syn. Men at den har blitt bedre er det enkelt å bli enig om.

Lenke til kommentar

Det er ikke bra når faktisk produkter mangler, lagerstatus er feil. To eksempler.

 

Objektiv: Samyang 85/1,4 for Canon har feil status - den oppgis som ikke tilgjengelig når faktisk Japanfoto har 1 - 10 stk inne.

 

Lagerstatus og priser er noe som endrer seg konstant hos butikkene. I 2010 kunne vi risikere å ha feil i lang tid. Dette er ikke lenger tilfelle. Vi har ingen bugs på dette etter at Amund introduserte oss for hans genial system og vi forkastet all gammel kode på innehenting av data fra butikkene. Det er umulig for oss å få med oss alle tilbud og endringer i lagerstatus, men det er ikke feil lenge.

 

Det er faktisk ganske sjelden at jeg finner feil i priser i Prisguide. Det er kun hvis butikkene kjører kampanjer og tilbud som faller utenfor periodene vi henter data. Et godt eksempel er timeskampanjene til Komplett. Disse er umulig for oss å få med oss.

 

 

Bærbare datamaskiner: Om man søker på 12 - 14'' og skjermoppløsning 1440x900 + 1600x900 så mangler nesten alt av nyere produkter, som f.eks Lenovo T420s, T420, HP Probook etc.

 

Produkter som mangler legger vi inn fortløpende. Ja, vi mangler litt på produkter. Produktansvarlig er i full sving så dette skal bli bra! Vi har laget verktøy for bedre oversikt over manglende produkter og manglende produktdata. Jeg, som utvikler, gleder meg til høsten! Og det skal sies at det har ikke vært spesielt kos å lese tilbakemelding på tilbakemelding på at systemet er for dårlig, men jeg mener den tiden er nå bak oss!

 

 

Når det gjelder designet så er det viktigst at det er ryddig. Det er det per i dag. Vi har gjort en stor opprydning. Det er oversiktlig og gir utrolig mye informasjon til brukerne. Vi har et meget avansert søk som leverer gode resultater som likevel er enkelt nok for de som ikke er like bevandret innen teknologi som oss. Jeg skulle gjerne endret litt på designet, men til syvende og sist så fungerer det og det er virkelig andre ting jeg burde prioritere :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...