Gå til innhold

Age of Conan får gratisversjon (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik som nevnt ovenfor, at dem som er villige til å betale mye skal få fordeler. Lord of the rings - Online og ørten korea-MMORPG gjør den feilen.

 

League of Legends gjør ikke den feilen.

 

Lord of the rings - Online gjør ikke feil i det hele tatt. Omsetningen deres steg med over 60 %. Fordi om du personlig mener det, er det jo rett når selskapet øker inntjeningen sin. Er jo det som er meningen hele tiden.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik som nevnt ovenfor, at dem som er villige til å betale mye skal få fordeler. Lord of the rings - Online og ørten korea-MMORPG gjør den feilen.

 

League of Legends gjør ikke den feilen.

Om spelet er gratis, og kun livnærar seg på mikrotransaskjoner så er eg enig. Men om spelet i utgangspunktet kostar pengar, og folk kan spele det gratis til gjengjeld for dårligere "vilkår" så stiller saka seg annerleis.

Lenke til kommentar
Lord of the rings - Online gjør ikke feil i det hele tatt. Omsetningen deres steg med over 60 %. Fordi om du personlig mener det, er det jo rett når selskapet øker inntjeningen sin. Er jo det som er meningen hele tiden.....

Ja, selskapet vil selsagt øke utbyttet til shareholders, men for oss som spiller er mikrotransaksjoner ødeleggende i mange tilfeller(hvorfor er nevnt over). Og står ikke kundene i sentrum? Blir irritert når folk kommer inn og taler på vegne av store selskaper. Vi VET hva poenget med et aksjeselskap er, men vi spiller ikke for at de skal tjene penger, men for at vi skal ha det kjekt.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Lord of the rings - Online gjør ikke feil i det hele tatt. Omsetningen deres steg med over 60 %. Fordi om du personlig mener det, er det jo rett når selskapet øker inntjeningen sin. Er jo det som er meningen hele tiden.....

 

Ja, selskapet vil selsagt øke utbyttet til shareholders, men for oss som spiller er mikrotransaksjoner ødeleggende i mange tilfeller(hvorfor er nevnt over). Og står ikke kundene i sentrum? Blir irritert når folk kommer inn og taler på vegne av store selskaper. Vi VET hva poenget med et aksjeselskap er, men vi spiller ikke for at de skal tjene penger, men for at vi skal ha det kjekt.

 

 

Igjen. lotro fekk også mye mer kunder, som spiller fordi di syntest det er kjekt. Ikke fordi di vil at de skal tjene penger. Noens private meniger om at det er feil har ingenting å si når omsetning og kunder går gjennom taket. Eg snakker her kun om lotro, hva andre selskaper har gjort feil vet jeg ikke. Men lotro får du ikke noe vesentlig fordel med å kjøpe mikrotansaksjoner, ikke som påvirker spillere som ikke velger å bruke det.

 

Klart det kan være ødelegende for noen spill.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så enig. Er tåpelig å klage på at en som betaler får mer innhold, mer gear og slikt. Det er fullt mulig å nyte spillet uten disse godene, men vil du har full utbytte så synes jeg man kan se seg villig til å betale. De fleste spill med mikrotransaksjoner selger kun kosmetiske ting, og eventuelt ting som kan gjøre det raskere å levle (Og det er ikke noe alle ser på som en fordel). Hovedproblemet slik som jeg ser det er når man kan selge ting man har kjøpt gjennom mikrotransaksjoner via ingame auksjonssystem. Da gir du folk mulighet til å kjøpe seg rikdom (og deretter gear selvfølgelig).

 

Liker man det ikke, så kan man gjøre så noe banalt enkelt som å spille noe annet. Ingen spillutviklere driver veldedighet for å tilfredsstille bortsjemte barn.

Endret av Neppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler det var litt skralt med detaljer i artikkelen.

 

Gratisbrukere får:

 

- 2 char slots

- 4 tilgjengelige klasser (Guardian, Barbarian, PoM, Demo)

- Tilgang på alle utendørsområder i (HA) Stygia, Cimmeria og Aquilonia, men ikke fra RoTGS

- 50% bank space

- Basic Mount Training

- 2 raid (Kylikki og Yakhmar)

- Rundt halvparten av andre dungeons, solo og group

- De får IKKE: Offline levels, Veteran points, Alternative Advancement, eller delta i Sieges

 

For mer detaljer:

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&template=content&func_id=3308&table=CONTENT

 

Skjønner ikke helt hva de mener med "Permanent-Only Purchase" som de har bak alle "premium dungeons" i oversikten - betyr det at gratisfolk kan kjøpe tilgang, eller betyr det at alle, inkludert de som abonnerer, må kjøpe tilgang til grunnleggende innhold som villaene? Hvis sistnevnte er jeg glad for at jeg ikke spiller lenger.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Men hvordan blir det med oss ex spillere?

Jeg kjøpte collectors og fine greier med release. Spilte en guardian eller no til level 50 og fant ut att jeg egentlig ikke likte spillet... gikk tilbake til lotro.

Så når tillegspakka kom ut kjøpte jeg den for og se om jeg likte spillet. Fikk da auto levele en ny demo til level 50 tror jeg da var, Khitai dame og greier.

Men følte igjen att jeg ikke likte spillet så mye og ikke hadde lyst og betale mer.

 

Men nå når det blir f2p, kan jeg da fortsette på en av de gamle karakterene mine ?

Og får jeg beholde expansion som jeg kjøpte?

Endret av alleibruk
Lenke til kommentar

Føler det var litt skralt med detaljer i artikkelen.

 

Gratisbrukere får:

 

- 2 char slots

- 4 tilgjengelige klasser (Guardian, Barbarian, PoM, Demo)

- Tilgang på alle utendørsområder i (HA) Stygia, Cimmeria og Aquilonia, men ikke fra RoTGS

- 50% bank space

- Basic Mount Training

- 2 raid (Kylikki og Yakhmar)

- Rundt halvparten av andre dungeons, solo og group

- De får IKKE: Offline levels, Veteran points, Alternative Advancement, eller delta i Sieges

 

For mer detaljer:

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&template=content&func_id=3308&table=CONTENT

 

Skjønner ikke helt hva de mener med "Permanent-Only Purchase" som de har bak alle "premium dungeons" i oversikten - betyr det at gratisfolk kan kjøpe tilgang, eller betyr det at alle, inkludert de som abonnerer, må kjøpe tilgang til grunnleggende innhold som villaene? Hvis sistnevnte er jeg glad for at jeg ikke spiller lenger.

 

Har personlig begynt opp med Age of Conan igjen og elsker det. Et MMO spill som har en helt annen stil, atmosfære og gameplay enn comicbookface-wow-klonene. Greit at de ønsker å tjene mer penger på spillet, og at en gratisspiller har kraftig redusert innhold gjør det bare rettferdig overfor de som er dedikert til spillet. Det som eg mener blir direkte trist med å åpne opp for gratis spilling ligger i at den voksne populasjonene på serveren kommer til å bli vannet ut med lolkidz som sprer kvalm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...