Gå til innhold

Test: Ovi Maps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt karttjenesten mye på N8 og den er helt genial :thumbup:

 

Eneste som er dårlig er att man ikke kan sende GPS-talekommandoer via FM-senderen til bilstereoen når man sitter i bilen, lyden blir kun sendt via mobilens høyttaler :( Håper den funksjonen kommer i en ny firmware..

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Ja navigasjon på google maps fungerer ganske bra. Men den laster dessverre ned data på farten, noe som fort er uaktuelt hvis du skal utenlands.

 

Man kan riktignok taste inn en rute først, så langres den i minnet (til og med med alternative ruter), men det gir jo bare mening for strekninger du vet du skal. Ikke når du plutselig står midt i en by og vil ha guiding til et museum eller en restaurant...

 

Jeg tror ellers du kan legge inn en modifisert versjon av maps, som tillater navigasjon for alle land, hvis du har en rootet androidtelefon. Det var i alle fall mulig før, etter navigasjon ble tilgjengelig i danmark har jeg ikke hatt behov for å sjekke...

Lenke til kommentar

Google nav er i allefall helt ubrukelig pa Galaxy S.

Jeg har bade en galaxy S og en N8 sa jeg har sammenlignet navigasjonestjenestene ganske grunding. Symbian er kanskje ubrukelig sammenlignet med Android, men Ovi Maps er rakkern meg 100 ganger bedre enn google nav.

 

Forst og fremst tar det godt og vel 2 minutter a fa GPS lock, mens Ovi Maps somregel bruker under 10 sek. Og ja; assisted GPS er pa.

 

For det andre er rett og slett Google Nav en darlig navigasjons losning. For eksempel kjorer du nedover freewayen i 80mph hvor pluttselig Google Nav finner ut at du helt uforklarlig har teleportert deg til parkeringsplassen to kvartaler unna, hvorpa den gar fullstending bananas. Sa bruker den 30 sekunder pa a rekalkulere.

 

I praksis bruker jeg ovi maps nesten hver dag (siden jeg biler mye rundt i storbyer i usa, og ikke aner hvor jeg er 90% av tiden), mens jeg bruker Google Nav ca en gang per mnd bare for a se om de har fikset den. Det har de altsa ikke enna.

Lenke til kommentar

1. å kjøpe et kontantkort i utlandet når man kjører bil norge - italia f.eks, er temmelig usmart :)

 

2. Navigasjonen på min nexus one fungerer altså utmerket. Og fix får jeg på par sekunder. På min gamle nokia n82 kunne det gå fem til ti minutter, med aGPS. Jeg tror det er teknologien som går fremover. Hvordan det kan være et problem på galaxy S vet jeg ikke, men har vel også lest noe om at den har vært upresis med mange meter osv...

 

Når androidtelefonene samtidig er mye raskere på å starte opp navigasjonsappen osv, er det en enkel vinn for meg, selv om jeg gjerne skulle sett noen av funksjonene fra ovi. Hadde jeg hatt jevnlig behov, hadde jeg heller betalt for en navigasjonsapp, finnes jo mange gode alternativer fra de store leverandørene :)

Lenke til kommentar

Bor i statene og bruker google maps på min Galaxy S. Funker som f, og det er irriterende at dette ikke støttes i Norge!

 

Det eneste problemet jeg har med Galaxyen er at det tar noen minutter å få fiks i starten, men jeg vet som regel sånn halveis hvor jeg skal så jeg trenger ikke navigasjon umiddelbart ;)

 

Kombinasjonen av googles søkemuligheter og navigasjon er bare genialt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...