Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3DS (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig at du ikke er noen "skikkelig gamer" om du ikke har ihvertfall testet Ocarina of Time. Det er rett og slett et så innflytelsesrikt spill som er "pensum" for alle som spiller idag. 3DSen er hos meg i mårra, og da kan jeg nok en gang starte opp på dette mesterverket! Jeg fullførte faktisk Oot for bare 4-5 år siden, men det er blant mine beste spill noensinne uavhengig av dette.

Lenke til kommentar

Selvom remaken er fantastisk (spilte aldri mer enn et par timer på originalen), mener jeg at det ikke fortjener 10/10. Spillet kjører på samme engine, med få, om noen, forbedringer. Man kan fremdeles slå fiender gjennom vegger, kameraet viser deg noen ganger hva som er bak veggen, pluss flere småting som burde bli fikset på når et spill skal gjenskapes på nytt.

Ikke misforstå meg, dette spillet er det beste spillet jeg har spilt på år og jeg elsker det, men en remake forventes å være bedre enn originalen, og denne remaken lever ikke opp til det. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Når ikke A Link To The Past opp til knærne engang etter min mening.

 

Langt mellom tierne, og det SKAL det være. Har du ikke runda dette spillet må jeg bare si sorry, du er ikke en ekte gamer!! :no:

Håper denne forbedrede versjonen kommer til Wii U :thumbup:

 

Jeg rundet aldri spillet, fordi det rett og slett ikke var bra nok. :p Fantes bedre action adventures allerede på den tiden til at det ikke var noe poeng.

 

Når det er sagt så er Ocarina of Time et okay spill, som det er lett å forstå hvorfor mange liker. Hadde spillet vært kalt Delda tror jeg allikevel ikke 10'eren hadde sittet så løst.

Lenke til kommentar

Selvom remaken er fantastisk (spilte aldri mer enn et par timer på originalen), mener jeg at det ikke fortjener 10/10. Spillet kjører på samme engine, med få, om noen, forbedringer. Man kan fremdeles slå fiender gjennom vegger, kameraet viser deg noen ganger hva som er bak veggen, pluss flere småting som burde bli fikset på når et spill skal gjenskapes på nytt.

Ikke misforstå meg, dette spillet er det beste spillet jeg har spilt på år og jeg elsker det, men en remake forventes å være bedre enn originalen, og denne remaken lever ikke opp til det. Synes jeg.

 

Du sier du aldri spilte mer enn et par timer på originalen... da har du nok ikke spilt lenge nok.... satt du fast i Deku Tree? Det gjorde jeg når jeg spilte for første gang (på min Nintendo 64).... ble ganske oppgitt og frustrert :tease: Men ekstremt mye større verden i spillet enn Kokiri Forest, og ekstremt morsomt når jeg endelig kom meg ut derfra :cool: Og de småbugsene er bare gøy... ingen spill er helt perfekt, og prøv å runde det... jeg brukte 4 år første gangen (med pauser fordi jeg ikke gadd mer men ville alltid prøve å komme videre i spillet). Alt fra å surre rundt i Hyrule Field til å bli vettskremt i Shadow Temple at jeg bare gikk ut. I Water Temple brukte jeg minst to måneder... og i den graven der man lærte Sun's Song ble jeg også vettskremt. Ble stolt når jeg lærte Epona's Song fra hun jenta (Malon). Men slet masse med å få hesten (Epona), fant endelig ut hvordan... Link måtte bli voksen først :p og så må man hoppe over gjerdet (Lon Lon Ranch) når han stenger det etter at man har vunnet over han i hesteløpet. Så rir man ut i Hyrule Field med Epona... magisk magisk magisk spill :dribble:

Endret av Ocarina
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spill som det GJORDE at jeg ble en gamer, men da var det et originalt spill og ikke en melkeproduksjon.

Hadde jeg spilt OOT på 3DS fra førsten så hadde jeg nok kasta spillet langt pokkerivold, OOT var bra det, men på 3DS vil jeg ikke kalle det bra, heller middelmådig.

Tror jammen jeg skal dra frem N64'n og ta et par runder, alltid gøy å høre musikken når man drar opp/setter ned Master sword.

Lenke til kommentar

Spill som det GJORDE at jeg ble en gamer, men da var det et originalt spill og ikke en melkeproduksjon.

Hadde jeg spilt OOT på 3DS fra førsten så hadde jeg nok kasta spillet langt pokkerivold, OOT var bra det, men på 3DS vil jeg ikke kalle det bra, heller middelmådig.

Tror jammen jeg skal dra frem N64'n og ta et par runder, alltid gøy å høre musikken når man drar opp/setter ned Master sword.

 

Hvorfor?

 

Kjersti bør forresten anmelde Skyward Sword når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Ocarina of Time er og blir det beste spillet som er laget etter min mening, men 10/10 for 3DS versjonen? Synes spillet burde vært mye mer "oppusset" for å fortjene noe slikt! Dessuten, anmelderen skriver jo at 3D effektene ikke fungerer noe særlig bra:

 

"Når det kommer til 3D-visningen av spillet er det litt blanda drops. Mens filmsekvensene tidvis er helt fantastiske i 3D, er ren spilling ofte plunder i tre dimensjoner. Til det er konsollen alt for avhengig av en fast innsynsvinkel for å få 3D til å fungere, noe som spesielt gjør sikting med selve konsollen til en umulig oppgave i 3D."

 

Hvorfor gir man det da 10/10? Er ikke 3d opplevelsen en viktig del av å spille på 3DS? For all del, Ocarina of Time er legendarisk, men jeg synes en slik nyutgivelse burde blitt vurdert litt mer kritisk... :hmm:

Lenke til kommentar

Spill som det GJORDE at jeg ble en gamer, men da var det et originalt spill og ikke en melkeproduksjon.

Hadde jeg spilt OOT på 3DS fra førsten så hadde jeg nok kasta spillet langt pokkerivold, OOT var bra det, men på 3DS vil jeg ikke kalle det bra, heller middelmådig.

Tror jammen jeg skal dra frem N64'n og ta et par runder, alltid gøy å høre musikken når man drar opp/setter ned Master sword.

 

Hvorfor?

 

Kjersti bør forresten anmelde Skyward Sword når den tid kommer.

 

Han setter vel ikke pris på at Nintendo relanserer et av verdens beste spill... bare fordi det er på en annen konsoll med bedre grafikk :cry: vil man ikke ha Ocarina of Time 3DS (3DS)... ikke kjøp det da vel :ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ocarina of Time er og blir det beste spillet som er laget etter min mening, men 10/10 for 3DS versjonen? Synes spillet burde vært mye mer "oppusset" for å fortjene noe slikt! Dessuten, anmelderen skriver jo at 3D effektene ikke fungerer noe særlig bra:

 

"Når det kommer til 3D-visningen av spillet er det litt blanda drops. Mens filmsekvensene tidvis er helt fantastiske i 3D, er ren spilling ofte plunder i tre dimensjoner. Til det er konsollen alt for avhengig av en fast innsynsvinkel for å få 3D til å fungere, noe som spesielt gjør sikting med selve konsollen til en umulig oppgave i 3D."

 

Hvorfor gir man det da 10/10? Er ikke 3d opplevelsen en viktig del av å spille på 3DS? For all del, Ocarina of Time er legendarisk, men jeg synes en slik nyutgivelse burde blitt vurdert litt mer kritisk... :hmm:

 

3D er en funksjon og ikke noe man trenger for å spille spillet. 3D er oppskryt uansett (synes jeg) og jeg er kjempeglad for at man kan skru det helt av på Nintendo 3DS... da mange (som meg) opplever ubehag i øynene etter noen minutter. Dette spillet er perfekt som det er, hvorfor mener du man skal "oppusse" en legende... spillet ble en legende fordi det er som det er... uten noen dramatiske forandringer... litt i grafikken har de jo justert opp og klarere farger... og når man spiller på Ocarinaen har man jo andre knapper som Nintendo 3DSen har... ikke de fire gule og grønn B knapp og blå A knapp på Nintendo 64. Dessuten har de lagt til små ting til i spillet som ikke ødelegger originalinntrykket, som at det finnes et "bossmodus" som man kan ta de bossene man har tatt på nytt... med tid... så man kan prøve å slå rekordtiden sin ved å prøve å ta bossen raskere enn forrige gang. Og for de men behov for hjelp finnes en Sheikah Stein i Temple of Time som kan gi deg noen tips hvis man står fast i spillet, se for eksempel her

 

 

Endret av HeroOfTime
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...