Gå til innhold

- iPhone 5 kommer i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra artikkelen:

"Slutt på apps for alle?

Kildene vil dessuten ha det til at Apple fra neste utgave av iOS vil begynne å skille tydeligere på hvilke applikasjoner som kjører på hvilke utgaver av Apple iPhone.

Allerede i dag finnes det et visst skille, ved at du ikke får den samme bildekvaliteten på tvers av alle utgavene av iPhone eller iPod Touch. Dette på grunn av forskjeller i skjermteknologi og systembrikker. I fremtiden kan det altså bli slik at enkelte spill ikke kjører på de eldste enhetene i det hele tatt."

 

Det kan virke som om artikkelforfatter ikke har vært inne på App Store de siste par årene, eller er temmelig lite observant...

Det har lenge vært slik at mange spill og andre apps ikke kjører på de eldste enhetene i det hele tatt. Det har også lenge vært slik i iTunes App Store at det står angitt krav til hvilke versjoner av iOS og iPhone/iPod/iPad man må ha for å kunne bruke en app.

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper at iPhone 5 ikke kommer snart. Jeg klarer meg helt fint med verdens beste telefon iPhone 4

 

Er bare til å fortsette med sin trofaste iPhone 4 det. Men du er kanskje litt sånn som meg, at når det kommer nye duoeditter så klør det litt ekstra i lommeboka? :p

 

Må si meg veldig fornøyd med min iPhone 4 ihvertfall, men eg er litt usikker på om jeg skal kjøpe neste tilskudd til familien. Telefonen må i så fall imponere enormt, ellers frister det litt å gå over igjen til en high-end android telefon.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dette tidspunktet.. Æra av utvikling og suksess av systemet Android Nokia til søppelbøtten av historien

 

Etter å ha lest innlegget ditt 10 ganger klarer jeg fortsatt ikke skjønne hva du mener!

Noen som klarer å tyde det??

 

 

Haha enten er setningen utrolig bra formulert av ett geni jeg ikke klarer å tolke eller så tja..

Lenke til kommentar

Ein billigiphone til utviklingsland? Eg ser ikkje korleis det passar med Apple sin merkevare. Skal dei bruka billigare materialer? mindre minne? dårlegare skjerm? Dette høyres ikkje ut som noko Apple vil vera bekjent med. Dei kan for all del overaske, men viss det var eit marked for iphones i u-land ville nok Apple ha lansert det for ei stund sia og ikkje venta til 5 iterasjon av telefonen. Som sagt, kun spekulasjon.

Lenke til kommentar

Om jeg har forstått alt rett med Apple og Samsung nå, så vil nok iPhone 5 sin hardware, eller noe av hardwaren i iPhone 5 være utdatert allerede i September :p .

Jeg ser du har overklokkingsgreier og benchmarks i signaturen din så jeg regner med at du har en *litt* snever definisjon på hva utdatert hardware er. I og med at det slippes sikkert 50 nye android-telefoner hver måned så tror jeg og det skal bli vanskelig for Apple å til enhver tid ha det nyeste, og også utrolig vanskelig for en Android-fan å ha nyeste hele tiden og. Men, så er nok ikke dette fokus til 99,9% av de som kjøper iPhone heller. Men, nok android vs iOS tull

 

Om det er samme prosessoren som sitter i iPad2 så blir i alle fall jeg mektig imponert, for denne går som en drøm på hva det nå enn måtte være jeg har brukt den til.

Lenke til kommentar

Èn ting er sikkert, hadde jeg nettopp kjøpt en iPad 2, så hadde jeg følt meg relativt skuffet dersom det kom en iPad 3 til høsten. For alle oss som satt på gjerdet fordi iPad 2 virket mer som en iPad 1.5, så er slike rykter derimot gledelige. Kanskje det blir nettbrett i år likevel.

 

En iPhone light har det vært rykter om flere ganger før, men jeg hadde ikke blitt overrasket dersom de lanserte et rimeligere alternativ. Det finnes tross alt store prisforskjeller mellom de ulike iPodene. Kjør på med gammel hardware i nytt design, appsene som kunne kjøres på iPhone 3G er det flust av. Min erfaring er at mange ikke kjøper iPhone nettopp på grunn av prisen. Kanskje Apple ser sitt snitt til å rulle ut en telefon for å kapre den delen av markedet som egentlig ikke bryr seg om OS, men som ender opp med Android pga pris.

 

Har forøvrig aldri forstått hvorfor ikke Apple lanserer produktene sine nærmere juletider. Behovet/ønsket om å ville ha et nytt produkt er desidert sterkest i det det er nytt, ikke flere måneder senere.

 

Gleder meg til å finne ut av hvilke rykter som er sanne.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

LordErik: Det kommer alltid til være nye og bedre modeller som kommer ut da. Markedet må fortsatt videre. Det du må se på etterhvert som det kommer ut er jo faktisk hva som er nyere og bedre. Bruker du iPaden din til bare lette ting som ikke krever så mye ytelse så gjør går det jo greit. Er jo fra før av drit bra skjerm på iPad 2. So what om det kommer en ny iPad med bedre pikseltetthet, kommer du til og legge VELDIG stor vekt på det tror du?

Lenke til kommentar

Èn ting er sikkert, hadde jeg nettopp kjøpt en iPad 2, så hadde jeg følt meg relativt skuffet dersom det kom en iPad 3 til høsten. For alle oss som satt på gjerdet fordi iPad 2 virket mer som en iPad 1.5, så er slike rykter derimot gledelige. Kanskje det blir nettbrett i år likevel.

 

En iPhone light har det vært rykter om flere ganger før, men jeg hadde ikke blitt overrasket dersom de lanserte et rimeligere alternativ. Det finnes tross alt store prisforskjeller mellom de ulike iPodene. Kjør på med gammel hardware i nytt design, appsene som kunne kjøres på iPhone 3G er det flust av. Min erfaring er at mange ikke kjøper iPhone nettopp på grunn av prisen. Kanskje Apple ser sitt snitt til å rulle ut en telefon for å kapre den delen av markedet som egentlig ikke bryr seg om OS, men som ender opp med Android pga pris.

 

Har forøvrig aldri forstått hvorfor ikke Apple lanserer produktene sine nærmere juletider. Behovet/ønsket om å ville ha et nytt produkt er desidert sterkest i det det er nytt, ikke flere måneder senere.

 

Gleder meg til å finne ut av hvilke rykter som er sanne.

Leste meldingen din feil, beklager:P

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er vel såpass enkel som at de ønsker å flytte lanseringene sine nermere de store handlehøytidene. Er vel liten tvil om at Apple ikke har solgt så mange Ipads og Iphones i november/desember når man kunne få neste versjon 3-4 måneder senere.

 

De har aldri solgt så mange iPhone 4 som i mars - mai i år, og iPad solgte langt over forventningene i forbindelse med julehøytiden 2010, så med basis i dette er ikke argumentasjonsrekken helt...

Lenke til kommentar

Er noe med tittelen på denne tråden som ikke helt stemmer med det produktet som vil bli lansert, og som definitivt ikke henger på greip når man ser hva slags titler Android-jentene klarer å komme opp med selv på under-pari produkter, så initierer herved en navnekonkurranse på brukertråden for iPhone 5.

 

Vinneren får lov til å plage alle Android-brukerne (i alle forum tråder) i 6 uker etter vinneren er utnevnt og etter innfallsmetoden. Selv overklokkere kan delta!

 

Mine forslag er som følger

 

iPhone 5 banker alt; Samsung og HTC gir opp og legger ned!

 

Verdens beste mobil: iPhone 5 knuser motstanderne; Android ligger 10-år etter

 

Måtte den beste vinne!

 

 

p.s. Undertegnede spanderer i tillegg boller og brus på vinneren!

Endret av Stool Sample
Lenke til kommentar

Er noe med tittelen på denne tråden som ikke helt stemmer med det produktet som vil bli lansert, og som definitivt ikke henger på greip når man ser hva slags titler Android-jentene klarer å komme opp med selv på under-pari produkter, så initierer herved en navnekonkurranse på brukertråden for iPhone 5.

 

Vinneren får lov til å plage alle Android-brukerne (i alle forum tråder) i 6 uker etter vinneren er utnevnt og etter innfallsmetoden. Selv overklokkere kan delta!

 

Mine forslag er som følger

 

iPhone 5 banker alt; Samsung og HTC gir opp og legger ned!

 

Verdens beste mobil: iPhone 5 knuser motstanderne; Android ligger 10-år etter

 

Måtte den beste vinne!

 

 

p.s. Undertegnede spanderer i tillegg boller og brus på vinneren!

Uansett hva du måtte si, så må dere tåle å høre sannheten da.

 

Men for all del, iPhone 5 kommer til å bli ganske kraftig uansett. Men den kommer ikke i nærheten av Galaxy S II da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Tenker litt høyt her...

 

Jeg synes hele greia om MHz minner litt om megapixel-racet på kameraer.

 

Jeg ville heller hatt 10 megapixler til 5.000 kr, enn 20 megapixler til 2.000.

 

Litt på samme vis med mobiler. Jeg har en iPhone 3GS og en kamerat (og fruen min) har en sånn 1GHz snapdragon-HTC-telefon av et slag (Desire mon tro?). Fruit Ninja på min har en mye bedre opplevd framerate og respons. Samme med street view scrolle rundt, samme med menyscrolling, zooming i browser, og en del andre småting. Starter man derimot glGears eller noe tilsvarende er han/hun sin framerate bedre, men opplevd smoothness overall på telefonen ved generell bruk kan ikke måle seg. Dette får meg til å tenke litt at høyere klokkefrekvens på Android foreløpig er litt perler for svin fordi progginga på Android later til å kjøre mindre effektivt. Googlet nettopp og fant følgende:

The Android SDK provides the tools and APIs necessary to begin developing applications on the Android platform using the Java programming language.

Da falt en del biter på plass...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...