Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls V: Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var noe som ble spurt om i intervjuet det refereres til i innledningen. Disse angrepene er enkelt og greit spesielle animasjoner som aktiveres med det siste, avgjørende slaget man gir en fiende. De skader ikke mer og kan ikke direkte utløses av spilleren selv. De er enkelt og greit en alternativ måte å vise baneskår på.

Lenke til kommentar

Man kan retconne stjernetegn midt i spillet? Gud forby at man må ta noen permanente valg.

 

Etter hva jeg forstår fra videoen Haunts postet, så vil det være stjernetegn som er mer vanlige enn andre. Han sier "These three are kinda the basic ones, and you find them very quickly". Man vil mao. ikke kunne bytte til hva enn man ønsker ved hvert sted man finner Guardian Stones. Dvs. at man også kan komme over mer "sjeldne" Guardian Stones, og man vil kanskje derfor ønske å holde fast på denne abilityen (som disse steinene gir) lenger hvis man senere skulle komme til nye Guardian Stones. Noe som fortsatt bidrar til commitment'en som et permanent valg ville ha bidratt til. De virkelig gode Guardian Stones er forhåpentligvis utilgjengelige nok til at man ikke bare kan velge som man vil. Hvis så, så gjør det ikke så veldig mye at valgene ikke er permanente IMO.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg forstår fra videoen Haunts postet, så vil det være stjernetegn som er mer vanlige enn andre. Han sier "These three are kinda the basic ones, and you find them very quickly". Man vil mao. ikke kunne bytte til hva enn man ønsker ved hvert sted man finner Guardian Stones. Dvs. at man også kan komme over mer "sjeldne" Guardian Stones, og man vil kanskje derfor ønske å holde fast på denne abilityen (som disse steinene gir) lenger hvis man senere skulle komme til nye Guardian Stones. Noe som fortsatt bidrar til commitment'en som et permanent valg ville ha bidratt til. De virkelig gode Guardian Stones er forhåpentligvis utilgjengelige nok til at man ikke bare kan velge som man vil. Hvis så, så gjør det ikke så veldig mye at valgene ikke er permanente IMO.

 

Så lenge Guardian Stones faktisk bestemmer stjernetegn og ikke en annen type permanent, utskiftbar buff, så er det fremdeles tåpelig - rett og slett fordi stjernetegn, også i TES-universet, avgjøres av når karakteren er født. Hvis noen av stjernetegnene er blatantly bedre enn andre fordi den tilhørende Guardian Stone-saken er "lite tilgjengelig", så høres det ut som om de har gitt opp hele stjernetegnsystemet, og alle eventuelle forsøk på å balansere dem mot hverandre.

 

På den annen side, det er jo klassisk Bethesda - når de ikke klarer å implementere ting riktig, så tror de det er grunnkonseptet det er noe galt med, og fjerner eller endrer det radikalt.

 

Han sier forresten "standing stones" på et tidspunkt i videoen over, men da som en beskrivelse av Guardian Stones (ie. de er bautasteiner).

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Bethesda er en av verdens fremste rollespillutviklere, og hadde knapt greid å lage et dårlig spill om de prøvde aldri så hardt. Det virker likevel som om de er minst like hungrige på å forbedre Oblivion, som hva en tildels misfornøyd fanbase var. Skyrim virker å være en unik, storslått og interessant opplevelse som utvilsomt er blant årets mest lovende utgivelser.

 

Lurer litt på hvilken verden anmeldere lever i noen ganger, tenker ofte at grunnen sikkert er at de er veldig unge. For Gamer fans av RPG sjangeren (også generelt for de har gjort det samme med Falout serien) var Oblivion en stor skuffelse, ja STOR. Jeg ser selvagt at ja Oblivion ble en Mainstream knall suksess med sin utrolige forenkling i alle ledd når videre alt er en kopi av seg selv (alle tårn var like, alle grotter var like, hele spillet kunne runnes på lvl 2 grunne scaling) sier det seg selv at Fans av tidligere spill i serien ble Veeeeldig skuffet.

 

Ja det er sikkert et kjempe flott ActionRPG spill for Mainstream, men få fakta riktig i alle fall.

 

Gothic 4 gikk forøvrig rett til H*** grunnet de byttet utvikler og prøvdet å lage en Fable kloning av et RPG, nå har de slått seg konkurs før de fikk gitt ut utvidelse pakken til Gothic 4.

Piranha bytes får tilbake navnet WOOT

Endret av simalarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...