Gå til innhold

– Apples iCloud blir en suksess


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cloud løsning er ikke hva man vil ha, pålitligheten er lik 0.

Som sagt, de som har holdt på med dette i en del år nå er Linden Labs med Second Life.

Hvis dere vil vite hva en Cloud hverdag innebærer så last ned klienten og prøv.

Om ikke lenge vil det være såpass mange spiker i kista for en cloud løsning at man ikke engang tør og tenke tanken.

Lenke til kommentar
Som sagt tror vi at iCloud vil bli en suksess

Det er jo like vanskelig å spå at man får bruk for luft i morgen også. Eller at Windows 8 er blir det beste siden oppskåret brød. :)

 

 

 

Hadde jeg vært iPhone-bruker hadde til og med jeg brukt (iallfall prøvd) iCloud.

Lenke til kommentar

ideene er forsåvidt grei, men jeg kommer allikevel aldri til å bruke iCloud og itunes match så lenge det innebærer at jeg må betale for å synce (og degradere kvaliteten på) musikk jeg allerede har kjøpt og betalt for i andre nettbutikker, og attpåtil betale enda mer for lagringsplass til all den musikken jeg har som ikke finnes i iTunes sitt utvalg..

 

kommer til å leve godt med usb-kabel og nedlastbare mp3-filer i mange år fremover..

Lenke til kommentar

Moskus: Neida, det er ikke så vanskelig å spå dette - men samtidig; Mobile Me var ikke en suksess, så det er ikke alt Apple tar i som umiddelbart blir til gull.

 

Her spørs det vel om de ikke til sammen tilfører produktene såpass mye at det blir et "offer you can't refuse" - litt på samme som at uten Google-konto og app-marked, synkronisering, mail osv er en Android-telefon knotete å bruke.

 

007CD: Har prøvd Second Life et par ganger. Begriper ikke helt hvorfor det er populært, det er jo bare knotete å bruke. Nå har jeg ikke sett hvordan f.eks. Onlives løsning arter seg på nært hold, men det virker som en langt mer kurant løsning.

 

Du har uansett rett i at ulempen her er at det i enkelte sammenhenger kan være upålitelig, men igjen spørs det jo om det praktiske overgår behovet for pålitelighet.

Lenke til kommentar

Jeg kommer garantert til å bruke iCloud når det kommer. Vil tro Apple har jobbet godt med sikkerhet. For min del ses det jo også i sammenheng med hva som ligger der. Musikken har jeg ikke veldig mye mot at folk snoker i, så når sannsynligheten er svært liten for at det skjer, sammen med den store praktiske fordelen, ja da er det lett å ta det i bruk

ideene er forsåvidt grei, men jeg kommer allikevel aldri til å bruke iCloud og itunes match så lenge det innebærer at jeg må betale for å synce (og degradere kvaliteten på) musikk jeg allerede har kjøpt og betalt for i andre nettbutikker, og attpåtil betale enda mer for lagringsplass til all den musikken jeg har som ikke finnes i iTunes sitt utvalg..

 

kommer til å leve godt med usb-kabel og nedlastbare mp3-filer i mange år fremover..

 

Du må ikke betale for å synce med iCloud ! iTunes Match er en tjeneste ($25 /år) for å få tak i musikken (som ikke er kjøpt på iTunes) over alt. Den gir MINIMUM 265 kbps AAC, om din musikk har høyere kvalitet vil den lastes opp i skyen. Den musikken som ikke finnes hos iTunes blir også lastet opp. (Så vidt jeg har fått med meg betaler du ikke for denne lagringsplassen, men den er begrenset til 20.000 sanger)

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Jeg kommer garantert til å bruke iCloud når det kommer. Vil tro Apple har jobbet godt med sikkerhet. For min del ses det jo også i sammenheng med hva som ligger der. Musikken har jeg ikke veldig mye mot at folk snoker i, så når sannsynligheten er svært liten for at det skjer, sammen med den store praktiske fordelen, ja da er det lett å ta det i bruk

ideene er forsåvidt grei, men jeg kommer allikevel aldri til å bruke iCloud og itunes match så lenge det innebærer at jeg må betale for å synce (og degradere kvaliteten på) musikk jeg allerede har kjøpt og betalt for i andre nettbutikker, og attpåtil betale enda mer for lagringsplass til all den musikken jeg har som ikke finnes i iTunes sitt utvalg..

 

kommer til å leve godt med usb-kabel og nedlastbare mp3-filer i mange år fremover..

 

Du må ikke betale for å synce med iCloud ! iTunes Match er en tjeneste ($25 /år) for å få tak i musikken (som ikke er kjøpt på iTunes) over alt. Den gir MINIMUM 265 kbps AAC, om din musikk har høyere kvalitet vil den lastes opp i skyen. Den musikken som ikke finnes hos iTunes blir også lastet opp. (Så vidt jeg har fått med meg betaler du ikke for denne lagringsplassen, men den er begrenset til 20.000 sanger)

nei ok det virker som om man ikke må betale både for det som er matchet og så en gang til for lagring av alt som er umatchet -begge deler er bakt inn i $25-prisen -men betale må man tydeligvis uansett..! skjønner jo at de må få tjene litt penger de også, men teoretisk sett om man har et bibliotek som itunes i sin helhet ikke klarer å matche, da er det litt på kanten å skulle måtte betale for deres udugelighet.. :p

 

men flott at de teller "sanger" ihvertfall da i og med at det store flertallet av mine sanger har en lengde på mellom 7 og 15min... :p

Lenke til kommentar

Artikkelforfatteren ser ut til å ha oversett noe av det jeg synes var mest interessant med denne tjenesten: nemlig at Apple vil tilby et api for 3-parts utviklere!

 

Nøyaktig hva dette består i når det gjelder hvilke tjenester de vil eksponere og evt. betingelser og begrensninger vet jeg ikke, men at det vil kunne bidra svært mye til å gjøre dette til en suksess er jeg ikke i tvil om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...