Gå til innhold

«Ny fane» blir dynamisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til info, bruker Mac:

 

Lastet ned denne siden det er mange versjoner siden sist jeg prøvde Opera. Førsteinntrykket var "wow denne var rask". Er merkbart raskere enn Chrome jeg bruker fra før av.

 

"Dette er den nye nettleseren min!" tenkte jeg helt til jeg prøvde å scrolle med trackpaden... Er jo helt grusomt, og ser at mange klager på det. En dude fra Opera sa også at de skal fikse det, men ikke i denne versjonen...

 

Synd...

 

Edit. Burde kanskje gjort det klarere, scrolleproblemet er noe som gjelder Mac :p

Endret av frow
Lenke til kommentar

Her er det og blir BrannReven som brukes, igjen pågrunn av utvidelser.

Ingen av de andre kommer i nærheten enda, og mange av de som hoppet av Chrome og til FireFox med utvidelser sier det samme, det er de som holder FireFox over vannet.

 

Og også de som lar deg skru AV irriterende FF funksjoner slik som "Gå til fane" funksjonen som er bare irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

"Dette er den nye nettleseren min!" tenkte jeg helt til jeg prøvde å scrolle med trackpaden... Er jo helt grusomt, og ser at mange klager på det. En dude fra Opera sa også at de skal fikse det, men ikke i denne versjonen...

 

Synd...

 

Har samme erfaringer som deg. Opera hadde vært perfekt hadde det ikke vært for problemene med scrollingen.

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med scrolling, men bruker Win7.

 

Det jeg er mer spent på er passordsync via Opera Link. Fant følgende på Operas sider:

 

 

 

Opera Link: Password synchronization

 

The most requested feature for Opera Link is password synchronization.

You can enable it when you set up link for the first time or in the Synchronization Options dialog.

 

 

Mon tro hvordan Opera Link er kryptert? Det å synkronisere - spesielt passord - virker å være litt farlig...?

 

 

 

Lenke til kommentar

Her er det og blir BrannReven som brukes, igjen pågrunn av utvidelser.

Ingen av de andre kommer i nærheten enda, og mange av de som hoppet av Chrome og til FireFox med utvidelser sier det samme, det er de som holder FireFox over vannet.

 

Og også de som lar deg skru AV irriterende FF funksjoner slik som "Gå til fane" funksjonen som er bare irriterende.

Jeg brukte FireFox fast før, spesielt pga utvidelsene. Ytelsen er grei, men det bruker mye ressurser, og kan bli litt treg. Men da snakker jeg om når du har uhorvelig mange faner. Bruker Chrome nå, liker det best totalt sett. Finnes mange utvidelser til Chrome etter hvert også.
Lenke til kommentar

Til info, bruker Mac:

 

Lastet ned denne siden jeg det er mange versjoner siden sist jeg prøvde Opera. Førsteinntrykket var "wow denne var rask". Er merkbart raskere enn Chrome jeg bruker fra før av.

Eg har same erfaring på Windows mot sist versjon av Opera, merkbart kjappare.

Lenke til kommentar

Hva er scrolleproblemet folk nevner? Kjenner ikke til det selv om jeg bruker Opera.

 

Bruker du Mac? Du kan se for deg at når du skal scrolle så er acceleration satt til 10000, så en litt for hard touch på scrollen gjør at du flyr til bunn av siden....

 

Edit: Oppdaterte førsteinnlegget mitt, scrolleproblemet er noe som (så vidt jeg vet) bare gjelder Mac.

Endret av frow
Lenke til kommentar

Endelig er scrolleproblemet løst når man skal scrolle forbi ads på VG og Dagbladet spesielt. Trinnløs-scrollingen på Logitech-musa stoppet opp i det pekeren traff reklamen og måtte flytte pekeren unna venstre/høyre for å kunne fortsette ned på siden.

 

For øvrig er opera det som gir meg den beste browsererfaringen når det kommer til å synkronisere desktopbrowser mot android. Ingen andre kombinasjoner enn Opera Mobile synket mot desktop-Opera gir så gode bokmerker (mapper!) og surfeopplevelse. Da er Dolhin HD og stock browser prøvd synket mot både chrome og IE via en myriade av synk-apper. Selv med div synk-apper er det kun Opera som gir fullverdig synk uten ekstra styr. (Andre sorterer ikke bokmerkene i de undermappene man har på desktop-Operaen sin).

Lenke til kommentar

Godt fornøyd med Opera 11.50 :)

 

Men sikkert flere enn meg som er litt gammeldagse av oss, og ikke liker at de plutselig har fjernet pilknappen på adresselinja for å få opp de siste url'ene man har skrevet inn (se bilde). Chrome har heller ikke dette, noe som alltid har irritert meg :realmad:

 

Heldigvis fant jeg ut at det kunne fikses i Opera:

 

opera:config#UserPrefs|ShowDropdownButtonInAddressfield

 

post-6040-0-61321700-1309293119_thumb.png

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...