Gå til innhold

Dot fanger video i 360 grader for iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fancy, men litt usikker på når jeg ville ha brukt den...

Havde helt den samme tanke. Det eneste tilfælde hvor jeg kan forestille mig at den ville være sjov, ville være til en stor koncert eller en kæmpefest for at fange stemningen, og som en slags "I was there" dokumentation. Tror det ville være en dims jeg højst ville bruge en gang om året. Men tror bestemt det er en ide med et teenage-potentiale.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor man kan få tak i et tilsvarende objektiv for speilrefleks? Gjerne med T-mount.

 

Det hadde vært tøft å filme litt med kameraet og reprodusert filmen på 360 graders lerret etterpå ved hjelp av projektor modifisert til t-mount (og et slikt objektiv).

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor man kan få tak i et tilsvarende objektiv for speilrefleks? Gjerne med T-mount.

 

Det hadde vært tøft å filme litt med kameraet og reprodusert filmen på 360 graders lerret etterpå ved hjelp av projektor modifisert til t-mount (og et slikt objektiv).

 

Dine bønner er hørt - EyeSee360 - GoPanoPlus. Faktisk har denne type løsning vært på markedet i flere år - så hva man har funnet på for iPhone er langt fra revousjonærende. Faktisk så lite revolusjonærende etter min mening at det ikke engang fortjener særlig omtale.

 

GoPano sin løsning kan faktisk brukes på det alt av dSLSR og svært mye av video- og kompaktamera.

 

Edit! Det som er noe revolusjonærende er appen/programvaren.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Helt korrekt - og så vidt jeg har forstått er det her disse aktørene har fått ideen fra. Jeg kom bort i de første versjonene av slikt utstyr for 4 - 5 år siden. En venn av meg hadde et oppdrag med å ta en lang rekke 360 graders panoramabilder, og syntes det var håpløst å ta 10 - 20 bilder for hvert panorama.

 

En mulig kilde til for utstyr, Panoramic Imaging. GoPano har ellers også programvare for å ta filmen/bildene og lage filmer/presentasjoner som du kan snurre i.

 

Men billig er det uansett ikke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...