Gå til innhold

Test: HTC Sensation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test :)

Jeg lurer på 2 ting.

 

1:

Hvilken telefon har lengst batterilevetid i praksis av Sensation og Galaxy S II?

 

2:

Hvis man skal ha raskere minnekort enn klasse 4, skal man da går for klasse 3/2/1... eller 5/6/7 osv? Hvilken vei på skalaen er raskere.. ?

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
' timestamp='1307353992' post='17855594']

Fin test :)

Jeg lurer på 2 ting.

 

1:

Hvilken telefon har lengst batterilevetid i praksis av Sensation og Galaxy S II?

 

2:

Hvis man skal ha raskere minnekort enn klasse 4, skal man da går for klasse 3/2/1... eller 5/6/7 osv? Hvilken vei på skalaen er raskere.. ?

 

 

Eg kan svare på nr2.

 

Høgare = bedre. Du kjem langt med eit klasse 6 kort.

Lenke til kommentar

"Fronten er ikke like sprek, og hadde det ikke vært for størrelsen, så ville du lett bli forledet til å tro at det dreier seg om en HTC Desire S." <- Ja, og Desire S er flott.

 

[-GoMp-]: Svar på spm 2 er. Høyere tall er raskere!

 

Sensation er fantastisk, angrer ikke et sekund på at jeg byttet ut min Desire HD.

Lenke til kommentar

Når det gjelder minnekort må man også være klar over at en produsent sine klasse 4 kort kan være bedre enn en annen produsent sine klasse 6 kort. Klasseangivelsene angir en minimumsstandard når det gjelder kontinuerlig dataoverføring (skriv/les). Klassene er eller 2, 4, 6 og 10, hvor tallet står for MB/s I tillegg klassen UHS-1 som er ennå raskere.

 

Både Sandisk og Lexar leverer/har levert klasse 4 kort som fint klarer 10 MB/s kontinuerlig.

Lenke til kommentar

Kanskje man skal holde seg unna HTC Sensation ... det ser ut til at den lider av samme "dødsgrep"-feil som iPhone 4: http://www.gsmarena....g-news-2742.php

 

Forøvrig synes jeg ikke det er noen tvil om at Samsung Galaxy S II er bedre - og 200 kroner billigere - enn HTC Sensation. Se selv en sammenligning: http://www.gsmarena....5&idPhone2=3621

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Nyere mobiler med store skjermer og rask cpu har ikke god batterikapasitet, uansett.

 

 

Om du hadde satt inn en gammel 600mhz cpu i denne mobilen så hadde batteriet blitt mer enn halvert.

Den bruker lenger tid på å gjøre en enkel operasjon. Samt mer strøm på wifi,3g og bluetooth.

 

Dual Core sparer batteri. Samt brikkesettet har cpu,gpu,wlan,3g i en og samme chip. Det sparer både plass og strøm.

 

Gamle telefoner kunne ikke være på wifi konstant ettersom batteriet ville bli sugd ut på 1,2,3. Nyere mobiler klarer dette mye bedre.

 

snapdragon-420-90.jpg

 

Kilde:

 

http://www.techradar.com/news/computing-components/processors/intel-we-could-easily-have-cpus-with-hundreds-of-cores--945723?artc_pg=2

 

ALL IN ONE: Some CPUs are about pure performance. Qualcomm's Snapdragon aims to be a complete system, including a GPU, 3G/LTE modem wifi, GPS, Bluetooth, FM and more on one chip

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Likte det siste avsnittet i testen :p Så da spørs hvor lenge GS2 kan holde seg på tronen..

Det lille avsnittet inneholder to feil: 1) Prisen på GS2 er ikke dyrere enn Sensation (tvert imot), og 2) Forskjellene er ikke ubetydelige på disse telefonene. GS2 overgår Sensation på flere viktige områder.

 

Så jeg tror GS2 holder seg på tronen. Spesielt etter at det er oppdaget "dødsgrep"-feil på Sensation.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...