Gå til innhold

Anbefaling: Dette er de beste strømforsyningene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville sett Fractal Design sine strømsforsyninger inni der også :(

De anbefales på det varmeste (Kankje jeg burde si kaldeste? :p), har monteret rundt 10 stk av dem for meg og venner. De er dønnstabile og stille!

 

EDIT:

Ser ikke no galt med selve anbefalingene, men har jo ikke fulgt med på PSU fronten i det siste, så hva vet jeg :blush:

Endret av Pius
Lenke til kommentar

Corsait sin AX1200 burde også finnes i den stille kategorien.

Så lenge du henter ut under 20% av effekten kan du ikke få en mer stillegående PSU.

Dette grunnet at viften i PSUen står stille når belasten er såpass lav, og enheten er "passivt" kjølt.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekka så var det Mist som var kraftig, stille og kjølig. Er de helt borte? Eller har de andre tatt igjen forspranget (gått forbi).

 

Sant at de burde anbefale MIST, siden det er et godt produkt og designet av netshop?

 

MEN husker 1~2 år tilbake så var det mange på forumet som klaget over en pipelyd, spessielt under load. Kan være en av grunnene til at den ikke er nevnt. Dessuten har de vært stille de siste årene..

Lenke til kommentar

Jeg fortsatt bruker min 2 år gamel Corsair TX750. Jeg vurderte å skifte den ut i januar når jeg bygde nye PC-en min, men den fungere utmerket med veldig lite støy så jeg så ingen grun til å skifte den ut.

 

Hvis jeg kjøper meg en ny strømforsyning kommer jeg til å kjøpe en Corsair AX850 i tillfellet jeg vil ha enda et GTX580 i SLI en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Til alle som vurderer Corsair AX1200, så vil jeg anbefale å sjekke med Corsair og Ramguy på deres forum om det fortsatt er problemer med høyfrekvent "skriking" fra denne.

 

Har vært veldig mange som har hatt dette problemet, inkludert meg selv :( Jeg orket til slutt ikke mer, og returnerte den, etter å ha prøvd utallige metoder for å få den til å "holde kjeft". Under høy belastning i f.eks spill var den spesielt plagsom :(

 

Gjelder garantert ikke alle eksemplarer, men greit å forhøre seg om det finnes en sikker/revidert versjon, når man skal bruke så mye penger på en PSU :ermm:

Lenke til kommentar

Synes det blir å ta litt hardt i når man anbefaler en psu på hele 1200 watt. De aller fleste trenger kanskje bare halvparten. Ja, et argument er at en på 1200 vil gi mindre belastning totalt relativt til en mindre psu ved samme strømbruk, men 600 holder som oftest til gjennomsnittspersonen og vil ha en god del å gå på. 750w er hvertfall etter min mening mer enn nok, og den jeg har nå (corsair 750w) er så godt som lydløs, men mindre jeg spiller tunge spill (men da er skjermkortviften også i gang).

 

Dette er min anbefaling til en som vil bruke minst mulig penger, men samtidig nok til at det holder,

https://prisguiden.no/produkt/corsair-tx-750w-83117

Corsair TX750w

Lenke til kommentar

eg og en kompis har kver vår nye corsair (TX750 og HX850) der begge bråka som ei 12cm vifte på full fres... mulig vi har vert uheldige eller så er corsair ikkje så stille som folk skal ha det til :/

Endret av olz
Lenke til kommentar

Jeg har en AX1200 i workstationen min, og foreløbig ingen problemer med den (kjøpt i ...tja .. mars 2011?)

 

Jeg har 4 disker i raid0, 2stk ssd, en Areca 1880IX kontroller 2x xeon E5620, Geforce 9600GT og 12GB ram ... likevell har jeg ikke sett denne trekke mer enn ca 300W ved max belastning på alle 8 (16 logiske) cpu-kjernene (komprimering av bluray) (målt via UPS). Så å ha så store strømforsyninger er kanskje noe overkill? :p

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Når vi snakker om HTPC, er det kun ett valg: Seasonic S12-II 430W. Denne er "lydløs" og billig.

 

hw prisguide : Seasonic S12-II 430W

 

PicBig.250x222.jpg

 

Siden det ikke står opplyst om det noe sted, så regner jeg med at denne ikke er modulær? Lefler med tanken om å bygge meg en HTPC, men synes det er vanskelig å finne en passende PSU. Skulle gjerne hatt noe stillegående/lydløst på 4-500W til en overkommelig pris (<700kr), og aller helst en modulær.

 

Edit: også synd det kun er Netshop og Mulicom som fører denne.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Corsair HX650 W anbefales også i aller høyeste grad til den støybevisste!

 

Jeg har brukt mye tid på å gjøre oppsettet mitt støysvakt, og i den forbindelse har jeg ligget mye med øret inni kabinettet samtidig som jeg har koblet ut diverse vifter. Med SSD som systemdisk (les: ingen spinnende harddisk), alle viftene koblet fra, alene i huset, en stille dag, har jeg fortsatt ikke greid å legge merke til strømforsyningen. Det kan være den spinner opp noe ved større last, men den er ikke i nærheten av å være merkbar i et ellers særdeles stille oppsett.

Om jeg skal utsette noe på den, må et være at den bare har en halvgod virkningsgrad. Ellers er kvalitetsfølelsen meget god til en god pris.

Lenke til kommentar

Hei

 

Den er dessverre ikke modulær. Men om du planlegger litt ved montering og strippser ubrukte kabler, så lar de seg "gjemme" i en ledig 3.5" eller 5.25" plass. Har montert denne strømforsyningen i min HTPC og HTPC'er til venner. De fungerer utmerket. Stabile, gode og "lydløse". Helt lydløse er de ikke, da det er påmonter vifte som roterer konstant. Men fra 1 meter avstand, kan man ikke høre viften. Anbefales :)

 

Når vi snakker om HTPC, er det kun ett valg: Seasonic S12-II 430W. Denne er "lydløs" og billig.

 

hw prisguide : Seasonic S12-II 430W

 

PicBig.250x222.jpg

 

Siden det ikke står opplyst om det noe sted, så regner jeg med at denne ikke er modulær? Lefler med tanken om å bygge meg en HTPC, men synes det er vanskelig å finne en passende PSU. Skulle gjerne hatt noe stillegående/lydløst på 4-500W til en overkommelig pris (<700kr), og aller helst en modulær.

 

Edit: også synd det kun er Netshop og Mulicom som fører denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...