Gå til innhold

Nvidia lanserer toppmodell for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Under panseret på GTX 560M finner vi 1920 CUDA-prosessorer, med en klokkefrekvens på 1550 MHz. Minnet kjører på 1250 MHz." Det er vel ikke så interresant at shader hastigheten kjører med 1550 MHz, core hastigheten som kjører på 775 MHz er vel mer interresant etter mitt syn da.

 

Ellers hadde det vært kjekt med en laptop med nettopp GTX 560M, helst i SLI da.

Lenke til kommentar

"Under panseret på GTX 560M finner vi 1920 CUDA-prosessorer, med en klokkefrekvens på 1550 MHz. Minnet kjører på 1250 MHz." Det er vel ikke så interresant at shader hastigheten kjører med 1550 MHz, core hastigheten som kjører på 775 MHz er vel mer interresant etter mitt syn da.

 

Ellers hadde det vært kjekt med en laptop med nettopp GTX 560M, helst i SLI da.

 

så du stussa ikke på at det nesten er 2000 cuda cores??

Lenke til kommentar

"Under panseret på GTX 560M finner vi 1920 CUDA-prosessorer, med en klokkefrekvens på 1550 MHz. Minnet kjører på 1250 MHz." Det er vel ikke så interresant at shader hastigheten kjører med 1550 MHz, core hastigheten som kjører på 775 MHz er vel mer interresant etter mitt syn da.

 

Ellers hadde det vært kjekt med en laptop med nettopp GTX 560M, helst i SLI da.

 

så du stussa ikke på at det nesten er 2000 cuda cores??

Største og raskeste Nvidia-GPU noensinne? Med 1920 CUDA cores kan den kjøre på 300 MHz og fortsatt gruse GTX 580 :D

Lenke til kommentar

"Under panseret på GTX 560M finner vi 1920 CUDA-prosessorer, med en klokkefrekvens på 1550 MHz. Minnet kjører på 1250 MHz." Det er vel ikke så interresant at shader hastigheten kjører med 1550 MHz, core hastigheten som kjører på 775 MHz er vel mer interresant etter mitt syn da.

 

Ellers hadde det vært kjekt med en laptop med nettopp GTX 560M, helst i SLI da.

 

så du stussa ikke på at det nesten er 2000 cuda cores??

 

Nei det glapp fordi gitt, skal jo være 192 pipelines for shader da. For skylde på at jeg ikke hadde på meg lesebrillene da jeg leste artikkelen. :whistle:

 

Litt fra Notebookcheck angående GTX 560M:

 

The performance of the GeForce GTX 560M should be near the GTX 470M / 480M and according to Nvidia even beat the fast AMD Radeon HD 6970M. Therefore, even demanding modern games should run fluently in high resolutions. Only very demanding games like Metro 2033 and Crysis 2 may need slightly reduced resolutions or settings.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

"Under panseret på GTX 560M finner vi 1920 CUDA-prosessorer, med en klokkefrekvens på 1550 MHz. Minnet kjører på 1250 MHz." Det er vel ikke så interresant at shader hastigheten kjører med 1550 MHz, core hastigheten som kjører på 775 MHz er vel mer interresant etter mitt syn da.

 

Ellers hadde det vært kjekt med en laptop med nettopp GTX 560M, helst i SLI da.

 

så du stussa ikke på at det nesten er 2000 cuda cores??

 

Nei det glapp fordi gitt, skal jo være 192 pipelines for shader da. For skylde på at jeg ikke hadde på meg lesebrillene da jeg leste artikkelen. :whistle:

 

Litt fra Notebookcheck angående GTX 560M:

 

The performance of the GeForce GTX 560M should be near the GTX 470M / 480M and according to Nvidia even beat the fast AMD Radeon HD 6970M. Therefore, even demanding modern games should run fluently in high resolutions. Only very demanding games like Metro 2033 and Crysis 2 may need slightly reduced resolutions or settings.

 

Nvidia Fant sikkert en eller annen oppløsning i et eller annet spill hvor gtx 560 slo 6970 på benchmark og dermed hevder at det "til og med slår AMD radeon 6970m!" Det som er mer sansynlig er at gtx 560m har lavere effekt forbruk og passer bedre i f.eks 15 tommer laptopper.

Lenke til kommentar

Det er sant. Er hverken AMD eller Nvidia fanboy og det er helt klart at begge manipulerer oss litt med hvordan de fremlegger ytelsen til grafikkortene sine. Jeg husker da Ati Mobility Radeon HD 5870 kom ut. Det var 50% bedre enn Nvidia Geforce GTX280M!

Tror dog 5870 var et ganske bra mobilt grafikkort da det kom, men det var vell også en grunn til at Asus gikk over til GTX460m.

Nok om den saken, GTX560m tror jeg kommer til være et kort som selger godt i gaming-laptop markedet, grunnet den skal være enda mer energi effektiv enn forgjengeren, hvertfall i følge notebookcheck.net :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...