Gå til innhold

Nå gjør de rooting tryggere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt rart at det er veldig vanskelig å roote S-ON telefoner som har låst bootloader da.

 

Jeg er veldig glad for at de nå har bestemt seg for å åpne bootloaderen. Har tenkt på å kjøpe ny telefon en stund nå, og hadde i utgangspunktet lyst på HTC, men slo det fra meg når jeg fant ut at de ble levert med låst bootloader.

Endret av SRD
Lenke til kommentar

Jeg har root på min X10 mini, og den har låst bootloader. Åpen bootloader kan nok gjøre det enklere å roote, siden du ikke trenger å utnytte noe sikkerhetshull, men den avgjørende forskjellen er at en åpen bootloader kan laste den kernelen du vil, med de parametrene du måtte ønske å sette. Det gjør det mye greiere å oppgradere til nyere versjoner av Android (f.eks. med CyanogenMod), siden disse gjerne er basert på nyere kernelversjoner, og ellers må hackes til for å fungere noenlunde.

Lenke til kommentar
En bootloader gir en stor trygghet dersom du rooter telefonen din. Denne kan starte opp helt uten at noe som helst annet på telefonen din fungerer, og fra bootloaderen kan du legge inn en ny ROM på telefonen - noe av det samme som å gjeninstallere Windows på PC-en.

 

Tja, jeg greide da å bricke min HTC Magic selv med en åpen bootloaden ... :ermm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...