Gå til innhold

Microsoft – Gjør 3D spillopplevelsen bedre? (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, 3D tilfører ikke opplevelsen noenting som helst. Det er kun en gimmick fra hardware-produsentenes side for å høyne inntektsnivået fra hvor de befinner seg den dag i dag. De trenger noe nytt å mette markedet med nå som markedet er mettet på, spesielt, TV'er.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Eg er heller ingen tilhengar av 3D. Eg trur teknologien i stor grad har blitt pressa fram av innhalds- og maskinvareleverandørane, som ønsker å ha noko nytt å selgje, heller enn forbrukarane. I tillegg er ikkje teknologien so veldig god. Ein gir hjerna motstridande signal om kva det er ein eigenleg ser på, og konsekvensen er hovudverk (og visstnok potensielle skader hos yngre barn). Eg føler 3D er ein gimmick som kjem i vegen for innlevinga, heller enn å styrke ho (kanskje særleg for film).

 

Eg synest eigentleg VR er meir interessant. Når eg kan stå inne i rommet som ein usynleg observatør når Gandalf og Pippin møter Denethor, byrjer det å bli spennande.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd spill i 3D, men synes jo det er en kul effekt i film. Etter av de jeg har hørt som spiller i 3D på PC, tilføyer det en ekstra kul opplevelse.

 

Men nei, forløpig er ikke 3D verdt prisen for å oppgradere mitt nåværende utstyr. Men den dagen jeg kommer til å oppgradere vil jeg vell neppe spille eller se film som ikke er i 3D, på lik linje som jeg kun ser film i HD isdenfor DVD idag.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Har selv 3d tv, spiller Killzone 3 og GT 5 med 3d, synes det gir enn mye bedre spillopplevelse ja. Bildet blir også mye bedre. Har spillt ganske mangen timer i strekk og aldri hatt antydning til hodepine. Men er nokk mange tver der ute med dårlig 3d løsning/briller. Har f.eks sett mange 3d filmer på kino, som er dritt i forhold til på LED tv.

Lenke til kommentar

3D synes jeg er artig dersom man går på kino og ser en film i 3D. Men etter filmen så kjenner jeg meg rett og slett sliten. Det tar på å se på 3D, jeg blir sliten i øynene og får lettere hodepine. På min Nintendo 3DS spiller jeg aldri mer en kanskje en time i uken med 3D effekt på.

 

3D er definitivt fremtiden når det kommer til å presentere spill på en kul måte, men det trenger MYE arbeid før det er godt nok til å kunne bli brukt av gamere. Man sitter gjerne mer enn en time foran et spill, noe som er umulig for de fleste i dag dersom man spiller i 3D. Så ja Microsoft, venligst ikke sleng dere på denne hypen akkurat nå!

Lenke til kommentar

Når jeg ser hva Microsoft har uttalt seg om fremtiden for Xbox Live (betal og del ads), PC gaming (Casual integrert inn i neste OS) og fokuset de har på kinect på E3 så har de mistet all mulighet til å kunne uttale seg om hva som er positivt eller negativt.

 

Ikke at jeg ser frem til 3D heller, men Microsoft burde trå forsiktig.

Lenke til kommentar

Problemet er vel i all hovedsak at spela som blir laga i dag har fått 3D støtte i siste liten i staden for at spelet har brukt 3D som eit virkemiddel for å lage eit godt spel.

 

Blir litt slik som når spela gjekk frå å være to dimensjonale til å bli tre dimensjonale for ei stund sida, dei fyrste spela som var laga i 3D var stort sett elendige spel som berre testa muligheitene med den nye teknikken. Men i dag er det vel ganske tydelig at tredimensjonale speleverdener tilfører mykje meir til spelet en det todimensjonale plattformspel kunne få til.

 

Men eg trur også at 3D grafikken må bli betre før dette virkelig vil gjere spela betre.

 

Ein anna viktig ting å tenke på er at alle slike nye måter å spele på må gjere det lettare å spele. Det er ingen som bruker fancy bevegelsesstyrte kontroller dersom spelet då blir mykje vanskeligare en ved å bruke kontrolleren. Sjå berre kor få bilspel som aktivt støtter PS3 sin Sixaxis teknologi for bevegelsesstyring. Er ingen som vil bruke ein håplaus bevegelsesstyring når det er så mykje raskare og meir presist å bruke stikka.

Lenke til kommentar

3D på ps3 var søppel... 3D på blu-ray er bra....

Men hvorfor de ødelegger 3D sånn som de gjør kjønner ikke jeg.

Jeg har en 3ds og den er ganske solid på 3Den... Men dert avhenger sterkt på spillet. Zelda på 3ds er jo fantastisk med 3d. Spille ble liksom noe helst annet. Men det som er så dumt me alt 3D er at det krever mer den som bruke det... Ã det gjør ikke mye godt for opplevelsen. 3DS ainn 3d krever at apperatet er plasser riktig forran øynene, og at du holder den der... Konsoll/film 3d krever briller, som skaper flimmer og/eller dobbelt bilde.. Arg.. Poenget er at de har hastet litt vel mye med teknologien uten å lage den solid... Og slikt markete er risikerer man at 3d bli fy fy før det kommer til sitt potensial.... Jeg kommer fortsatt å spille spillene mine 3D på 3Ds... Mens xbox og ps3 sitt 3d forsøk kan gå henge seg.

Lenke til kommentar

Alle spill hvor avstandsbedømming er viktig ville blitt bedre i 3D. Super mario Galaxy 1 og 2 er kroneksempler

 

Ingen grunn til at 3D skal gi hodepine hvis teknologien er bra. 3D er det naturlige for øynene og hjernen, mens en 2D-skjerm er unaturlig og gir motstridende signaler.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Om det gjør spillopplevelsen bedre? Helt klart. Men det kommer nok mye ann på spillet.

Nå har jeg ikke prøvd Killzone 3 enda, men Motor Storm: Pacific Rift demoen var sånn passelig artig.

Derimot var Super Stardust HD griseartig med 3D.

 

Så ja, jeg vil påstå at det gjør spillopplevelsen bedre, men det kommer nok som sagt mye ann på spillet og hvordan 3Den blir utnyttet.

Lenke til kommentar

Alle spill hvor avstandsbedømming er viktig ville blitt bedre i 3D. Super mario Galaxy 1 og 2 er kroneksempler

 

Ingen grunn til at 3D skal gi hodepine hvis teknologien er bra. 3D er det naturlige for øynene og hjernen, mens en 2D-skjerm er unaturlig og gir motstridende signaler.

 

Tja, akkurat det kan vel diskuteres.

 

Ellers er det meningsløst å kalle 3d slik det er på skjermer i dag for "naturlig for øynene og hjernen", det fungerer på en helt annerledes måte enn slik vi vanligvis ser 3d-objekter. I den grad noe gir unaturlige og motstridene signaler så er det 3d i større grad enn 2d.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ellers er det meningsløst å kalle 3d slik det er på skjermer i dag for "naturlig for øynene og hjernen", det fungerer på en helt annerledes måte enn slik vi vanligvis ser 3d-objekter. I den grad noe gir unaturlige og motstridene signaler så er det 3d i større grad enn 2d.

 

AtW

Dette er en mildt sagt pussig påstand du må forklare nærmere. Er det ikke naturlig våre to øyne ser omgivelsene fra litt forskjellig vinkel? Alle stereoskopiske 3D-systemer gjenskaper nettopp dette. Det finnes andre avvik fra virkeligheten, men det gjør det i 2D også.

Lenke til kommentar

 

Ellers er det meningsløst å kalle 3d slik det er på skjermer i dag for "naturlig for øynene og hjernen", det fungerer på en helt annerledes måte enn slik vi vanligvis ser 3d-objekter. I den grad noe gir unaturlige og motstridene signaler så er det 3d i større grad enn 2d.

 

AtW

Dette er en mildt sagt pussig påstand du må forklare nærmere. Er det ikke naturlig våre to øyne ser omgivelsene fra litt forskjellig vinkel? Alle stereoskopiske 3D-systemer gjenskaper nettopp dette. Det finnes andre avvik fra virkeligheten, men det gjør det i 2D også.

 

Det burde være rimlig åpenbart at det er svært annerledes å se ting i 3D på sen skjerm og å se 3d i virkeligheten, det fungerer på en helt annen måte (det er ikke værre enn å observere hvor dramatisk forskjellig opplevelse det gir). Det er forøvrg lang ifra kun vinkelforskjeller som gjør at vi har dybdesyn. Dybdeinformasjon som er "tegnet" inn i et 2d-bilde derimot vil nesten alle mennesker uanstrengt tolke riktig og forholder seg lett til.

 

AtW

Lenke til kommentar

3D hypen min forsvant for 20 år siden når vi gutta spilte Outrun i 3D på Sega. Testet i full fart Trackmania i 3D for å se om det var bedre enn Outrun var på sen 80 tallet, det var det ikke.

 

3D for min del kan bare bli borte, å sitte i timesvis å spille i 3D må jo være mildt sagt slitsomt for hodet.

Lenke til kommentar

Har selv 3D TV, og vil påstå at det gir en ekstra dybde i spillopplevelsen.

Det er riktignok ikke gigantisk, og det varierer stort fra spill til spill. Noen implementerer det bra, noen dårlig. Noen fungerer rett og slett ikke spesielt bra i 3D. Jeg har aldri hatt noen problemer med hodeverk eller blitt spesielt sliten av bruken derimot, det tror jeg er ganske individuelt. Uansett tror jeg det er et viktig skritt mot fremtidig teknologi. Det er ikke sikkert det blir noe mer enn det vi ser i dag, på den annen side kan det hende dette er et viktig skritt mot en ny teknologi som blir mye bedre i fremtiden. Ser for meg 3D hologrammer og denslags. Hvor bildet blir mer og mer tatt ut og uavhengighetsgjort fra skjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...