Gå til innhold

MSI lanserer produkter som følger militær standard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MIL-STD-810 is a flexible standard with no authority to certify or oversee it that allows commercial suppliers to make up their own test methods to fit their product. Suppliers can and some do take significant latitude with how they test their products, as well as how they report the test results. As a result, claims of "compliance with MIL-STD-810" can be misleading. When queried many manufacturers admit no testing has actually been done and that the product is merely designed/engineered/built-to comply with the standard. This is because many of the tests described are very expensive to perform and require special facilities. Further if some testing was actually done they would have to specify:

 

  • (i) against which methods of the standard the compliance is claimed
  • (ii) to which parameter limits were actually tested; and
  • (iii) whether the testing was done internally or externally by an independent testing facility.

Simply claiming "compliance to MIL-STD-810" is misleading since it is physically impossible[citation needed] for any real product to pass though all the tests with all the parameters described in the standard.

Endret av Løve
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker artikkelen og MSI sin hjemmeside er det enkeltkomponenter som er testet.

 

"For at hovedkort skal merkes med militær standard må produktene ha prestert godt under disse testene. "

 

Betyr nada om ikke hele hovedkortet er testet som en "enhet". Systemet er aldri sterkere enn svakeste ledd, og en komponent som ryker kan dra med seg andre uansett hvor godt de er testet.

Lenke til kommentar

Jeg ser på bildet at det muligheter for å bruke både ps/2 tastatur og mus hvis nå bildet er representativt for produktet. PS/2 tastatur er diskuter før , men hvem er det som bruker PS/2 mus nå ?

Jeg.

 

 

Ang minne soklene på hver side vil jeg anta at det er for kortest mulig pcb bane frem til cpu sokkelens minnekontroller (god ide).

Lenke til kommentar

Jeg ser på bildet at det muligheter for å bruke både ps/2 tastatur og mus hvis nå bildet er representativt for produktet. PS/2 tastatur er diskuter før , men hvem er det som bruker PS/2 mus nå ?

Jeg.

 

 

Ang minne soklene på hver side vil jeg anta at det er for kortest mulig pcb bane frem til cpu sokkelens minnekontroller (god ide).

 

OG hvilken fordel har du av det fremfor USB / trådløs versjon ?

Lenke til kommentar

Fordi jeg har et cordless tastatur sett hvor en tilkopling er PS/2 og jeg ikke ser grunn til å bytte det ut - Okay.

Har sett din forrige fjollete diskusjon og det er bare positivt at produsentene beholder i det minste en PS/2 port til de som har behov for den. For din del er det bare å la være å bruke den.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg ser på bildet at det muligheter for å bruke både ps/2 tastatur og mus hvis nå bildet er representativt for produktet. PS/2 tastatur er diskuter før , men hvem er det som bruker PS/2 mus nå ?

 

Om man har driverproblematikk med USB-tastatur er det alltid greit å kunne falle tilbake på PS/2.

 

Ang minne soklene på hver side vil jeg anta at det er for kortest mulig pcb bane frem til cpu sokkelens minnekontroller (god ide).

 

Det var det jeg trodde, men om det er det som er grunnen, hvorfor har ikke dette blitt mer vanlig tidligere?

Lenke til kommentar

Jeg ser på bildet at det muligheter for å bruke både ps/2 tastatur og mus hvis nå bildet er representativt for produktet. PS/2 tastatur er diskuter før , men hvem er det som bruker PS/2 mus nå ?

 

Om man har driverproblematikk med USB-tastatur er det alltid greit å kunne falle tilbake på PS/2.

 

Ang minne soklene på hver side vil jeg anta at det er for kortest mulig pcb bane frem til cpu sokkelens minnekontroller (god ide).

 

Det var det jeg trodde, men om det er det som er grunnen, hvorfor har ikke dette blitt mer vanlig tidligere?

 

Mit usb tastatur fungerer uten driver til de mest grunnleggende funksjonene.

 

Jeg reagerer lit på at man kan få lov til bruke et gammelt tastatur og mus men ikke joystick.

 

problemet med driver problematikken forstår jeg ikke helt da det skal fungere med de oset hovedkortet er beregnet på uten ekstra driverer.

 

For meg blir det som syting fra noe få entusiaster som nekter å gi slipp på noe gammelt., spesielt når det gjelder ps/2 og mus

Lenke til kommentar

Ang minne soklene på hver side vil jeg anta at det er for kortest mulig pcb bane frem til cpu sokkelens minnekontroller (god ide).

Ja nettopp, samt at banene skal være like lange for at signalet ikke skal få synkroniseringsproblemer, du har sikkert sett mange hovedkort som har kretser som går i "unødvendige" mønstre på PCB.

 

Fordi jeg har et cordless tastatur sett hvor en tilkopling er PS/2 og jeg ikke ser grunn til å bytte det ut - Okay.

Har sett din forrige fjollete diskusjon og det er bare positivt at produsentene beholder i det minste en PS/2 port til de som har behov for den. For din del er det bare å la være å bruke den.

Det finnes ingen fullgod erstatter av PS/2, og da bør vi beholde den så lenge det ikke finnes noen og folk faktisk har behov for det. Som du sikkert vet tillater ikke hid over usb n-key-rollover, så alle som skriver en del eller spiller bør skaffe seg et ordentlig tastatur på PS/2. PS/2 for mus til konsumenter vet jeg ingen grunn til, men det brukes i industrien.

 

Ser ikke helt poenget i å legge penger i et hovedkort som klarer "tøffe" påkjenninger når de skal stå i et rigid kabinett på stuegulvet. Garantien dekker eventuelle feil, og kortet vil være utdatert innen 5 år.

Det er ikke rent få hovedkort i senere tid jeg har sett som har hatt svakheter i design eller i produksjon. Hvis slike tiltak som dette faktisk reduserer slike problemer så er det positivt, men jeg frykter at den reelle forskjellen er liten og det handler som vanlig om markedsføring.
Lenke til kommentar

Mit usb tastatur fungerer uten driver til de mest grunnleggende funksjonene.

 

Jeg reagerer lit på at man kan få lov til bruke et gammelt tastatur og mus men ikke joystick.

 

problemet med driver problematikken forstår jeg ikke helt da det skal fungere med de oset hovedkortet er beregnet på uten ekstra driverer.

 

For meg blir det som syting fra noe få entusiaster som nekter å gi slipp på noe gammelt., spesielt når det gjelder ps/2 og mus

 

Jeg hadde et Saitek Cyborg tastatur som skapte ekstremt mange problemer. Driverproblematikk var en av dem, men om tastaturet ikke funker når du f.eks. skal logge på maskinen, eller velge boot-enhet er man enten nødt til å ha et ekstra USB-tastatur til stedet, eller et PS/2-tastatur. Jeg vil tro det inntil videre er vanligere å ha et ekstra PS/2-tastatur til overs, enn USB-tastatur.

 

Nei, jeg er ikke en PS/2 entusiast. Jeg benytter ikke PS/2 med mindre det er nødvendig. Jeg vil ikke tro man betaler veldig mye ekstra for en eller to PS/2-kontakter på hovedkortet, så jeg ser ikke problemet med å ha dem der. Det er alltid greit å ha noe å falle tilbake på.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig bare ett ønske til kommende hovedkort, og det er at noen får fingeren ut og lager et stødig og robust tilkoblings-bakpanel. Har opplevd at f.eks. koaksial digitallydutgangen gå i stykker som følge av en brytekamp med en litt tight kvalitetskabelkontakt :p Dessuten synes jeg det føles generelt billig når kontaktpanelet gir etter når man plugger i ting.

Lenke til kommentar

jeg har opplevd det motsatte. et gammel PS/2 tastatur fungerte ikke da jeg hadde lit problemer med det vanlige tastaturet .

Den gangen var det feilmeldinger under oppstarten før Windows ble lastet.

Mere et hardware problem en driver problem.

Dett ble løst middeltid ved å bytte ust kontakt.

Dessverre så var også alle tilkoblingene bak den gangen

 

Hva som er lettes å få tak av USB eller PS/2 tastatur kan alltids diskuteres , men jeg har nå storr tro på at det er lettere med USB.

 

Nå vil det også være delte meninger om plassen som ps/2 kontakten tar kunne ha vær brukt til noe annet og ( for mange bedre kontakt )

Lenke til kommentar

PS/2-tastatur er vel det eneste som fungerer før POST? Jeg har alltid et tilgjengelig når jeg skrur PCer, veldig kjekt. Jeg er dog litt enig med den andre elgen, å ha to porter er overkili i dagens samfunn - produsenter som kombinerer de to i en (både lilla og grønn plugg) har skjønt det.

Lenke til kommentar

PS/2-tastatur er vel det eneste som fungerer før POST? Jeg har alltid et tilgjengelig når jeg skrur PCer, veldig kjekt. Jeg er dog litt enig med den andre elgen, å ha to porter er overkili i dagens samfunn - produsenter som kombinerer de to i en (både lilla og grønn plugg) har skjønt det.

 

hvorfor henger det da sammen at det tastaturet jeg bruke kan brukes til gå inn i biosen å gjøre de nødvendig endringene uten problemer ?

Du sier at det ikke er mulig.

 

Hvis det ikke er mulig så vil jeg ha byttet hovedkort til et som støtter usb direkte fra oppstart .

Med tanke på at man i enkelt tilfeller må bruk usb minne-pen ( el.l) for å legge inn operativsystemet så bør usb porten funger med en gang man slår på pcen

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...