Gå til innhold

Utleverer data om 300 000 brukere hver måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Siden det tydeligvis er greit å levere ut informasjon om kundene sine til andre organisjasjoner så ser jeg glimrende inntjeningsmuligheter for helse etaten her. Pasientjournaler til forsikrings selskaper må det jo ligge gode penger i eller f.eks. 100 spenn for sykedomshistorikken til en jobbsøker må jo være gi-bort pris å betale for et foretak.

 

Masse gode inntjeningsmuligheter ved å selge kundeopplysninger rundt om.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Industrien selv kaller denne taktikken for "deep intervention," og mener at slike tiltak er mer effektive og preventive enn å for eksempel stenge pirater ute av nettet.

Selvfølgelig mener de at det her er mer effektivt, det er jo letttjente penger!

Lenke til kommentar

EU land har stadig vekk blitt mer lik amerikanerne på måten de store selskapenes interesser ivaretaes.

Overvåkningsnivåene på Internett når stadig nye høyder, noe som selvsagt vil føre til en utvikling av alternative måter å komunisere på.

 

Personlig ser jeg at Internett ikke lenger kan kalles det frie nettet , myndighetene tar stadig større skritt for å sensurere bort sensitivt materiale på , man trenger kun å se på hvordan man har prøvd å stikke kjepper i hjulene på Wikileaks for å forstå hvor langt våre egne myndigheter er villige til å gå for å fjerne sensitiv informasjon om hvem som egentlig styrer her.

 

Forhåpentligvis så vil hackerne og Crackerne komme med alternative måter til å dele alt fra meninger , kultur og underholdning på til alle forbrukerklassene uavhengig av økonomisk inntekt.

 

Desverre så har jeg mistet litt troen på det frie internet, men la oss håpe at dette kan endre seg snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel og dele via internettet er ikke den største vertstingen da. Dem som laster ned er 12-18 år gammle h*n som vil ha tak i en god sang eller film dem ofte ikke har råd til. Når jeg sier ikke har råd til mener jeg deg, en ungdom som ikke har arbeid og meå gå på skole sliter litt med og "sløse" pengene på film musikk og programmer. Også burde en være forsiktig med og kalle det piratvirksomhet og svartlegge hele den greinen av mennesker.

 

Jeg kan vedde på att personen som skrev artikkelen har selv lastet ned noe ulovelig. og det har de fleste, selv om de ikke er klar over det selv. og lagre ett bilde man finner på nettet er også piratvirksomhet, kopiering av en tekst, data etc... Ergo så har nokk alle piratkopiert noe i sin levetid, og da etter man selv ha gjort det ta opp jakten på andre... fy fy.... Men jeg vil si meg enig i at og ta en 40 år gammel kar som laster opp filmer på nettet er mindre galt en og ta ham som laster ned. Han som Rippa dvd/bluray'en har betalt plateselskapet for den filmen den 100 lappen det kosta han som laster ned har ikke.

 

Til slutt vil jeg avslutte med og utøve min irritasjon ovenfor både myndigheter og wikileaks. Wikileaks startet bra, og var en nyttig ting. Men nå har det utviklet seg til og bli en "sladder" avis om myndighetene, så dem kan der skje hva som helst med jeg håper at OpenLeaks kommer til og stråle. det var wikileaks. Nå står myndigheten for tur. Om dere forsetter og legge blokeringer starter opp DLD og overvåker alt en gjør på internettet kommer det ikke og være noe vits med internettet. man har et ALTEREGO ikke et Myndighetene kan se hvem jeg er NAVN, med et alterego kan man utrykke seg om hva som helst uten og være redd for myndigheter, enkelt personer, gjenger etc. Tiden har vist at det er VIKTIG og kunne ytre seg om hva som helst og anonymt. en ny revelusjon kommer en gang men den vil ikke lykkes. staten vett hvor hva hvem og hvorfor du er/ser/sier/gjør/befinner deg. Dette er ikke bra, den elektroniske tid kommer for og bli la oss gjøre alt for og hindre noen og gjøre den korupt og satt i lenker.

 

Takk :)

 

 

 

Lenke til kommentar

Dette vil bare føre til at piratene går mer "underground" på nettet eller bruker andre metoder enn internett. Så 20% målt reduksjon på nettet sier over hodet ikke noe om hvor mye av aktiviteten som bare finner andre veier.

 

Det tror jeg også, jo strengere de blir på sånt, jo mer underground blir det og vanskeligere å ta folk, det eneste de oppnår er mindre respekt fra befolkningen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

bruker BTGuard VPN klient, ikke engang nettleverandøren vet hva jeg driver med på nett

 

Jeg klarte ikke å finne artikkelen igjen, men det er en artikkel på DinSide hvor en anonym kilde som er litt into dette med nettverk o.l. forklarer hvorfor også en kryptert VPN som ikke lagrer logger heller ikke er 100% sikkert. Oppsummert så handler det om at ISPen din kan sjekke hvor mye, hvordan og når du overfører noe, mot f. eks en server som har blitt utsatt mot et angrep fra din side.

 

Se det for deg slik:

 

Du (sender kryptert data X) -> ISP (loggfører at data X er blitt sendt til VPN, leser ikke data) -> VPN dekrypterer data og -> snakker med tjener

 

Her vet selvfølgelig ISPen din at du er koblet opp mot VPNen, og den vet også hvordan data, og når den ble sendt (men ikke selve innholdet). Om f. eks man da har tilgang til logger på tjenerside, og man ser at det kom akkurat like mye data, så og si samme tidspunkt fra din VPN, som tilsvarer loggen til din ISP, så er det en ganske sikker sak.

 

Et annet punkt, kanskje enda mer realistisk og viktigere, er at når DLD kommer vil de muligens se etter brukere som skiller seg ut, ikke de som følger strømmen, dvs. alle som har vanlig tilkobling mot nettet gjennom en vanlig ISP og ingen VPN i mellom seg og en tjener. Dermed blir det lettere å luke ut enkelte IPer som dermed har VPN, hvis man er interessert i dette.

 

Selv har jeg ingen interesse av å "knekke" systemet, bare forklarer at om f. eks du har gjort noe ulovlig, og myndighetene virkelig vil, så holder ikke en VPN engang, da må du ty til sterkere midler, som f. eks delay gjennom VPN, Tor eller andre tiltak.

 

Tar forbehold om kanskje noen få tekniske avvik fra hva jeg forklarer, det viktige er at poenget fortsatt er der.

 

Ja og forresten, DLD er idioti.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare litt bedre hvorfor en vpn mot en anne server i verden som ikke logger hva som kommer ut av den eller inn for den saks skyld ikke hjelper.

 

all trafikken mellom deg og vpn serveren er jo kryptert.

og det er faktiskt straffbart av norsk lov og bryte en person/firma sinn kryptering. på lik linje med hacking.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...