Gå til innhold

Kinesiske fanger tvinges til å spille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål; det blir hele tiden referert til gull og gullfarming. Men i min tid som Diablo II-spiller var ikke gull verdt noen ting, men derimot forskjellige verdifulle runer (som har samme fremgangsmåte å få tak i som gull, i f.eks. wow). Jeg har også verdt borti mulighetene for å kjøpe våpen og levling (?) av karakterer. Er disse andre verdifulle, virtuelle "tingene" også regnet med i artikkelen?

 

(Jeg kunne kanskje tatt meg insjativet å lest på linken til The Guardian, men lenge leve slappheten!)

 

Og ja, som en påpekte tidligere så hadde han vel rett med det med korrupsjon :)

Lenke til kommentar

Kanskje dette får folk som klamrer seg til "RMT-bransjen er gullende ren og koselig for alle parter!"-argumentasjonslinjen til å tenke litt.

 

Er det et bransjemessig problem dog? Man kan jo såklart evt boikotte kina som land når det gjelder denne varen, men skal man slutte med grøftegraving også, fordi det er noe fanger i kina gjør? Hva med å bruke paller?

 

AtW

Lenke til kommentar

Kjipt å se at folk ler av dette.

 

Kunne tross alt vært deg. Er kun flaks og lotterigevinst at vi ble født her og ikke der, hvor folk bare kan drømme om å få si sin mening trygt på internett.

Kanskje ikke hyggelig å le av det, men jeg tenker også at mange fanger i andre land går gjennom ting som er mye verre enn å farme gull i WoW. Det er det absurde i det hele som er morsomt.
Lenke til kommentar

Tja, jeg ville nå heller lagt skylden på blizzard som har laget et market for det. Det at folk må bruke flerne tusen gull på repair kostnad og potions og super mat o.l. er det som gjør at behovet for gull er der. Noen jobber halve dagen og har ikke anledning til å sitte å spille flerne timer når de kommer hjem grunnet kjæreste, venner, familie, barn osv. og når det er påkrevd med repair kost så er det noen som må ty til verre kilder.

 

En mer taktisk vri for blizzard ville vært å selge gullet selv, da de kan selge det for en pris som "kinesiske slaver" og andre ikke kan konkurerre med, noe som effektivt vil fjerne den mørke siden av WoW. Behovet for gull er der, det har blizzard passet fint på selv så for å løse dette så kan blizzard selv ta ansvar og fikse det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...