Gå til innhold

Leica lanserer prikkfri proff-Leica


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med alt dette "tidløse" retro-maset (selvimotsigelse).

 

Ser jeg bare på utformingen her, ville jeg gått rett forbi det selv om det hang en prislapp på som bare sa 2-3 lapper.

 

Men, så er kanskje jeg fremdeles (aaahh 8o) for ung til å kjenne nostalgi over Leica i det hele tatt?! Har forøvrig ikke noe ønske om å henge for godt på fortiden heller, selv om fremtiden byr på noen uspiselige "stunt" fra tid til annen ...

Lenke til kommentar

@Autodidact:

Ikke noe dumt spørsmål det! Tidløs fordi designet har vært stort sett det samme i 57 år, retro fordi inngravert logo fremfor prikk er å skru tiden 30-40 år tilbake innenfor disse rammene.

 

Gå rett forbi og hjelp til å holde bruktprisene på et akseptabelt nivå, det er nok det beste for alle ;) Jeg tar bedre bilder med M3 enn med M8, men det er nok en komplisert årsakssammenheng.

 

Uansett - et slikt ukomplisert og kompakt kvalitetskamera med en 35/2-ish på er nok noe mange thinktanktrillere og loweprolempere ønsker til privatbruk. Derfor fenomenet X100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er vel blodfan av Leica, men ser i grunnen ikke dette som en ny modell, men mer en M9.2 med noen få ytre endringer. Skulle dette virkelig vært en "P" (Proff) modell måtte den vel vært værtettet og enda bedre mekanisk beskyttet.

 

Men jeg unner virkelig alle å ha prøvd en Leica. da først kan man forstå hvor billig det egentlig er :new_woot:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...