Gå til innhold

HTC Sensation gir Galaxy S II konkurranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde også nevnes at sensation er laget av aluminium og sansynligvis vil være langt mere solid og enn Galaxy S II. Dette kan jo gi en lengre forventet levetid. Mange forbinder også en høyere vekt med byggkvalitet og 148g er ikke så mye for en telefon med 4,3" skjerm. Man kan heller nesten si at 116 gram er litt for lett og kan virke litt "billig".

 

Jeg har også hørt at telefonen vil yte noe bedre enn S II pga bedre systembrikke i Sensation, men dette vil nok ha liten betydning rent praktisk. Tror forøvrig også at 768mb RAM holder i massevis, det er tross alt snakk om en mobiltelefon ;-)

 

Men på en annen siden har nok S II en mere lys og fargesterk skjerm, bedre batteritid, mer internminne, raskere internett og lavere pris.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant, men legg merke til at kantene ikke er av metall, men at bakplaten er i aluminium gjør telefonen mye stivere og mere robust for trykkrefter. Dette er greit om man ikke har en veske å ha telefonen i ;-) Tror forøvrig denne er langt mere solid enn en iPhone 4 siden den ikke har bakside i glass.

Lenke til kommentar

HTCs flaggskip i salg fra uke 22.

 

<a href="http://www.mobilen.no/artikler/htc_utfordrer_samsung/98301" title="HTC Sensation gir Galaxy S II konkurranse">HTC Sensation gir Galaxy S II konkurranse</a>

 

 

Noe spesielt som gjør at kun Sanmsung sin SII trekkes inn her? LG sin Optimus 2X er jo av samme slaget, og det samme gjelder Motorola Atrix også nå som Motorola er tilbake i landet. Har allerede funnet Atrix til kr 4495 i norsk nettbutikk uten abo.

 

Motorola Atrix

4" skjerm 540 x 960

1GB RAM

1 Ghz Dual core Tegra 2

Batteri: 1930 mAh

Bonus: Fingeravtrykkscanner (for unlock etc), MOTOBLUR UI med Live Widgets, aktiv støykansellering, laptop- og TV docking.

 

Samsung Galaxy SII

4,3" skjerm 480 x 800

1GB RAM

1,2 Ghz Dual Core

Batteri: 1650 mAh

Bonus: TouchWiz UI v4.0, aktiv støykansellering

 

HTC Sensation

4,3" skjerm 540 x 960

768MB RAM

1,2 Ghz Dual Core

Batteri: 1520 mAh

Bonus: Sense UI

 

LG Optimus 2X

4" skjerm 480 x 800

512 MB RAM

1 Ghz Dual core Tegra 2

Batteri: 1500 mAh

Bonus: Pris, TDMB Mobile TV

 

Syns det er rart at kun Motorola har valgt å sette kraftigere batteri i sin Atrix mtp disse heftige dobbeltkjerne prosessorne. Selv de på 550 Mhz - 1Ghz har jo like store batteri som de her fra Samsung, HTC og LG.

Lenke til kommentar

Langt mere solid enn GS2? Plast absorberer støt ved fall, mens alu overfører kraften i fallet til innmaten i telefonen. Det er jo ikke akkurat slik at f.eks ødelagte iP4 er uhørt. ;)

 

Hvor mye energi tror du et plastflak absorberer? Da tenker jeg nok at myk og duktil aluminium absorberer bedre.. Husk at det må noe stivhet til før den begynner å absorbere energi ved støt (Ek = 0.5*k*x^2)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har gått fra HTC Desire HD (solid unibody), til HTC Sensation, for så å gå over til Samsung Galaxy S II. Ble skuffet over HTC Sensation, først da jeg oppdaget hva den "nye unibody" konstruksjonen virkelig er, og så over de mange små urenhetene i Sense 3.0. Ble heller ikke særlig imponert over ytelsen til Sensation kontra DHD.

 

Plast eller aluminium, jeg ble uansett bedre fornøyd med GS2. JA, Sense er MYE penere enn Touchwiz, men GS2 både funker og yter bedre.

 

En annen ting kan også nevnes, hvis du er vant til en 4-4,3" skjerm med en oppløsning på 480x800 (bl.a.Desire HD), bør du prøve HTC Sensation før du kjøper den - tastaturet omskaleres ikke (i forhold til den høyere oppløsningen), og tastene i full QWERTY er mildt sagt små nok.

 

Men som ellers, smaken er som baken.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...