Gå til innhold

– Virtual reality kommer tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil veldig gjerne ha VR! Dagens 3D gir altfor svak effekt og innlevelse, og ikke minst - det som er i 3D er jo gjennomsiktig. Bare synd det går så latterlig treigt med utviklingen av VR.

 

Med full VR er det også mulig å simulere en enorm TV-skjerm med ekstrem kvalitet, så det er ingenting i veien for å bruke teknologien til å se film også, både 2D og "ekte" 3D.

 

Tror VR er framtiden!

Endret av DashFiss
Lenke til kommentar

Vil heller ha et VR system enn 3D skjerm effekter som er årets store hype.

 

Og du tror ikke VR systemet vil ha 3D når den evnt kommer? ;)

 

3D er på ingen måte over hode noe hype..og det er kommet for å bli. Du får kjøpt 3D funksjon nå på rimelige tver og hele landets kinoer blir oppgradert digitalt med 3D over hele landet iløpet av sommeren og høsten...varierende hvor i landet du bor.

 

OoT på 3DS er en kjempe opplevelse i 2D...men i 3D så blir det en helt utrolig opplevelse...3D slik vi kjenner det idag er bare starten...og langt ifra noe hype.

Lenke til kommentar

Hmm med VR trenger du vel egentlig ikke noen 3d skjermer.. Da VR brillene vil kunne vite hvor øynene dine er kan 3d bli brukt litt som dette ;

 

Vil heller ha et VR system enn 3D skjerm effekter som er årets store hype.

 

Og du tror ikke VR systemet vil ha 3D når den evnt kommer? ;)

 

3D er på ingen måte over hode noe hype..og det er kommet for å bli. Du får kjøpt 3D funksjon nå på rimelige tver og hele landets kinoer blir oppgradert digitalt med 3D over hele landet iløpet av sommeren og høsten...varierende hvor i landet du bor.

 

OoT på 3DS er en kjempe opplevelse i 2D...men i 3D så blir det en helt utrolig opplevelse...3D slik vi kjenner det idag er bare starten...og langt ifra noe hype.

Lenke til kommentar

Vil heller ha et VR system enn 3D skjerm effekter som er årets store hype.

 

Og du tror ikke VR systemet vil ha 3D når den evnt kommer? ;)

 

3D er på ingen måte over hode noe hype..og det er kommet for å bli. Du får kjøpt 3D funksjon nå på rimelige tver og hele landets kinoer blir oppgradert digitalt med 3D over hele landet iløpet av sommeren og høsten...varierende hvor i landet du bor.

 

OoT på 3DS er en kjempe opplevelse i 2D...men i 3D så blir det en helt utrolig opplevelse...3D slik vi kjenner det idag er bare starten...og langt ifra noe hype.

 

Det er en viss forskjell på saklig 3d, og den rare blandingsgreia man får ved å se på en skjerm med "3D". Det er ikke spesielt sammenliknbart.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vil heller ha et VR system enn 3D skjerm effekter som er årets store hype.

 

Og du tror ikke VR systemet vil ha 3D når den evnt kommer? ;)

 

3D er på ingen måte over hode noe hype..og det er kommet for å bli. Du får kjøpt 3D funksjon nå på rimelige tver og hele landets kinoer blir oppgradert digitalt med 3D over hele landet iløpet av sommeren og høsten...varierende hvor i landet du bor.

 

OoT på 3DS er en kjempe opplevelse i 2D...men i 3D så blir det en helt utrolig opplevelse...3D slik vi kjenner det idag er bare starten...og langt ifra noe hype.

 

Det er en viss forskjell på saklig 3d, og den rare blandingsgreia man får ved å se på en skjerm med "3D". Det er ikke spesielt sammenliknbart.

 

AtW

 

 

Ingen anelse hva du snakker om?

 

 

Lenke til kommentar

Vil heller ha et VR system enn 3D skjerm effekter som er årets store hype.

 

Og du tror ikke VR systemet vil ha 3D når den evnt kommer? ;)

 

3D er på ingen måte over hode noe hype..og det er kommet for å bli. Du får kjøpt 3D funksjon nå på rimelige tver og hele landets kinoer blir oppgradert digitalt med 3D over hele landet iløpet av sommeren og høsten...varierende hvor i landet du bor.

 

OoT på 3DS er en kjempe opplevelse i 2D...men i 3D så blir det en helt utrolig opplevelse...3D slik vi kjenner det idag er bare starten...og langt ifra noe hype.

 

Det er en viss forskjell på saklig 3d, og den rare blandingsgreia man får ved å se på en skjerm med "3D". Det er ikke spesielt sammenliknbart.

 

AtW

 

 

Ingen anelse hva du snakker om?

 

Gå ut i verden og se på ting, se deretter en 3D-film, synes du det gir samme opplevelse? Eller er det en ganske vesentlig forskjell i hvordan det ser ut? Det er ganske stor forskjell på hvordan man representerer 3D, TV/kino er en ganske dårlig måte å gjøre det på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vil heller ha et VR system enn 3D skjerm effekter som er årets store hype.

 

Og du tror ikke VR systemet vil ha 3D når den evnt kommer? ;)

 

3D er på ingen måte over hode noe hype..og det er kommet for å bli. Du får kjøpt 3D funksjon nå på rimelige tver og hele landets kinoer blir oppgradert digitalt med 3D over hele landet iløpet av sommeren og høsten...varierende hvor i landet du bor.

 

OoT på 3DS er en kjempe opplevelse i 2D...men i 3D så blir det en helt utrolig opplevelse...3D slik vi kjenner det idag er bare starten...og langt ifra noe hype.

 

Det er en viss forskjell på saklig 3d, og den rare blandingsgreia man får ved å se på en skjerm med "3D". Det er ikke spesielt sammenliknbart.

 

AtW

 

 

Ingen anelse hva du snakker om?

 

Gå ut i verden og se på ting, se deretter en 3D-film, synes du det gir samme opplevelse? Eller er det en ganske vesentlig forskjell i hvordan det ser ut? Det er ganske stor forskjell på hvordan man representerer 3D, TV/kino er en ganske dårlig måte å gjøre det på.

 

AtW

 

 

Jeg har hørt nesten all verdens argumenter mot 3D, men den her var ny! :D En må jo ha i bak hodet at dette er starten på den moderne 3D alderen. Og at det blir bare bedre fra her av....men synes 2 generasjon 3D er utrolig gøy og det gir en innlevelse i film en bare kunne drømt om tidligere. Skal en kjøpe tv idag så er det jo nesten idioti å ikke kjøpe et som er i det minste 3D klar...ikke koster det nødvendigvis mer heller.

 

Men 3D er jo ikke noe en bruker til alt en ser på..mye pga anstrengelsen det kan ha på øyne slik teknologien er idag. Men om 3-5 år så er nok 3D teknologien slik vi kjenner det idag blitt ganske så perfeksjonert om ikke evolvert til noe helt annet. Kinoen her i lille Notodden ble digitalisert for bare noen uker siden og viser kun 3D om filmen har denne funksjonen....det sier litt synes jeg...selv om det er bare lille Notodden.

 

3D teknologien på 3DS er jo noe annet en hva en finner på kino eller tv men det fungerer utrolig bra synes jeg. Her ser jeg innover i skjermen og innlevelsen og opplevelsen blir høynet voldsomt. Og når 3D'n er på sitt beste så kan en se ting komme ut av den lille 3DS skjermen....magiskt!

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har hørt nesten all verdens argumenter mot 3D, men den her var ny! :D En må jo ha i bak hodet at dette er starten på den moderne 3D alderen. Og at det blir bare bedre fra her av....men synes 2 generasjon 3D er utrolig gøy og det gir en innlevelse i film en bare kunne drømt om tidligere. Skal en kjøpe tv idag så er det jo nesten idioti å ikke kjøpe et som er i det minste 3D klar...ikke koster det nødvendigvis mer heller.

 

Men 3D er jo ikke noe en bruker til alt en ser på..mye pga anstrengelsen det kan ha på øyne slik teknologien er idag. Men om 3-5 år så er nok 3D teknologien slik vi kjenner det idag blitt ganske så perfeksjonert om ikke evolvert til noe helt annet. Kinoen her i lille Notodden ble digitalisert for bare noen uker siden og viser kun 3D om filmen har denne funksjonen....det sier litt synes jeg...selv om det er bare lille Notodden.

 

3D teknologien på 3DS er jo noe annet en hva en finner på kino eller tv men det fungerer utrolig bra synes jeg. Her ser jeg innover i skjermen og innlevelsen og opplevelsen blir høynet voldsomt. Og når 3D'n er på sitt beste så kan en se ting komme ut av den lille 3DS skjermen....magiskt!

 

Det er ikke ett argument mot 3D som sådan, det er mer et motargument mot "vi ser verden i 3D" o.l som er ganske så tynne argumenter for 3D-tv, fordi det fungerer på en helt annen måte. 3D-teknologen som brukes i dag er oppfunnet for 50+ år siden, hva mener du er den store forskjellen på feks passiv 3D i dag, og passiv 3D for 30 år siden?

 

3D er en interessant effekt, men jeg er ikke enig i at det gir mer innlevelse, bildet ser på mange måter mer kunstig ut, og det er vanskelig å se for seg hvordan man skal forbedre det vesentlig om det sal være basert på 1 stk skjerm som i dag. At det er billig å implmentere i TVer og således er i mange TVer sier ikke så mye.

 

AtW

Lenke til kommentar

I starten av fargefjernsyn hadde man tri-color, eller "skikkelig ræva farger" på godt norsk. :p Men fargene ble bedre etterhvert, og nå har vi 3D og greier. Vi kan på mange måter sammenligne dagens 3D med tri-color. Det gjør jobben, men kunne vært langt bedre. Og btw 3DS gir oss 3D ved å ha to bilder så godt som oppå hverandre. VR vil bruke en skjerm for hvert øye, altså blir det nok 3D. ;) Men når det er sagt prøvde jeg Doom 1 med VR da VR var på sitt beste, og selv om det var 2D, ræva kvalitet på oppløsningen og bildet ikke endret seg når jeg bevege hodet var det konge! Innlevelsen ble noe helt annet enn om du skulle se på en vanlig skjerm. Tenk deg å sitte i cockpiten i en bil du ser på en vanlig skjerm mot å sitte i cockpiten i en ekte bil, så skjønner du forskjellen. Og når det er sagt: Tenk dere et spill som Need for Speed: Most Wanted med ratt, pedaler og VR. :D

Lenke til kommentar

Jeg har hørt nesten all verdens argumenter mot 3D, men den her var ny! :D En må jo ha i bak hodet at dette er starten på den moderne 3D alderen. Og at det blir bare bedre fra her av....men synes 2 generasjon 3D er utrolig gøy og det gir en innlevelse i film en bare kunne drømt om tidligere. Skal en kjøpe tv idag så er det jo nesten idioti å ikke kjøpe et som er i det minste 3D klar...ikke koster det nødvendigvis mer heller.

 

Men 3D er jo ikke noe en bruker til alt en ser på..mye pga anstrengelsen det kan ha på øyne slik teknologien er idag. Men om 3-5 år så er nok 3D teknologien slik vi kjenner det idag blitt ganske så perfeksjonert om ikke evolvert til noe helt annet. Kinoen her i lille Notodden ble digitalisert for bare noen uker siden og viser kun 3D om filmen har denne funksjonen....det sier litt synes jeg...selv om det er bare lille Notodden.

 

3D teknologien på 3DS er jo noe annet en hva en finner på kino eller tv men det fungerer utrolig bra synes jeg. Her ser jeg innover i skjermen og innlevelsen og opplevelsen blir høynet voldsomt. Og når 3D'n er på sitt beste så kan en se ting komme ut av den lille 3DS skjermen....magiskt!

 

3D er en interessant effekt, men jeg er ikke enig i at det gir mer innlevelse, bildet ser på mange måter mer kunstig ut, og det er vanskelig å se for seg hvordan man skal forbedre det vesentlig om det sal være basert på 1 stk skjerm som i dag. At det er billig å implmentere i TVer og således er i mange TVer sier ikke så mye.

 

AtW

 

 

3D fra første til 2 generasjon har jo allerede forbedret seg med tanke på ghosting og det vil nok bli bedre fremover også. Synes det er faktisk litt synd at du ikke synes det gir en større innlevelse i film og spill...for jeg personlig tror du går "glipp" av noe helt spesielt...mulig det er øyne dine som ikke oppfatter det korrekt? Spesielt med tanke på at 3D er og blir det nye HD løpet som det også var så mye diskusjoner rundt når det kom....

 

En får håpe da for din og andre som ikke liker 3D at ikke kinoer kutter helt ut 2D visning helt....noe jeg tror er en realitet om kanskje så kort som 1-2 år.

Lenke til kommentar

Kinoer vil ikke kutte ut 2D helt noensinne. 3D har vært her helt siden 50-tallet, men har aldri tatt helt av. At det tok så av nå er bare på grunn av Avatar og har ennå til gode å tilføre noe som helst til filmer. Det eneste det gjør er å sette en idiotisk "3D" bak tittelen på de fleste 3D-filmene som har kommet sidne Avatar og gir folk idiotiske grunner til å lage håpløse oppfølgere for å tjene litt raske penger. Jeg tør påstå at om Avatar hadde vært i 2D hadde det ikke gjort noe som helst fra eller til for selve filmen. Kanskje fordi jeg så den i 2D på dataen uten å se noe forskjell fra kinoen. ;) (annet enn 3D-effekten, selvsagt.) I tillegg tok jeg brillene av meg flere ganger og så det vekselvis i 2D og 3D uten at det tilførte filmen noe til eller fra.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Kinoer vil ikke kutte ut 2D helt noensinne. 3D har vært her helt siden 50-tallet, men har aldri tatt helt av. At det tok så av nå er bare på grunn av Avatar og har ennå til gode å tilføre noe som helst til filmer. Det eneste det gjør er å sette en idiotisk "3D" bak tittelen på de fleste 3D-filmene som har kommet sidne Avatar og gir folk idiotiske grunner til å lage håpløse oppfølgere for å tjene litt raske penger. Jeg tør påstå at om Avatar hadde vært i 2D hadde det ikke gjort noe som helst fra eller til for selve filmen. Kanskje fordi jeg så den i 2D på dataen uten å se noe forskjell fra kinoen. ;) (annet enn 3D-effekten, selvsagt.) I tillegg tok jeg brillene av meg flere ganger og så det vekselvis i 2D og 3D uten at det tilførte filmen noe til eller fra.

 

Her ute på bygda vel å merke så om en film finnes i 3D og 2D så kutter dem helt ut 2D utgaven...noe sært dem bare gjør her vet jeg ikke. Men skal ikke se bort ifra at andre mindre kinoer gjør det samme når dem digitaliseres nå.

 

Se Avatar på en pc er er et hån mot filmen :p Den skal enten sees i 1080p med så mye detaljer at hjernen smelter og lyd som får fart på avføringen som ligger å god gjør seg i tarmene. Eller på i 3D på fks en 55" Samsung 8005, Panasonic VT30Y...eller på et gedigent kino lerret i 3D :p

 

Åhhh....ohhh...sorry nerd gasm her.

 

EDIT: Var på Transformers 3 i 3D akkurat....er INGEN veil tilbake til 2D etter å ha sett det der......gimmick du liksom...hehehehe. Funny shit...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...