Gå til innhold

Jobber Google med flere Nexus-er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm... Jeg har ikke helt fulgt med i det siste.

Men har det plutselig den siste måneden forandret alt av navngivning og versjonsnummer?

 

2.3 - Gingerbread

3.0 - Honeycomb

3.1 - Honeycomb(?)

2.4 - Ice Cream

3.5 eller 4.0 skulle være forenende som Jelly bean?

 

 

Hvor er nyhetene jeg ikke har fått med meg om at 2.4 er helt kansellert? Eller skal 2.4 komme ut etter 4.0? For det eneste som er helt sikkert, er at etter Honeycomb kommer Ice Cream Sandwich, og deretter Jelly Beans (Synes å huske at dette var bekreftet, men det er i hvert fall dessert på J som er poenget).

 

Egentlig trodde jeg at spørsmålet egentlig var om det kom til å bli 3.1 eller 2.4 som ble Ice Cream, men når 3.1 kom ut, hørte jeg ikke noe om Ice Cream...

Lenke til kommentar

Ehm... Jeg har ikke helt fulgt med i det siste.

Men har det plutselig den siste måneden forandret alt av navngivning og versjonsnummer?

 

2.3 - Gingerbread

3.0 - Honeycomb

3.1 - Honeycomb(?)

2.4 - Ice Cream

3.5 eller 4.0 skulle være forenende som Jelly bean?

 

 

Hvor er nyhetene jeg ikke har fått med meg om at 2.4 er helt kansellert? Eller skal 2.4 komme ut etter 4.0? For det eneste som er helt sikkert, er at etter Honeycomb kommer Ice Cream Sandwich, og deretter Jelly Beans (Synes å huske at dette var bekreftet, men det er i hvert fall dessert på J som er poenget).

 

Egentlig trodde jeg at spørsmålet egentlig var om det kom til å bli 3.1 eller 2.4 som ble Ice Cream, men når 3.1 kom ut, hørte jeg ikke noe om Ice Cream...

2.4 har vel aldri eksistert tror jeg.

3.x er Honeycomb

Ice Cream Sandwich tipper jeg blir 4.0. Men det er vel mer gjetting.

 

Gleder meg til å se hva det gjør med UIen på telefoner og TVer.

Lenke til kommentar

Blir sikkert en utrolig heftig mobil!

-Men, synes nå at produsentene kan roe ned litt på spesifikasjonene og heller konsentrere seg om å forbedre telefonene med de specsa som er tilgjengelig på dagens toppmodeller.

 

Har selv en Galaxy s2, og det siste jeg trenger er mere kraft (!)

Telefonen er LYNkjapp og det er så absolutt ikke cpu eller grafikkprosessor det står på...

Selve netttilkoblingen er et svakt punkt, og reiser man litt utenfor en by så er det tilbake til Edge hastigheter med en gang.

Da hjelper det ikke om du så hadde en mobil med quad core!

 

-Problemet slik jeg ser det, er at de nyeste telefonene på markedet i dag (bruker S2 som eks.) ikke har behov for noe mere kraft, men heller mye bedre batteri. Hvordan skal en få til dette?

Android telefoner trenger fks. bedre batteristyring, og kontroll over dobbeltkjerne cpu'er. Programutviklere må også følge med, og utvikle apps'ene for 2kjerner.

 

5 og 8megapiksler er mer enn nok, og produsentene bør heller slenge på en litt større og bedre linse. Linsene trenger forøvrig også bedre vidvinkel. Aner jeg at produsentene er redde for å lage telefoner med for bra kamera, og dermed stjele egne markedsandeler fra kamerasalget?

 

MEN, det er klart specs selger. Det har det alltid gjort, og dette er noe produsentene vet så inderlig godt. Så dette er en evig runddans. Hva skal vi gjøre for å stoppe denne utviklingen?

-Jo, folk må bli bevist på at stadig bedre specs i seg selv ikke gjør telefonene våre noe bedre. :thumbup:

Det kan heller lønne seg å putte penger i software-utvikling og finne smartere måter å innta informasjon på. Her mener jeg at smarttelefoner har tatt et kvantesprang de siste årene...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Har selv en Galaxy s2, og det siste jeg trenger er mere kraft (!)

Telefonen er LYNkjapp og det er så absolutt ikke cpu eller grafikkprosessor det står på...

Selve netttilkoblingen er et svakt punkt, og reiser man litt utenfor en by så er det tilbake til Edge hastigheter med en gang.

Da hjelper det ikke om du så hadde en mobil med quad core!

Det er da saktens ikke produsenten sin feil.

Lenke til kommentar

dette ser ut som en monster skjerm når det gjelder opppløsning!

men håper de ikke glemmer at det er en tlf og den skal kunne sende vanlige mld og kunne ringes med.... ;)

 

som nevnt over, må de fokusere mer på batteri levetiden, Super AMOLED pluss skjermene er mer en gode nok for 4,3 tommer å mindre skjermer, og dobbel kjerneprosessor er mer en nok for å drive dagens programmer. med RAM på ca 760mb på verstingene er det å mere en nok.

 

så please la oss ha lengre en 1 dags batteritid!

 

det er det de må fokusere på!

Lenke til kommentar

Krafitgere hardware gjør at det kan utvikles kraftigere software, så kraft får vi aldrig nok av!

 

Og jeg tviler på at de ikke også har batterikapasitet i tankene når de lager nye telefoner. Alle skriker etter bedre batteri på dagens topp modeller, og det har nok også de fått med seg. Og det er jo ikke bare mobilbransjen som har interesse av bedre batteri teknologi, så det kommer seg nok.

 

 

 

640K ought to be enough for anybody.

Lenke til kommentar

Ja synd det går så sakte med batteritid uviklingen ..

 

Syntes jeg har lest om at det snart kommer "super" batterier i alle år ...

... og et kjap google søk viser seg at det ikke er langt ifra ;)

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/nyheter/article613021.ece

http://www.dinside.no/865091/100%280%29-ganger-batterilevetiden

http://www.amobil.no/artikler/batteriet_blir_flytende/26295

http://www.hardware.no/artikler/batteriet_som_varer_i_20_aar/43924

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...