Gå til innhold

SugarSync støtter nå mobile enheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har testet SugarSync for en stund tilbake og det var en løsning jeg var kjempe fornøyd med, programvaren var dønn stabil. Men hastigheten er til å grine av for en bruker som sitter i Norge. F.eks ved opplasting av 1GB så hadde jeg 80-100KB/Sec på min 25/5Mbit linje. Dette er for så vidt ikke noe problem om man har mange små Word dokumenter eller ikke bryr seg om maskinen må laste opp 2måneder i ett strekk.

 

Jeg har sendt klage til dem tidligere og bedt om at de får en server i Europa, men jeg har ikke hørt noe fra dem. Så min konklusjon er at SugarSync har et bra produkt hvis hastigheten ikke bryr deg noe serlig, derimot har du 50GB som skal lastes opp så vil 80-100KB/sek være utrolig dårlig.

 

(Andre anbefalinger om hastighet et viktig så må det være KeepIt, den klarte jeg nesten å makse linja mi. Men denne har ingen web-archive som SugarSync har).

 

Frank

Lenke til kommentar

Jeg har testet SugarSync for en stund tilbake og det var en løsning jeg var kjempe fornøyd med, programvaren var dønn stabil. Men hastigheten er til å grine av for en bruker som sitter i Norge.

Jeg sliter med det samme nesten uansett hva jeg tester av slike tjenester. Det er kun de (veldig få) som har forstått at de må støtte flere samtidige oppkoblinger som får brukbar hastighet. Men de to jeg har prøvd som har gjort dette har hatt andre problemer som har gjort at jeg ga de opp.

 

Her i Norge har vi jo Jotta, men de er en gjeng med ungdom virker det som. Amatørmessig support og bugs galore. Testet de to ganger med ca. et halvt års mellomrom, blir nok lenge til neste gang.

 

 

(Andre anbefalinger om hastighet et viktig så må det være KeepIt, den klarte jeg nesten å makse linja mi. Men denne har ingen web-archive som SugarSync har).

KeepIt holder vel til i Danmark? Det forklarer nok den noe bedre hastigheten. Jeg var ikke spesielt imponert av de heller, og sendte en forespørsel til support hvor jeg forklarte problemstillingen med avstand og kun én oppkobling. De forstod ikke engang problemstillingen og svarte bare at jeg helt sikkert ville bli imponert over hastigheten om jeg bare abonnerte.. Yeah right.

Lenke til kommentar

Kva er det som gjer Jotta dårleg? Har dei mykje nedetid? bugs?

 

Jeg tester for tiden Jotta og dette er så langt den online backup tjenesten jeg er mest fornøyd med (har etterhvert testet ganske mange av dem). Overføringshastighet er ganske variabel men jevnt over god. I tillegg har den App både for iPad/iPhone og Android. Så gjenstår det å se om de lever opp til inntrykket jeg har fått så langt...

Lenke til kommentar

Kva er det som gjer Jotta dårleg? Har dei mykje nedetid? bugs?

Jeg oppdaget en del bugs både i desktop klienten og på web. Jeg hadde litt kontakt med support, og det var veldig uprofesjonelt. De hadde ikke noe system for å logge og håndtere henvendelser, og unnskyldningen på manglende oppfølging var ved et tilfelle "vi rotet visst bort mailen". Det er et direkte sitat.

 

Helhetsinntrykket jeg satt igjen med var at dette ikke var en tjeneste jeg kunne stole på. Grunnet bugs fikk jeg heller ikke testet den tekniske påliteligheten (var ikke mulig å slette filer, så jeg fikk bare utført én av de planlagte testene mine før testkontoen var full). Det behøver selvfølgelig ikke være noen sammenheng, men slurvete håndtering av kunder gjør at jeg mistenker slurvete håndtering av det tekniske også. Og uten mulighet til å gjøre en skikkelig test på hvor flink klienten er til å sikre integritet under overføring, er det ikke aktuelt å betale noe for min del hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...