Gå til innhold

Ny patent kan gjøre det umulig å filme konserter med iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tullete av Apple bare å prøve! Etter to minutter har noen funnet en omvei :-)

 

Jeg syns det er feil innstilling hvis man ikke prøver vil man aldri lykkes (ikke at dette er noe å juble over hvis noen lykkes i dette) men med alt, og man lærer av å feile, det får menneskeheten til å gå fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tullete av Apple bare å prøve! Etter to minutter har noen funnet en omvei :-)

 

Jeg syns det er feil innstilling hvis man ikke prøver vil man aldri lykkes (ikke at dette er noe å juble over hvis noen lykkes i dette) men med alt, og man lærer av å feile, det får menneskeheten til å gå fremover.

I så fall vil dette bringe menneskeheten et laaaaangt steg fremover.

Lenke til kommentar

Tullete av Apple bare å prøve! Etter to minutter har noen funnet en omvei :-)

 

Jeg syns det er feil innstilling hvis man ikke prøver vil man aldri lykkes (ikke at dette er noe å juble over hvis noen lykkes i dette) men med alt, og man lærer av å feile, det får menneskeheten til å gå fremover.

I så fall vil dette bringe menneskeheten et laaaaangt steg fremover.

 

Jeg hater folk som ikke gidder å lese hva de svarer på.

Lenke til kommentar

Jeg er elsker Apple, men dette er bare latterlig... De skal lage kanonprodukter for forbrukerne, ikke fungere som konsertvakter for ymse artister.

 

Herlig naiv innstilling.

 

I tilfelle du ikke har fått det med deg, så har Apple nylig klart å få med seg plateselskapene på å la brukere registrere sin egen musikk i sin tjeneste enten den er lovlig rippet eller piratkopiert. Kan det tenkes at Apple også da forplikter seg til å tilfredsstille enkelte krav i fra platebransjen, eller at de har brukt dette som gulrot for å i det hele tatt få avtalen i havn?

 

Dette blir jo så klart bare spekulasjon, men jeg er rimelig sikker på at Apple ikke kunne laget kanonprodukter og -løsninger for forbrukerne hvis ikke de også innyndet seg hos bakenforliggende leverandører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

kan vi prøve å få denne tråden over i et teknisk spor?

 

Det dreier seg om en type kommunikasjon via IR som skal hindre kameraet i å filme. Etter mine begreper faller dette i to kategorier.

 

A) En passiv variant der en IR-sender på scenen sender ut et signal som sier "ikke film her". Denne blokkes lett av å sette en svart tape over IR-enheten på kameraet. Dette er sammenliknbart med at noen trekker en svart sekk over trafikkskiltene. Et evt forbud på skiltet vil da ikke bli overholdt.

 

B) En aktiv variant der kameraet sender ut et signal av typen "her er jeg, jeg har kameraet på, er det noen som har noe i mot at jeg filmer". Deretter skal kameraet vente en viss tid på at en enhet (som i mange tilfeller ikke er til stede) skal gi klarsignal til å filme? Denne er teknisk sett vanskeligere å omgå, men et kamera som ved alle anledninger, uansett om du er på hybelen eller Telenor Arena, skal sjekke om det er lov å filme, vil jo bli rimelig tungvint i bruk?

 

All respekt for rudde93s synspunkter med dette må da være fullstendig dødfødt?

Lenke til kommentar

Dette er latterlig. Å legge ut videoer av f. eks konserter på YouTube øker populariteten for artisten/gruppen det er snakk om..

Teknisk sett så er dette også en dødfødt idé i alle fall for endel av oss som veit hvordan en IR-sensor kan fungere. Og hallo til root/jailbreak og vips er det borte på 1-2-3. Men da bryter du vel "loven"...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...