Gå til innhold

Test: Sandberg USB Multi Hard Disk Link


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter den 3 TB-disker? Endel dock-stasjoner av denne typen gjør ikke det.

 

AtW

 

Til det foremålet vil jeg anbefale en permanent tilkoplet til arbeidsstasjon type dock for sata disker med eSATA grensesnitt mot PC.

Da er det ingen bridge kontroller i boksen aktiv og alt vil være transperent fra hovedkortets sata/esata port.

Lenke til kommentar

Støtter den 3 TB-disker? Endel dock-stasjoner av denne typen gjør ikke det.

 

AtW

 

Til det foremålet vil jeg anbefale en permanent tilkoplet til arbeidsstasjon type dock for sata disker med eSATA grensesnitt mot PC.

Da er det ingen bridge kontroller i boksen aktiv og alt vil være transperent fra hovedkortets sata/esata port.

 

Det er selvfølgelig en mulighet, men USB er ofte mer praktisk, greit å ha en dock som støtter det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja - sant men hvorfor ikke ha mulighet til begge deler.

Eks:

http://www.sandberg.it/nb-no/product/SATA-Docking-Station

 

Som sagt det f.eks å klone en disk eller backe-up mange hundre gigabyte over USB tar evigheter sammenliknet med direkte tilkoplet sata helt frem.

 

Det er ikke noe problem å ha mulighet til begge deler, hele poenget mitt er at for å ha mulighet til begge deler når man har 3TB-disker, så må usb-delen støtte slike disker, det er det ikke alle slike docking-stasjoner som gjør.

 

AtW

Lenke til kommentar
så må usb-delen støtte slike disker

Nei - usb delen "må" ikke ha støtte for dette.

Det er din mening og den får du selvfølgelig lov til å ha.

Men jeg er uenig.

 

Dette kommer helt sikkert når profilic og/eller PLX/Oxford sine usb3.0/sata bridge chips legger inn støtte for det (hvis de ikke har det allerede i sine nye chip løsninger fra 2010/2011).

Problemet med usb docks og eksterne hd kabinetter er at produsentene av disse aldri oppgir detaljer om hvilket brikkesett de har internt i enheten.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
så må usb-delen støtte slike disker

Nei - usb delen "må" ikke ha støtte for dette.

Det er din mening og den får du selvfølgelig lov til å ha.

Men jeg er uenig.

 

Dette kommer helt sikkert når profilic og/eller PLX/Oxford sine usb3.0/sata bridge chips legger inn støtte for det (hvis de ikke har det allerede i sine nye chip løsninger fra 2010/2011).

Problemet med usb docks og eksterne hd kabinetter er at produsentene av disse aldri oppgir detaljer om hvilket brikkesett de har internt i enheten.

 

Hva er vitsen med den type sitering du driver med her? La meg gjenta det jeg sa en gang til:

 

hele poenget mitt er at for å ha mulighet til begge deler når man har 3TB-disker, så må usb-delen støtte slike disker

 

Det er poengløst å sitere ut en bitte liten del av setningen å late som jeg har skrevet noe annet enn jeg har gjort.

 

Hva er uansett poenget ditt? Jeg poengterte at ikke alle dock-stasjoner støtter 3TB-disker over USB, og at det greit om docking-stasjonen gjør det.(og at slikt er greit å få med i en anmeldelse). Er du uenig i det? Hva er vitsen med å lage så mye dill rundt en så lite kontroversiell uttalelse?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ingen nødvendighet å bli ufin .

Men du argumenterer faktisk for en etter min menig noe snever personlig mening.

 

hele poenget mitt er at for å ha mulighet til begge deler når man har 3TB-disker, så må usb-delen støtte slike disker

 

Det er din mening rundt 3TB støtte kun på eSATA tilkoplingen og ikke USB , men jeg er uenig med deg (og sikkert flere andre) at dette er er et must siden man har 3TB støtte om man kopler med eSATA til dock.

Og siden dette er et diskusjonsforum har jeg lov til å diskutere og poengtere akkurat det.

 

Men jeg har allerede sagt at du får ha "din" mening og jeg eller andre får ha vår mening om den saken.

Så kan vi vel da la det ligge der..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen nødvendighet å bli ufin .

Men du argumenterer faktisk for en etter min menig noe snever personlig mening.

 

hele poenget mitt er at for å ha mulighet til begge deler når man har 3TB-disker, så må usb-delen støtte slike disker

 

Det er din mening rundt 3TB støtte kun på eSATA tilkoplingen og ikke USB , men jeg er uenig med deg (og sikkert flere andre) at dette er er et must siden man har 3TB støtte om man kopler med eSATA til dock.

Og siden dette er et diskusjonsforum har jeg lov til å diskutere og poengtere akkurat det.

 

Men jeg har allerede sagt at du får ha "din" mening og jeg eller andre får ha vår mening om den saken.

Så kan vi vel da la det ligge der..

 

Takk det samme, måten du siterte på der er veldig ufin. Du siterte kun en liten del av setningen, noe som endrer hele poenget.

 

Er du uenig i at for ha mulighet for begge deler (både usb og esata) på over 3 TB-disker, så må usb-delen støtte slike disker? Jeg kan ikke helt se det er mulig å være uenig i det, det er en enkel faktaopplysning. Det er ikke en mening.

 

Du får selvfølgelig lov til å diskutere hva du vil, men jeg kan gjerne spare meg for ufin sitering, og å framstille min mening som at man må ha 3TB-støtte på USB på en slik enhet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Takk det samme, måten du siterte på der er veldig ufin. Du siterte kun en liten del av setningen, noe som endrer hele poenget.

Det var ingen intensjon om å være det

 

Er du uenig i at for ha mulighet for begge deler (både usb og esata) på over 3 TB-disker, så må usb-delen støtte slike disker?

Ja

 

Jeg kan ikke helt se det er mulig å være uenig i det, det er en enkel faktaopplysning. Det er ikke en mening.

Fakta opplysning - ja

 

Du får selvfølgelig lov til å diskutere hva du vil,

Takk

men jeg kan gjerne spare meg for ufin sitering,

Det er notert

og å framstille min mening som at man må ha 3TB-støtte på USB på en slik enhet.

Du har jo sagt dette flere ganger allerede - og må tolkes dithen om du ikke formulerer det annerledes

 

 

 

Til trådstarter:

Beklager avsporingen .

Kudos - for en fin utført og dokumentert test :thumbup:

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg må nesten bare foreslå at du leser innleggene mine litt nøyere (hele setninger). Det virker som du misforstår hva som blir skrevet. Og heller spørre om det er noe konkret du lurer på. Jeg har ikke på noe som helst slags vis sagt at man må ha 3t-støtte på usb, jeg har sagt at DERSOM man skal kunne benytte BÅDE esata og USB på disker på 3 TB, så må usb-delen søtte disker på 3TB.

 

AtW

Lenke til kommentar

Finnes det noe gratis eller billig programvare som kan brukes sammen med denne til å klone system-HDD ved diskbytte? Det bør helst takle ulik diskstørrelse...

 

Har også en eldre laptop med SSD uten garbage control, og kunne tenkt meg en enkel måte å kopiere ut og inn data for oppfriskning av SSD fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Det er ingen nødvendighet å bli ufin .

Men du argumenterer faktisk for en etter min menig noe snever personlig mening.

 

Fy f...syar, jeg hadde eksplodert lenge før atw her! :-) Du krangler mot et ikke-eksisterende argument fra atw, og har ikke forstått det han skriver. Enten må du lære deg norsk bedre, eller så må du ta deg bedre tid til å lese det han faktisk skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...