Gå til innhold

Tilbakeblikk: Wing Commander (Amiga, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om noen gode remakes av dette, jeg har sårt erfart opptil flere ganger at gamle klassikere som jeg likte godt på C64 ikke er like sjarmerende nå. Må vel innrømme at jeg er litt opphengt i det grafikkmessige... En remake av dette eller kanskje en mod til et annet spill hadde ikke vært å forakte...

Lenke til kommentar

Bra artikkel.

 

Spilte aldri WC I, men hadde noen timer foran PCen til en kompis med WC II. Husker at det tok lang tid før jeg fikk noe annet enn det første skipet fordi jeg ikke skjønte hvordan jeg landet på Tigers Claw. At jeg var nødt til å kalle opp hangarskipet for å be om landing tok det laaaang tid før jeg oppdaget. Så etter å ha deiset inn i TC et par ganger begynte jeg å skyte meg ut for så å bli "reddet inn"

 

Du gir ikke et fancy skip til en tulling som aldri kommer tilbake med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da flere gode spill kommet i etterkant.

Om ikke akkurat i Wing Commander sine baner. Er det mye gode alternativer.

 

Et prosjekt jeg følger nøye med på er Infinity - Quest for earth som er under utvikling.

 

Videre har jeg spilt en del på StarShatter. Et fantastisk spill hvor man begynner med en "fighter" class om man vil. Og kjører enkle patruljeringsoppdrag i en politisk konflikt i rommet. man følger en carrier som setter opp rutene dine.

 

Spillet er dynamisk og genererer oppdrag alt etter hvilken vei du tar her og der. Etterhvert blir man introdusert til broen på din egen Cruiser. kontrollmetoden over dette beistet av et romskip et spennende og mange spill kunne dradd nytte av den. Etterhvert får man også fly carriers. Jeg har dog ikke kommet så langt enda.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om noen gode remakes av dette, jeg har sårt erfart opptil flere ganger at gamle klassikere som jeg likte godt på C64 ikke er like sjarmerende nå. Må vel innrømme at jeg er litt opphengt i det grafikkmessige... En remake av dette eller kanskje en mod til et annet spill hadde ikke vært å forakte...

Finnes i alle fall et par remakes av Privateer selv om prosjektene ser ut til å ligge litt brakk nå til dags.

Mener å huske at denne var spillbar, om ikke så finslepen - http://privateer.sourceforge.net/files.shtml

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...