Gå til innhold

Google lanserer Wallet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan huske at SBS (Siemens) i Oslo for 9-10 år siden hadde en brusautomat hvor man kunne benytte mobilen for å handle. Benyttet vel WAP :)

Telenor prøvde på betaling pr SMS i sin tid.

 

Forøvrig leser jeg på slashgear at Google også vil gjøre NFC klistremerker tilgjengelig for folk som har android telefoner uten NFC.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Jepp, flott at Google også kan skaffe seg full oversikt over alle små og store kjøp folk gjør...snart kan dere ikke drite uten at Google registrerer det...

 

Ja og kortselskaper, banker og andre betalingsløsninger gjør ikke dette allerede? Hvis folk er redde for at aktiviterene deres blir sporet i dagens samfunn, burde de flytte inn i en hule på toppen av et fjell.

 

Folk vet (eller burde vite) at Google som selskap er avhengig av de dataene de samler inn gjennom sine løsninger og at dette er grunnen til at mange av de er gratis. Så lenge de bruker dataene på en skikkelig måte kan jeg ikke se problemer med dette (f.eks. å selge info om en spesifikk person er ikke akseptabelt, mens å selge anonymisert gruppedata synes jeg er helt greit).

 

edit: rettet et par orddelingsfeil, litt skadet av å ha skrevet på engelsk i hele dag ;)

Endret av SBS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

blir bra dette. har ventet i mange år på dette. Men må nok fortsatt vente i mange år før man kan bruke dette i Norge.

Telenor og DNBNor tester allerede NFC-teknologi. I første omgang testes det blant bare noen hundre brukere og noen få kaffebarer i Osloområdet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...