Gå til innhold

Telenor vil kompensere for pinsekaos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Instruksen var: ta ut SIM-kortet, da vil telefonen koble seg til nærmeste nett, uavhengig av eier (dvs at en kunne koble seg til NetCom/NWN) og dermed kunne ringe nødnummer.

 

Dette er ellers en lovpålagt funksjon som har eksistert fra mobilnettet ble etablert. Det er også omhandlet i alle brukermanualer jeg vet av. En mobiltelefon skal kunne ringe nødnummer i følgende tilfeller.

1. Om man ikke husker PIN-kode til SIM

2. Om kontaktkort er tomt

3. Om vanlig nett er nede

 

Edit: At oppegående folk som har brukt mobiltelefon i årevis ikke har fått med seg dette er for meg faktisk skremmende.

Endret av Bolson
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Instruksen var: ta ut SIM-kortet, da vil telefonen koble seg til nærmeste nett, uavhengig av eier (dvs at en kunne koble seg til NetCom/NWN) og dermed kunne ringe nødnummer.

 

Dette er ellers en lovpålagt funksjon som har eksistert fra mobilnettet ble etablert. Det er også omhandlet i alle brukermanualer jeg vet av. En mobiltelefon skal kunne ringe nødnummer i følgende tilfeller.

1. Om man ikke husker PIN-kode til SIM

2. Om kontaktkort er tomt

3. Om vanlig nett er nede

 

Edit: At oppegående folk som har brukt mobiltelefon i årevis ikke har fått med seg dette er for meg faktisk skremmende.

 

Hvem leser vell brukermanualen? :ph34r:

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Jeg gjør det. At de fleste lar være er ingen unnskyldning for å være uvitende.

 

Men generelt har alle ansvar for å tilegne seg nødvendig informasjon/kunnskap knyttet til hvordan forholde seg i krisesituasjoner. Dessverre gir de fleste blaffen og tror man alltid vil få hjelp uansett. Dog kan informasjonen om nødanrop/nødsamtale faktisk bli bedre. Det er ikke bare når man har situasjoner som fredag dette er nyttig. Det er også nyttig om man er i områder der bare en operatør har dekning og det skjer noe, i tillegg kan faktisk nødanrop i gitte situasjoner har lengre rekkevidde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke spesielt imponert over Telenor for tiden.

 

Å gi slipp på inntekter fra Pinsehelgen som en kompensasjon for nedetiden i samme periode er helt elendig tilbud til Telenor brukere - Kan sammenlignes med å leie en bil som du ikke får bruke og som du slipper å betale for i etterkant.

 

Gi i tillegg en helg i etterkant i som kompensasjon mens nettet fungerer som et plaster på såret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...