Gå til innhold

Maktdemonstrasjon i finalen av StarCraft II (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, men jeg ble frastjålet min laptop rett før finalen ble ferdig. Derfor fikk jeg ikke kommunisert noe da kampen ble ferdigspilt. Jeg har heller ikke fått skrevet noe om hvem som vant før nå. Nå er både artikkel og forumtråd oppdatert.

Lenke til kommentar

Kjipt å høre at du ble frastjålet laptopen, TST. :C

 

Jeg var der personlig og må si at jeg var litt skuffa. Først og fremst var kvaliteten på storskjermen helt grusom. Man kunne knapt gjenkjenne de ulike unitsene. :C Og kommentatoren kunne gjerne kommentert med en tone rettet mer mot StarCraft-fansen, enn mot en generell publikum som ikke hadde peiling på hva StarCraft var. Det er liksom litt upassende å snakke om hva slags spill det er mens kampen pågår. Men det tok jeg opp med ham etter kampene, og han var bevisst på valget, noe han ikke kunne noe for dessverre. Dessuten satt spillerne ovenfor hverandre med kun headset som form for "isolasjon". "Heldigvis" var det ikke mange SC-fans der nok for at spillerne kunne se på deres reaksjon for evt. cheese.

 

Kampene selv var det ikke så altfor mye variasjon i. Det var mer eller mindre de samme buildene for begge sidene i alle kampene, men det var noen få variasjoner i de to siste kampene. Jeg og broren min irriterte meg på at vinneren knapt gadd å lage en Creep Highway.

 

Selv prøvde jeg å få tak i replayene til folka, men strømmen gikk i det observeren skulle overføre filene. :( Det hadde vært interessant å se Gamer's Paradise gjøre noe liknende igjen, bare med forbedringer. Stå på!

Lenke til kommentar

Trodde det skulle bli spennende, men det ble bare frustrende å se på, på grunn av lav bildekvalitet på skjermen og at kampene var så antiklimaks. Jeg kan ikke tro at de to var i finalen eller de "beste" i Norge. Protoss gikk så å si Forgeexpand fire kamper på rad og Zerg gadd aldri å straffe han. Pluss Zerg lagde aldri "creephighway". Hvis dette er Norges beste så er vi langt ifra å konkurrere på toppnivå i verden, kanskje ikke Europa engang.

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg ble frastjålet min laptop rett før finalen ble ferdig. Derfor fikk jeg ikke kommunisert noe da kampen ble ferdigspilt. Jeg har heller ikke fått skrevet noe om hvem som vant før nå. Nå er både artikkel og forumtråd oppdatert.

 

Er det mulig å få se de to andre finalene i dag på nettet? Hvis ja, kan du legge ut en link? :D

Lenke til kommentar

Trodde det skulle bli spennende, men det ble bare frustrende å se på, på grunn av lav bildekvalitet på skjermen og at kampene var så antiklimaks. Jeg kan ikke tro at de to var i finalen eller de "beste" i Norge. Protoss gikk så å si Forgeexpand fire kamper på rad og Zerg gadd aldri å straffe han. Pluss Zerg lagde aldri "creephighway". Hvis dette er Norges beste så er vi langt ifra å konkurrere på toppnivå i verden, kanskje ikke Europa engang.

 

Kan jo nevne at vinneren ligger på topp 50 i Grand Masters i Europa, har vunnet noen av de ukentlige turneringene (CraftCup o.l), slått store navn som qxc og DeMuslim (for å ta noen nylige jeg kommer på i farta) og er samt med i et av verdens aller beste 2v2 lag. Etter min mening er fyren svært god, og selv om man selvsagt kan kritisere noe av spillet hans kan man jo tenke seg at siden han spilte mot lagkameraten sin, så visste han muligens at han vet nøyaktig hvordan man beskytter Forge FE mot zerg. Dessuten har han sagt i et intervju at han ble påvirket av å spille under de omstendighetene han gjorde.

 

Men at vi nordmenn har en lang vei å gå er det vel ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Trodde det skulle bli spennende, men det ble bare frustrende å se på, på grunn av lav bildekvalitet på skjermen og at kampene var så antiklimaks. Jeg kan ikke tro at de to var i finalen eller de "beste" i Norge. Protoss gikk så å si Forgeexpand fire kamper på rad og Zerg gadd aldri å straffe han. Pluss Zerg lagde aldri "creephighway". Hvis dette er Norges beste så er vi langt ifra å konkurrere på toppnivå i verden, kanskje ikke Europa engang.

Sie vell bare hvor lite du kan når du kjem med denne utalen, keekekekeeke

 

Kampene selv var det ikke så altfor mye variasjon i. Det var mer eller mindre de samme buildene for begge sidene i alle kampene, men det var noen få variasjoner i de to siste kampene. Jeg og broren min irriterte meg på at vinneren knapt gadd å lage en Creep Highway.

Creephighway er nå ikke noe særlig viktig i PvZ, er litt opp til mappet av og til selvfølgelig. Nå har jeg ikke sett matchene, men Snute fokuserer sikkert mer på å få alle larva injects fortest mulig, hadde det vært TvZ så hadde han klart laget 'creephighway'.

Også sier dere at Knutzi gikk forge-expo opening kver game, da er det nå bare å investere alt i drones og bruke larva injects for mer larva for drones. Det kjem ikke noe early attack uansett siden Knutzi expoer.......

Endret av Tomk1
Lenke til kommentar

Trodde det skulle bli spennende, men det ble bare frustrende å se på, på grunn av lav bildekvalitet på skjermen og at kampene var så antiklimaks. Jeg kan ikke tro at de to var i finalen eller de "beste" i Norge. Protoss gikk så å si Forgeexpand fire kamper på rad og Zerg gadd aldri å straffe han. Pluss Zerg lagde aldri "creephighway". Hvis dette er Norges beste så er vi langt ifra å konkurrere på toppnivå i verden, kanskje ikke Europa engang.

Sie vell bare hvor lite du kan når du kjem med denne utalen, keekekekeeke

 

Kampene selv var det ikke så altfor mye variasjon i. Det var mer eller mindre de samme buildene for begge sidene i alle kampene, men det var noen få variasjoner i de to siste kampene. Jeg og broren min irriterte meg på at vinneren knapt gadd å lage en Creep Highway.

Creephighway er nå ikke noe særlig viktig i PvZ, er litt opp til mappet av og til selvfølgelig. Nå har jeg ikke sett matchene, men Snute fokuserer sikkert mer på å få alle larva injects fortest mulig, hadde det vært TvZ så hadde han klart laget 'creephighway'.

Også sier dere at Knutzi gikk forge-expo opening kver game, da er det nå bare å investere alt i drones og bruke larva injects for mer larva for drones. Det kjem ikke noe early attack uansett siden Knutzi expoer.......

 

Hvordan kan du si at creephighway ikke er viktig i PvZ? Creep highway er alltid viktig, uansett match up og map. Hvem sier nei takk til gratis info på mappet? Og det er en kontradiksjon at du sier at Snute må fokusere mer på larva injects? Det er jo en selvfølge at Grandmasters må kunne mestre sin APM, både til larva injects og creep highway. Bare se på Idra og andre topp zerg, creep highway er alltid oppe uansett matchup. Hvis ikke Snute kan gjøre begge ting samtidig da har virkelig Norge lang vei å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...