Gå til innhold

Test: Apple iOS 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I nøkkelendringsboksen oppe til høyre står det "mindre uavhengig", som jo i og for seg betyr stikk motsatt av hva man skulle ønske.

 

Ellers var det uvant å lese applenyheter som ved flere anledninger tendenserer mot "og dette har jo noen andre gjort for lengst". Gøy at det virker som apple"inovasjons"hylekoret er litt på tilbakegang.

Lenke til kommentar

Synd de absolutt skal knytte disse iDingsene til iTunes fortsatt. Standard masselagringsenhet er utvilsomt mye bedre (og ville latt de som ønsket å bruke iTunes ha mulighet til det fortsatt) Men det er i det minste poitivt at man skal bli mindre avhengig av en PC i det hele tatt. Mn det blir spennende å se hvilken utbredelse iCloud får, og hvilke programmer man evt. blir avhengig av for å bruke det.

Lenke til kommentar

Nye operative system fra Apple gjører oss som er avhengie av Apple produkter for evig ? For eksempel nå mister vi en apple produkt eller blir ødelagt , ønsker vi å kjøpe på nytt med en gang fordi vår dokumentasjoner beholder forsatt i Apple system , og da vi har nytt produkt kommer alle dokumentasjonene våre øyblikelig og vi kan bruke forsatt nesten med en gang !

Lenke til kommentar

Må bare påpeke at @ tasten alltid har vært der når man skal skrive inn epost adresser (dersom de som har laget skjemaet på nettsiden, har hatt vett til å kode skjemaet sitt skikkelig)

 

Jeg er helt uenig i at telefonen skal dukke opp som masselagringsenhet. Folk flest skjønner ikke filstrukturer. Brukere skal ikke trenge å gjette seg til eller huske hva slags mappestruktur de har laget på filene sine. Apples måte med at filene er knyttet til den applikasjonen som har laget de er genial for folk flest. Og resten kan bare kjøpe seg Android.

 

iCloud betinger ingen programvare eller oppsett. Det er allerede aktivert. Det eneste man må gjøre er å logge inn med Apple-ID sin (som du må gjøre når du aktiverer enheten)

 

Det som plage meg mest er at jeg ikke har lyst på noen .me adresse. Håper de åpner for at man kan bruke sitt eget domenenavn også, hvis ikke så får jeg klare meg med Google Apps litt til.

Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig i at telefonen skal dukke opp som masselagringsenhet. Folk flest skjønner ikke filstrukturer. Brukere skal ikke trenge å gjette seg til eller huske hva slags mappestruktur de har laget på filene sine. Apples måte med at filene er knyttet til den applikasjonen som har laget de er genial for folk flest. Og resten kan bare kjøpe seg Android.

Korreksjon: DU skal ikke trenge å bruke et bestemt program som ikke finnes på alle maskiner, og ikke kan installeres på alle maskiner (restriksjoner på jobb, makin uten OSX/Windows e.l.) bare for å overføre en fil fra maskinen iDingsen.

 

Det er INGEN gunn til å ikke la enheten dukke opp som en masselagringsenhet og la DE SOM VIL bruke det "enkle" opplegget til iTunes . jeg har forøvrig enda ikke sett noen over 40 som har brukt pc endel som synes det er noe brukervennlig eller enkelt ved å måtte bruke iTunes. Tvert imot lurer de på hvor filene deres er når de skal overføre dem tilbake, eller på en pc. Husker jeg skulle lære pappa å bruke iTunes, det tok veldig mye lenger enn "flytt filene til den nye disken som dukkr opp i min datamaskin når du kobler den i."

 

iCloud betinger ingen programvare eller oppsett. Det er allerede aktivert. Det eneste man må gjøre er å logge inn med Apple-ID sin (som du må gjøre når du aktiverer enheten)

Tro det eller ei, men nå er poenget med iCould å ha de samme innholdet tilgjengelig fra flere enheter, inkludert min iTunes-fire stasjonærmaskin og Windowsfrie laptop. Tror dessverre ikke det skjer magisk ved å taste inn en AppleID fra tastaturet.

 

Det som plage meg mest er at jeg ikke har lyst på noen .me adresse. Håper de åpner for at man kan bruke sitt eget domenenavn også, hvis ikke så får jeg klare meg med Google Apps litt til.

Det kommer vel sannsynligvis. Men det kan jo hende det starter som en betalt enterprise-feature.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...