Gå til innhold

Corsair øker til 2625 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tilgangstidene går desverre feil vei ved økning i frekvens.. Skulle gjerne sett at det gikk andre vei.

Tilgangstidene går riktig vei (nedover), selv om tilgangstallene går oppover.

 

CL9 ved 2625 MHz er ganske utrolige 6,86 ns tilgangstid. Til sammenligning er CL7 ved 2000 MHz "bare" 7,00 ns tilgangstid.

 

Tilgangstiden Cas Latency i nanosekunder (ns) finner du ved å ta 2000 * CL-tallet og dele på klokkefrekvensen i MHz. I dette tilfellet 2000 * 9 / 2625 = 6,86 ns.

 

Ved 1600 MHz måtte man i teorien hatt CL 5,5 for å tangere tilgangstiden til CL9 ved 2625 MHz.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tilgangstidene går riktig vei (nedover), selv om tilgangstallene går oppover.

 

CL9 ved 2625 MHz er ganske utrolige 6,86 ns tilgangstid. Til sammenligning er CL7 ved 2000 MHz "bare" 7,00 ns tilgangstid.

 

Tilgangstiden Cas Latency i nanosekunder (ns) finner du ved å ta 2000 * CL-tallet og dele på klokkefrekvensen i MHz. I dette tilfellet 2000 * 9 / 2625 = 6,86 ns.

 

Ved 1600 MHz måtte man i teorien hatt CL 5,5 for å tangere tilgangstiden til CL9 ved 2625 MHz.

 

Takk for god forklaring Simen1!

Har drevet med bygging av PC´er i en årrekke, men dette hadde jeg faktisk ikke fått med meg

i detalj (eller har somlet meg til å sjekke ut.). Greit å vite dóg! :w00t:

 

Jeg har alltid fulgt "reglen" om at man "skal ha" så rask Mhz som er fornuftig utifra resten av PC´en, samt at man da helst skal ha lavest mulig CL innenfor den hastigheten.

(Også finnes det selvfølgelig unntak, spesielt når man begynner å overclocke, men stort sett gjelder vel det over.)

Og for oss vanlige dødlige, så spiller jo prisen en rolle også........ :p

 

Mvh SmileySince1993 :-)

Lenke til kommentar

Jeg lager like gjerne en tabell for å gjøre det lettere å se tilgangtiden (jeg har bare tatt med den viktigste, cas latency).

 

post-3851-0-80223300-1306760151_thumb.png

 

Jeg har prøvd å utelate de kombinasjoner av klokkehastighet og cas latency som ikke finnes. Dere må gjerne bidra med litt reaserch om det ikke stemmer helt så skal jeg fikse tabellen.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En liten leif i artikkelen som bør ordnes :

Dominator GTX frister oss freske frekvenser i flere utgaver.

Corsair frister oss _ (_med_) _ freske frekvenser

 

Uansett så føler jeg at dette blir litt overkill , med mindre noen kan faktisk vise meg at det man betaler for den ekstra hastigheten faktisk gir et like tilsvarende ytelseløft i %

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...