Gå til innhold

Nokia lanserer flaggskip med MeeGo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne har jeg ventet på lenge, men desverre så er cpu og gpu litt for gammeldags og når den heller ikke får tastatur så spørs det om ikke det blir sgs2 om ikke lenge. Skulle gjerne hatt meego (vært veldig glad i n900 og maemo), men det har tatt for lang tid før N9 kommer på markedet og er usikker på om dette holder i dagens marked. A8 og powervr 530 er ikke nok å skryte av i ett flagskip. Desverre Nokia

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne blir en suksess! Bare se på designet, fantastisk!! Tror det er fåtallet som bryr seg om A8 eller A9, dobbelkjerne eller ikke. Veldig mange bryr seg heller ikke om OS, se bare på suksessen til samsungs wave. Når telefonen er pen (og denne er det peneste som er kommet siden iphone4), fungerer bra og har god støtte(noe jeg tror meego vil få, om ikke fra nokia, så fra mange andre), så tror jeg den blir suksess. Nokia er også flinke til å prise riktig. Skal ha:)

Lenke til kommentar

Likte maskinvaren – et nydelig stykke design. Nokia har alltid vært gode på hardware-fronten, men dessverre lidt av dårlig software. Men synd denne utstyres med MeeGo fremfor Windows Phone 7 Mango. Spesielt mtp. at 1) MeeGo er allerede dødt. Nokia ga vel opp MeeGo etter de innførte samarbeidet med Microsoft; 2) Windows Phone er å foretrekke på lang sikt: blant annet en lysere fremtid og bedre apps-støtte.

Endret av Bullet in the Head
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne hardwaren er jo ikke av godt gammelt nokia merke, men direkte gammel. Meego er nok langt fra dødt og har nok en framtid men kanskje mer for de litt mer spesielt interiserte. Skulle så gjerne valgt meego men vet ikke når denne telefonen kommer ut og den selv om den kom ut for ett halvt år siden ville den hengt etter de råeste fra konkurentene. jeg håper likevel nokia har en til meego telefon på lur, med tastatur og up2date specs, selv om de har sagt at det bare lanseres en meego telefon i år.

 

Likte design uansett :new_woot:

 

Mohahha Nokia n950 as we speak http://www.gsmarena.com/newscomm-2806.php

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Samtidig forsøker Nokia å innføre begrepet "swipe", som på godt norsk kan oversettes til sveip.

Andre firmaer har brukt begrepet "swipe" ganske flittig i forholdsvis lang tid nå.

 

F.eks. kan man på Apples nettsider se følgende:

 

Magic Trackpad: "Let your fingers do the clicking, scrolling, and swiping."

Magic Mouse: "Suddenly, everything clicks. And swipes. And scrolls."

iPad-/iPhone-utgaven av Keynote: "One swipe and it’s on with the show." "Swipe to move forward or back through your presentation."

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Noen som vet om den vil ha samme funksjoner som N8 i form av USB host modus og HDMI ut? :)

 

Da burde det stått her isåfall, så tviler på det.. N8 er jo nettopp blitt lansert med software for DLNA også nå, så nå er ikke HDMI strengt tatt nødvendig lenger ;) En annen ting er jo hvordan kameraet er i forhold til N8, og har den xenon blitz ??

Ser også att den kun kjører bluetooth 2.0, N8 kjører 3.0.

 

Virker som en spennende mobil men jeg er ikke overbevist om å bytte ut min N8 enda ;) men ser frem til å høre mer om N9..

 

EDIT: Det står forresten i artikkelen att den vil få både HDMI Og DLNA.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...