Gå til innhold

Test: Panasonic TX-P50GT30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også spent på det med innbrenning. Kan man f.eks la spotify stå på skjermen i 8,9 timer uten innbrenning?

Snakte med en selger på Lefdal som hadde vært på "kurs" hos Panasonic, han sa det samme bilde måtte stå i flere uker før det var snakk om innbrenning på dagens modeller.

Men tar det med en klype sjøsalt, test hadde vært fint :)

Lenke til kommentar

Testet dere for inn brenninger?

Også interissert i å høre hvor stort problem innbrenning faktisk er i dagens plasmamodeller, og hva er vel bedre enn å teste toppmodellen?

 

Mitt inntrykk er at innbrenning ikke er noe stort problem, men jeg ser stadig image-retention, selv om plasmafansen påstår dette ikke er noe problem i disse dager heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

på min VT20 har pausesymbolet fra playstation brent seg inn. sovna fra en film en kveld så pausesymbolet sto vel der i 6-7 timer. nå er det hvit på svart og da brenner det seg fortere. retention skjer ganskje fort. 2-3 timer på samma kanal så henger logoen igjen i noen timer. ganske irriterende men ikke noe du legger merke til mens du ser på film/TV eller spiller

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en Panasonic 42PX70 som dataskjerm og PS3-skjerm siden den kom på markedet for omtrent 4 år siden. Har fortsatt ikke klart å brenne en logo i skjermen. Ja, image retention oppstår ganske lett hvis man lar Windows stå på 3-4 timer uten skjermbeskytter, men det forsvinner av seg selv etter en liten stund med en annen kanal.

Alternativt kan man finne en kanal med "snø" på, og bare la tv'n stå der i 1-2 minutter. Da er alt borte igjen.

 

Men som sagt, nesten 4 år gammel, brukt som ren dataskjerm i 2 av dem, samt tilkoblet PS3-konsoll. Ingen permanent innbrenning.

 

Personlig foretrekker jeg plasmabildet, da det er mykere og mer naturlig enn LCD.

Lenke til kommentar

foreslår omfattende innbrenningstest av plasma-tvr! ;)

En skikkelig test av Plasma skjermer krever at man først foretar en innkjøreing av fosforen som tilsvarer 200-600 timers bruk.

 

Ellers er ikke innbrenning noe problem i min Samsung 2010 modell men image retention forekommer på PC/Konsoll bruk eller TV sendinger med fast logo. Riktignok er det ikke så plagsomt eller merkbart til enhver tid som mange plasma-motstandere skal ha det til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da får du nok IR. Jeg har enda ikke sett en skjerm jeg ikke har sett IR på dersom jeg provoserer den fram og ser etter den. Typisk med spill/fotballkamper og TV2 idiotiske logo som virkelig skal skinne. Bytter man direkte til en mørk kilde ser man lett IR.

 

Mulig LG ikke sliter med dette, men jeg synes det er merkelig alle andre jeg har vært borti har dette "problemet". Det forsvinner forøvrig i løpet av få sekund på mange skjermer.

(Har testet V10, G20 og et par Samsung skjermer, i tillegg til noen eldre PV70 og PX80).

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to panasonic plasmaer og har ikke hatt noe problemer med innbrenning. Image retention var bare et problem da den var ny, ved statiske elementer over lengre tid henger bildet litt igjen, men går bort etter det vises dynamisk innhold på skjermen. Det verste med G10-en min er "rising black" - levels, et problem som alle panasonic eiere fra 2009 forbanner seg over. Jeg lurer på om dette fortsatt er et problem, for da blir det ikke ny panasonic på meg. Min kullsorte g10 er nå cox-grå i sortnivå etter noen hundre timer bruk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...