Gå til innhold

De 5 beste eventyrspillene akkurat nå (DS, Mac, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Black Mirror 3 da ? Har faktisk ikke så verst historie, og en del selvironisering over sjangeren.

 

Må innrømme at Gray Matter var forsåvidt moro, men de triksene man gjør kunne like greit vært kuttet ut. De ble svært monotone etterhvert, også så man aldri utfallet. Du måtte stole på at spillet fortalte deg utfallet.

Veldig god historiefortelling forsåvidt, litt kort kanskje.

MEN, slutten var ganske dårlig egentlig ( eller rettere sagt "billig") . Langt fra høydaren GB2 i Jensen karriere. Men budsjettet var jo sprengt, så man får håpe at hun får mere penger til oppgølgeren.

Lenke til kommentar

Gray Matter var ganske bra men du må klikke på allt for komme deg vidre i kapitlene.

Prøvt Art of murder som var bra puzzles ok story men dårlige skuespillere.

Jeg som adveture fan elsker gode adventure spill men de er ganske utrydet for adventure spill I marketed i dag.

Lenke til kommentar

Hva med Black Mirror 3 da ? Har faktisk ikke så verst historie, og en del selvironisering over sjangeren.

 

Nå har ikke jeg spilt BM2 eller 3 (har begge liggende her), men det jeg har lest er at BM3 er en fortsettelse på BM2, så da blir det kanskje litt feil å ha BM3 i denne artikkelen.

 

 

Selv ville jeg hatt The Whispered World og Edna & Harvey: The Breakout med på listen. Det er to veldig gode pek-og-klikk spill.

Lenke til kommentar

Jeg mener nå at L.A Noir går under sjangeren eventyr.

Så det og Heavy Rain, er de beste eventyr spillene akkurat etter min mening. Selv om Heavy Rain kanskje ikke hang helt sammen på slutten, avhengig av hvilken valg du gjorde, så er det fortsatt et av mine absoullte favorittspill. L.A Noir er også et helt fantastisk og særegent spill, selv om det også har sine svakheter.

Lenke til kommentar

Mange kommer sikkert til å argumentere mot dette spørsmålet, men hvor er Zelda Majoras mask, Ocarina of time og Twilight Princess?

 

I en annen artikkel eventuelt. Dette handler om eventyrspillsjangeren. Ser mange tegn på at eventyrspillsjangeren misforståes på samme måte som r&b misforstås som musikksjanger, siden rhythm and blues ikke har noenting å gjøre med det mange mener er r&b i dag.

 

An adventure game is a video game in which the player assumes the role of protagonist in an interactive story driven by exploration and puzzle-solving instead of physical challenge

Lenke til kommentar

Jeg blir nesten skremt av meg selv og hvor provosert jeg blir når jeg leser en artikkel der Heavy Rain blir løftet opp som et av de store eposene innenfor den moderne spillverdenen og sjangeren "eventyrspill".

 

De rippa jo trossalt bare Deadly Premontion :D

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...