Gå til innhold

Første stasjonære PC med Chrome OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker at det er modulær oppbygging. Kunne tenkt meg mer av det. F.eks. smartmobiler hvor du kan bytte ut modul for å få mer minne eller raskere prosessor :) føler vi har unødvendig høyt forbruk av "dingser" pga vi må bytte de ut hele tiden. Hvis man har et bra produkt med en svakhet hvorfor bytte ut hele greien? I noen tilfeller er det jo mulig, som f.eks. bærbare, men det er jo ofte ganske tidkrevende og direkte stress fordi det ikke er lagt opp til at man lett kan bytte ut deler. Med moduler kunne til og med bestemor klart det :thumbup:

Endret av Deep87
Lenke til kommentar
Kan noen med mer peiling enn meg forklare hvordan Google tenker seg at de skal kunne lansere et nytt OS? Hvorfor kommer folk til å bruke Chrome OS fremfor Windows/OSX/Linux?

Tanken er at folk skal ha tilgang til filene og programmene sine fra en hver PC. Brukerne skal slippe å bekymre seg for malware, oppgradering av programmer og kjøp av programmer. Det er alltid siste versjon av alt "installert". Man slipper også sikkerhetskopiering.

 

Dvs. jeg forstår idéen og at noen vil like det, men liker ikke konseptet selv.

Lenke til kommentar

Angående ChromeOS, hvor mange kjenner dere av slekt, naboer og annet som bruker pcen primært som en web-terminal? Altså at dem starter opp IE, Firefox, Chrome, Safari eller Opera og bruker det som eneste program resten av dagen?

 

Forøvrig så støtter ChromeOS seg på en funksjon i HTML5 som gjør at nettsider kan lagre informasjon offline. Slik at om en har besøkt Google Docs eller Twitter en gang, så vil den informasjonen ligge der selv om en går offline (en kan også legge inn data som blir lastet opp neste gang en har kontakt med server, slik som nye tweets eller dokumentendringer). Og det blir også støtte for WebGL, som oversetter OpenGL til noe lignende XML og javascript. Tror ID Software alt har testet ut Rage i WebGL med gode resultater.

 

Dette kan igjen gjøre at neste generasjon Steam eller WOW benytter WebGL som klient motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...