Gå til innhold

Onkyo gir ut ny Spotify-receiver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den leverer 180w i 6ohm, så er den veldig interessant for min del :D Håper den ikke blir så veldig mye dyrere enn 9000 :p

 

de lever ikke 180W

Min greide 5x 50W... den er 7x180W.

 

Men nå har jeg 2x 250W i 8ohm og 2x500W i 4 ohm for front

2x 125W i 8 ohm for bak

1x 200W i 8 ohm for center.

 

og onkyo'n som pre/pro :)

 

Men dette er generelt recievere, noen unntak er jo yamaha Z11 osv, men de koster 55000 osv...

det funker for små høytalere, mine b&w dobble 6.5" blir ikke drivet av en reciever i 10-15000 kroners klassen, men preout og en effektforsterker for front da er mye gjort :)

Endret av Imsochobo
Lenke til kommentar

Hvis den leverer 180w i 6ohm, så er den veldig interessant for min del :D Håper den ikke blir så veldig mye dyrere enn 9000 :p

 

de lever ikke 180W

Min greide 5x 50W... den er 7x180W.

 

Men nå har jeg 2x 250W i 8ohm og 2x500W i 4 ohm for front

2x 125W i 8 ohm for bak

1x 200W i 8 ohm for center.

 

og onkyo'n som pre/pro :)

 

Men dette er generelt recievere, noen unntak er jo yamaha Z11 osv, men de koster 55000 osv...

det funker for små høytalere, mine b&w dobble 6.5" blir ikke drivet av en reciever i 10-15000 kroners klassen, men preout og en effektforsterker for front da er mye gjort :)

 

Ok. Jeg har et par dali concept 10 som bør ha over 100w, så hadde håpet at denne ville være fin, men hvis den bare leverer rundt 50w, så er det jo ikke noe å satse på...

Lenke til kommentar

Et greit utgangspunkt for reell effekt er å dele strømforbruk på to (effekttap som blir omgjort til varme) og så dele resultatet på to igjen.

 

Om man ser på Cambridge 650R som er oppgitt til 7*100 kan man kontrollregne:

Strømforbruk 1400w maks

Delt på to: 700w

Delt på kanaler: 100w.

 

Om man gjør det samme med denne blir det antakeligvis et par triste ansikter.

Lenke til kommentar

Man burde ikke prøve å drive noe alt for tungt med denne nei men slenger man på en effektforsterker på frontene sitter du med overskudd nok til resten av kanalene om de ikke er av det store slaget.

 

Prisen er det som blir spennende,spiller den bra og går ned til 8000kr har yamaha et problem :thumbup:

 

Louigi:

Burde funke fint med denne om du bare skaffer deg en brukt NAD C272 ved siden av til frontene - hørt NADen på conseptene før og spiller fantastisk i forhold til prisen (brukt 2-3000kr)

Lenke til kommentar

Man burde ikke prøve å drive noe alt for tungt med denne nei men slenger man på en effektforsterker på frontene sitter du med overskudd nok til resten av kanalene om de ikke er av det store slaget.

 

Prisen er det som blir spennende,spiller den bra og går ned til 8000kr har yamaha et problem :thumbup:

 

Louigi:

Burde funke fint med denne om du bare skaffer deg en brukt NAD C272 ved siden av til frontene - hørt NADen på conseptene før og spiller fantastisk i forhold til prisen (brukt 2-3000kr)

 

Jepp, har vurdert det, og regner med at det blir billigere med en effektforsterker og grei reciever enn en kraftig reciever...

Lenke til kommentar

Det er i alle fall et greit alternativ i de rimeligere prisklasser (skyt meg i foten, men enhver høyttalerpakke under 25k er rimelig).

 

Om man skal ha god lydkvalitet vil en bedre receiver eller prosessor med tilhørende effekttrinn være en god løsning da man står rimelig fritt til å sette på effekttrinn som er tilpasset høyttalerne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...