Gå til innhold

Hils på Asus Padfone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjell//: Jeg tenkte det samme. Mobiltelefoner og nettbrett har jo nesten identisk hardware (CPU, GPU, RAM osv.) så det å lage et nettbrett som fungerer som en dockingstasjon til mobilen, med større skjerm, batteri, minne og noen ekstra tilkoblinger, høres ut som en veldig god ide. Man bør kunne få til et fullverdig nettbrett og smarttelefon som til sammen ikke er betydelig dyrere enn en av dem.

Lenke til kommentar

Spennende konsept, ikke helt ulikt det motorola viste fram i fjor.

Er jo egentlig ikke noe overaskelse at dette kommer på markedet. Nettbrett og mobiltelefoner har jo pratisk talt identisk teknologi, så hvorfor ikke kombinere dem :)

Fra dem bilda jeg har sett så er docking-løsninger veldig lik Motorola sin. Eneste jeg savner er at Asus ikke bygde inn støtte for Transformer-tastaturet i samme slengen.

Lenke til kommentar

hadde vært enda fetere om selve netbrettet kun var en utvidelse av telefonen. på den måten hadde man fått det litt billigere.

 

Det er jo akkurat det det er? Tablet-delen inneholder så vidt jeg har skjønt bare batteri, skjerm, front-kamera og noe annet smådill. Den bruker CPU og minne fra telefonen.

Lenke til kommentar

hvordan får du det ut av artikkel?

 

"Nettbrettet har et eget rom for mobiltelefonen i seg. Når du legger telefonen her lader den fra nettbrettet. I tillegg begynner de to enhetene å dele minnet med hverandre, slik at du får tilgang til filene i mobilen fra nettbrettet."

Lenke til kommentar

hvordan får du det ut av artikkel?

 

"Nettbrettet har et eget rom for mobiltelefonen i seg. Når du legger telefonen her lader den fra nettbrettet. I tillegg begynner de to enhetene å dele minnet med hverandre, slik at du får tilgang til filene i mobilen fra nettbrettet."

 

At artikkelen er dårlig/vagt skrevet er vel ikke min feil ;)

 

Etter det jeg har lest andre steder så er dette snakk om et skall for mobiltelefonen. Tabelet-delen er altså ganske ubrukelig på egenhånd. Hvis dette hadde vært en tablet med plass til mobiltelefonen din hadde det jo vært en håpløs ide. Hva i alle dager skulle det vært poenget med? Hvis du vil lade mobilen via en tablet (eller alt annet for den saks skyld) er det jo bare å plugge en kabel i USB-porten. Hvis man skulle brukt telefon-delen til en mobil på en tablet hadde jo en trådløs løsning vært mye mer elegant.

 

Det vil også være dårlig plass til diverse komponenter når så mye skulle blitt brukt bare til å oppbevare en mobil. Slik det ser ut nå så kommer dette til å bli en kombo slik at man kan få større skjerm, styreflate og bedre batteri på en mobil. Du kan f.eks. se på bilder at det er hull på baksiden slik at telefonens kamera ikke blir blokkert.

 

Den løsningen beskrevet i artikkelen hadde jo blitt en frankenstein av diverse komponenter, mens det det ser ut til å bli er en relativt elegant løsning som kan senke kostnader og øke populariteten til tablets. Eneste problemet er jo selvfølgelig fremtidig kompatabilitet. Hadde vært synd hvis tabeleten ble helt ubrukelig bare fordi man ville ha en annen telefon, men det finnes sikkert løsninger på dette problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan får du det ut av artikkel?

 

"Nettbrettet har et eget rom for mobiltelefonen i seg. Når du legger telefonen her lader den fra nettbrettet. I tillegg begynner de to enhetene å dele minnet med hverandre, slik at du får tilgang til filene i mobilen fra nettbrettet."

 

At artikkelen er dårlig/vagt skrevet er vel ikke min feil ;)

 

Etter det jeg har lest andre steder så er dette snakk om et skall for mobiltelefonen. Tabelet-delen er altså ganske ubrukelig på egenhånd. Hvis dette hadde vært en tablet med plass til mobiltelefonen din hadde det jo vært en håpløs ide. Hva i alle dager skulle det vært poenget med? Hvis du vil lade mobilen via en tablet (eller alt annet for den saks skyld) er det jo bare å plugge en kabel i USB-porten. Hvis man skulle brukt telefon-delen til en mobil på en tablet hadde jo en trådløs løsning vært mye mer elegant.

 

Det vil også være dårlig plass til diverse komponenter når så mye skulle blitt brukt bare til å oppbevare en mobil. Slik det ser ut nå så kommer dette til å bli en kombo slik at man kan få større skjerm, styreflate og bedre batteri på en mobil. Du kan f.eks. se på bilder at det er hull på baksiden slik at telefonens kamera ikke blir blokkert.

 

Den løsningen beskrevet i artikkelen hadde jo blitt en frankenstein av diverse komponenter, mens det det ser ut til å bli er en relativt elegant løsning som kan senke kostnader og øke populariteten til tablets. Eneste problemet er jo selvfølgelig fremtidig kompatabilitet. Hadde vært synd hvis tabeleten ble helt ubrukelig bare fordi man ville ha en annen telefon, men det finnes sikkert løsninger på dette problemet.

 

takk for at du ryddet opp =) +1

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...