Gå til innhold

Anmeldelse: Final Fantasy IV The Complete Collection (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, har spilt FFIV på SNES og DS, så det holder for min deg. Dessuten er det mange slike JRPG's some er minst like bra, om ikke enda bedre. Dragon Quest er et soleklart eksempel ( DQVI kom nettopp på DS og er et av de bedre JRPGene jeg har spilt), og Lufia er en meget bra, skjønt like kjent tittel her i vesten. Ellers har vi jo Chrono Trigger, så klart. Og Phantasy Star, for å nevne noen. Ser ikke helt vitsen med å spille Final Fantasy i reprise. Det er faktisk ikke så unikt som mange mener, men bare en til i mengden.

Lenke til kommentar

FF IV er et bra spill, men er grenser for hvor mange ganger man orker å spille gjennom det samme spillet (SNES, PSX, DS...).

 

Som han godeste vikingkylling nevner så er f.eks Dragon Quest serien et knallbra alternativ om ikke bedre enn Final Fantasy. Golden Sun til DS var vel heller litt skuffende, mens til GBA er de meget bra.

Lenke til kommentar

Spilt gjennom SNES- og DS-utgavene og skal spille gjennom denne også. Dette er i grunn den remaken som jeg i utgangspunktet hadde tenkt meg, med oppgradert 2D-grafikk og ikke en total 3D-remake som på DS. Nå er det en ekstra pluss med The After Years, men mitt inntrykk av tilleggspakken er omtrent som beskrevet i anmeldelsen, dvs. som en rent kommersiell utvanning av FFIV uten sjel.

 

Ellers takk til Furevik som vanlig for at han alltid anmelder de spillene jeg bryr meg om. Gamer ville kjedet meg stort uten hans bidrag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...