Gå til innhold

Rå skjerm på HTC Sensation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung har vel også mer arbeidsminne, slik at den skal være raskere. Ellers er menysystemet på HTC (Sense) blitt ganske kult med endel 3D-effekter. Startskjermen er aktiv og man kan starte applikasjoner uten å låse opp mobilen først. Man kan også få en slags Friendstream på låsskjermen. Samsung mangler endel av dette.

 

Men endel tester på nett viser at Samsung vinner hastighetstesten.

Lenke til kommentar

 

Her er forresten en video som viser ytelsene sammenlignet med SGS2

 

 

Det første som slo meg ved denne videoen var at hendene ikke passet med stemmen. Hendene tilhører en lubben jente, mens stemmen tilhører en noe feminin gutt -- øøyh, forresten ... :hmm:

Det finnes jo mange små lubne menn med kvinnelige hender og femenine stemme..spesielt engelskmenn;)

Lenke til kommentar

En av disse blir min meste telefon, men aner ikke hvilken. Amobil, jeg håper dere lar være i gå rundt grøten i Sensation testen og kårer en vinner og en taper. Please ikke si at Sensation er best hvis du vil ha høy oppløsning og galaxy s2 er best hvis du vil ha best kontrast eller noe annet innlysende svada. Dere må kåre en vinner slik at jeg kan velge!

 

Den youtube-sammenligningen viser tydelig at personen ikke har innsikt i hvordan testene fungerer. Quadrant tester rendringegenskapene til telefonen (bortsett fra den første delen som tester hardware direkte). Galaxy S2 har lavere oppløsning så at den scorer bedre på nesten lik hardware er selvforklarende! Sensation ble ferdig først pga at første del gikk kjappere, dette forteller oss at Sensation mest sannsynelig har hakket kjappere hardware i rå regnekraft, men at galaxy s2 vil yte vesentlig bedre i spill og generell rendring pga lavere oppløsning. Linpack, som tester utregning alene uten rendring bekrefter dette ved at Sensation gjør det litt bedre.

 

Det er selvsagt interessant å vite hvilken som rendrer kjappest, men det er like interessant å vite hvilken som gjør de kjappeste utregningene.

Lenke til kommentar

Selv om galaxyen er hakket vassere er det nok løp og kjøp for en sensation så fort jeg får tak i en for min del. Liker Sense mye bedre enn wiz-greiene til samsung.

 

Ja, mye som er sinnsykt bra på SGS2.. Men HTC's sense er å blir best.

 

Samsung er for "Iphone-aktig" for min del....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av disse blir min meste telefon, men aner ikke hvilken. Amobil, jeg håper dere lar være i gå rundt grøten i Sensation testen og kårer en vinner og en taper. Please ikke si at Sensation er best hvis du vil ha høy oppløsning og galaxy s2 er best hvis du vil ha best kontrast eller noe annet innlysende svada. Dere må kåre en vinner slik at jeg kan velge!

 

Det ga lite mening, det finnes ingen telefon som er best på samtlige punkter. Det er fordeler og ulemper, så må kjøperen av telefonen vurdere hva som er best for han eller hennes bruk.

Lenke til kommentar

En av disse blir min meste telefon, men aner ikke hvilken. Amobil, jeg håper dere lar være i gå rundt grøten i Sensation testen og kårer en vinner og en taper. Please ikke si at Sensation er best hvis du vil ha høy oppløsning og galaxy s2 er best hvis du vil ha best kontrast eller noe annet innlysende svada. Dere må kåre en vinner slik at jeg kan velge!

 

Det ga lite mening, det finnes ingen telefon som er best på samtlige punkter. Det er fordeler og ulemper, så må kjøperen av telefonen vurdere hva som er best for han eller hennes bruk.

Disse telefonene har veldig like specs og begge går etter samme målgruppe. Det er absolutt mulig å si at den ene telefonen er bedre enn den andre, samtidig som man påpeker fordeler/ulemper med begge. Formålet med en test er jo nettopp å finne ut nøyaktig hvor god en telefonen er. Hvem som helst klarer å lese spesifikasjonene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...