Gå til innhold

Er dette fremtidens fjernkontroll?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt utformet stemmestyringskonsept er fjernkontrollen for framtiden og etter det er det BCI (Brain Computer Interface) som kommer til å ta over. Hvertfall tyder den teknologiske utviklingen på dette, selv om stemmestyring snart blir tatt igjen av BCI; det er tydeligvis letter å lese tanker enn å skjønne ord (veldig ironisk).

Lenke til kommentar

Et godt utformet stemmestyringskonsept er fjernkontrollen for framtiden og etter det er det BCI (Brain Computer Interface) som kommer til å ta over.

 

Sistnevnte er jo spennende ja.. men hva om det blir krangel i familien :tease:

 

Stemmestyrt tar jeg faktisk litt mindre to på av den enkle grunn at mange faktisk ikke har lyst å snakke til tv'n...

 

Som da jeg til eksempel busta x-en min på fersken forran TV1000 hjelper deg :whistle:

Lenke til kommentar

Et godt utformet stemmestyringskonsept er fjernkontrollen for framtiden og etter det er det BCI (Brain Computer Interface) som kommer til å ta over.

 

Sistnevnte er jo spennende ja.. men hva om det blir krangel i familien :tease:

 

Stemmestyrt tar jeg faktisk litt mindre to på av den enkle grunn at mange faktisk ikke har lyst å snakke til tv'n...

 

Som da jeg til eksempel busta x-en min på fersken forran TV1000 hjelper deg :whistle:

Hvor er du vokset opp henne i landet?? i min landsdel er det vanlig å ha flere TVer enn familiemedlemmer så kranglig skjer ikke :p (ja jeg overdriver men eneste andre jeg kunne komme på å si var: "dysfunksjonelle familier er unntaket ikke regelen" :p )

Lenke til kommentar

Ser veldig upraktisk ut.

 

Hvertfall tyder den teknologiske utviklingen på dette, selv om stemmestyring snart blir tatt igjen av BCI; det er tydeligvis letter å lese tanker enn å skjønne ord (veldig ironisk).

 

Nah, hjernen baserer seg på elektriske pulser akkurat som elektronikk. Det er lettere å lese de, eller hjerneaktivitet og trekke en konklusjon ut av det, enn det er å lese hva en person sier når mikrofonen plukker opp bakgrunnstøy i tillegg til forskjellige stemmer i forskjellige frekvensområder rundt 5KHz.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Ser veldig upraktisk ut.

 

Hvertfall tyder den teknologiske utviklingen på dette, selv om stemmestyring snart blir tatt igjen av BCI; det er tydeligvis letter å lese tanker enn å skjønne ord (veldig ironisk).

 

Nah, hjernen baserer seg på elektriske pulser akkurat som elektronikk. Det er lettere å lese de, eller hjerneaktivitet og trekke en konklusjon ut av det, enn det er å lese hva en person sier når mikrofonen plukker opp bakgrunnstøy i tillegg til forskjellige stemmer i forskjellige frekvensområder rundt 5KHz.

Selvsagt når man viser vitenskapen så blir det mer logisk, men er allikavel vilt kult hva de har i labratoriene for tiden, og mye av det er mer eller mindre "star trek tech" men vi har det like utenfor vår rekkevidde.

 

#får gåsehud av æresfrykt# :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...