Gå til innhold

Sniktitt: Her er Canal Digitals nye PVR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det går an å "ta ut" det du har på harddisken denne gang?

 

Det hadde absolutt gjort seg, men tviler sterkt på at man får noe så lettvindt fra kanaltilbyderne..

 

Er eneste alternativ for dagens bokser å analogt avspille om man ønsker å ta vare på programmer man har tatt opp?

 

Finnes det bokser som tillater lettere utkopiering av opptak man ønsker å ta vare på lenger enn PVR'n (eller evt når PVR blir full) ?

Tenker Dreambox kanskje kan være et alternativ for dette? Finnes det andre alternativer?

 

 

Cheers!

Lenke til kommentar

Lydnivået var det jeg og håpet å lese noe om her.. Den jeg har nå bråker som en skurtresker full av stein og gamle kyr! Blir gaaaaaaal!

 

Noen som vet om man må kjøpe denne, eller om den kommer som en "oppgradering"? Eventuellt hvor mye ca. den vil koste?

Lenke til kommentar

Håper og nærmest regner med at det vil være mulig å sende inn Sagem HD PVR og få denne til en redusert pris, noe annet vil være direkte lavmål når Canal Digital uten tvil vet at dagens HD PVR rett og slett ikke holder ønsket nivå når det kommer til ytelse eller støynivå.

 

Håper også du kan bytte ut harddisken i disse uten å bryte garantien, er så irriterende med 250GB når du har 1.5TB disk liggende i hylla, enda mer fristende blir det jo når du har en 2.5" disk på 750GB som attpåtil vil få støynivået litt ned på grunn av bedre luftgjennomstrømning. (Nå snakker jeg naturlig nok om dagens HD PVR).

 

 

Utifra hva DinSide skriver så virker det som støynivå har vært i fokus og at disse skal bråke merkbart mindre enn dagens Sagem HD PVR. Ytelsen og interface ser upåklagelig ut, men er skeptisk til å hoppe på denne med engang da jeg ser for mer et par måneder med BETA software før ting faller helt på plass.

Lenke til kommentar

Lydnivået var det jeg og håpet å lese noe om her.. Den jeg har nå bråker som en skurtresker full av stein og gamle kyr! Blir gaaaaaaal!

 

Noen som vet om man må kjøpe denne, eller om den kommer som en "oppgradering"? Eventuellt hvor mye ca. den vil koste?

 

Hei, den nye dekoderen er meget stillegående sammenlignet med dagens PVR.

 

Når det gjelder pris er ikke det klart enda, men vi kommer tilbake med full oversikt når vi vet noe mer.

Endret av OHJohansen
Lenke til kommentar

Lydnivået var det jeg og håpet å lese noe om her.. Den jeg har nå bråker som en skurtresker full av stein og gamle kyr! Blir gaaaaaaal!

 

Noen som vet om man må kjøpe denne, eller om den kommer som en "oppgradering"? Eventuellt hvor mye ca. den vil koste?

 

Hei, den nye dekoderen er meget stillegående sammenlignet med dagens PVR.

 

Når det gjelder pris er ikke det klart enda, men vi kommer tilbake med full oversikt når vi vet noe mer.

 

Det svirret en stund rykter om at CD skulle komme med TiVo, vet man noe mer rundt dette?

Lenke til kommentar

 

Ja, Canal Digital vil komme med en TiVo-dekoder, men vi vet ikke når den dukker opp. Den vil nok bli enda hakket dyrere enn dekoderen fra ADB. En annen ting som også blir interessant er jo hvor mye av funksjonene TiVo har, som blir tilgjengelig i Norge.

 

 

Ok, så ADB dekoderen er ikke en erstatning for TiVo, det var jo gode nyheter. Skal TiVo'en være dyrere en denne må det jo være noen incentiver for å få folk til å betale de ekstra kronene, får håpe CD skjønner dette og leverer en skikkelig løsning. Håper også at det ikke drøyer for lenge, for tålmodigheten er tynnslitt når det kommer til Sagem-flyplassen jeg har i stuen nå!

Endret av josh
Lenke til kommentar

Hastighet og brukervennlighet som overgår Sagem-boksen trengs virkelig. Men filmleie er teknisk sett støttet på Sagem-boksen, uten at det var aktivert sist jeg sjekket, og det var en stor del av grunnen til at mine foreldre kjøpte den. Uansett har PVR vist seg å være langt mer praktisk enn det jeg hadde forutsett, den pause-knappen har reddet husfreden mange ganger og brukes hver dag, aldri i verden om mine foreldre ville gått tilbake til "gamle dager" nå...

 

BTW: Finnes det radio med "PVR"? (PRR blir det vel)

Lenke til kommentar

Tivo er ventet å bli lansert 1/2.kvartal 2012.

 

Tivo dekoderen oppfører seg helt annerledes enn en vanlig PVR. Tivo'n vil analysere hva du liker å se på, og deler av Harddisken vil hele tiden være full av opptak, som Tivo'n tror du vil like. Liker du ikke opptaket den har gjort, kan du si ifra med et enkelt "Nei, takk" og omvendt.

 

Slik vil dere bli bedre kjent.

 

For meg høres det spennende ut, og gir meg en skikkelig god grunn til å ha den beste pakken fra CD når den tid kommer.

 

Ellers vil jeg si at det kommer en "innbytte" pris på Sagem dekoderen.

 

 

 

PS: Det vil ikke være mulig å sette inn en større HDD på ADB dekoderen. Det har med support(vanskelig med support på hjemmesnekkra greier) og garanti å gjøre.

 

PS2: Det vil ikke være mulig å ta ut innhold fra HDD pga rettigheter til kanal leverandørene.

=)

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

Jeg er også enig at den eksisterende sagem-PVR'en er elendig, og håper jeg får byttet den inn eller oppgradert for en lav pris.

 

Men det jeg krever av en ny dekoder er ikke det som skrytes av i denne artikkelen; at den er raskere, penere grafikk, tydligere skrift osv. Det er ikke det som spiller noen rolle.

 

Det viktige er at den skal være stabil. Den må aldri krasje, alltid utføre opptak, aldri hakke hverken i lyden eller bildet ved avspilling (også når man gjør opptak av programmer samtidig). Sagem-PVR er ikke til å stole på og har stadige problemer med dette.

 

En funksjon som Sagem'en hadde men som ble fjernet etter en oppgradering, var muligheten til å redigere og endre navn på opptakene. Dette er et must.

Lenke til kommentar

Kanskje det går an å "ta ut" det du har på harddisken denne gang?

 

Det hadde absolutt gjort seg, men tviler sterkt på at man får noe så lettvindt fra kanaltilbyderne..

 

Er eneste alternativ for dagens bokser å analogt avspille om man ønsker å ta vare på programmer man har tatt opp?

 

Finnes det bokser som tillater lettere utkopiering av opptak man ønsker å ta vare på lenger enn PVR'n (eller evt når PVR blir full) ?

Tenker Dreambox kanskje kan være et alternativ for dette? Finnes det andre alternativer?

 

 

Cheers!

 

Bare for å ha nevnt det: VU+ er bedre enn Dreambox på byggekvalitet, utseende, stabilitet og funksjonalitet. Og det til tross for at maskinvaren stort sett er den samme.

Lenke til kommentar

Ok, så støynivå skal være mindre på denne nye enn den gamle sagem dekoderen, men er det fortsatt vifte i den? Hvis så er det jo bare et tidsspørsmål før den blir like jævlig!

 

Jeg skjønner i så fall ikke hvorfor dem ikke kan lage boksen litt større, uten vifte. I motsetning til recieveren er det her kun snakk om signalbehandling, og ikke noen form for effektforsterker! Dem kunne virkelig ha klart seg uten vifte, og virkelig sørget for vibrasjonsfri montering av HDD!

 

Hvordan er dette på denne nye dekoderen?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...