Gå til innhold

Opera forbanna på Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sutregutta i Opera er ute igjen ser jeg.

"Sutregutta"? Er du klar over at f.eks. Google Instant fungerer så og si perfekt i Opera, bare man identifiserer nettleser som noe annet enn Opera? Dette er snakk om at Google blokkerer Opera-brukere fra å bruke nye funksjoner. Om de ville valgt å støtte Opera, hadde det krevd veldig lite ekstra arbeid, og temmelig sikkert mindre enn 2,15 % av det de allerede har brukt på Instant.

Endret av hlnd
  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Når Google foretar endringer i tjenester som Mail eller Calendar, blir Opera nødt til å lage modifikasjoner i ettertid, slik at nettleseren deres fortsatt skal kunne bruke disse tjenestene."

 

Det er jo fullstendig idiotisk. Google Mail eller kalender fungerer utmerket i Konqueror og epiphany, og jeg nekter å tro at de har større markedsandeler, eller får bedre informasjon fra google.

Lenke til kommentar

Har vel skjedd flere ganger at Google har stengt Opera ute fra tjenester ved å identifisere nettleseren fremfor funksjonene den støtter. Noe som selvfølgelig er helt på trynet og litt vanskelig å forstå hvordan de kan forsvare.

Er det noen som helst grunn til å tro at Google bryr seg noe spesielt om Opera den ene eller den andre veien?

(Det er i så fall den dølleste konspirasjonsteorien jeg har sett på lenge.)

 

At Opera skulle fungere bedre når den blir servert webkit-spesifikk HTML-kode (eller hva det nå enn er de identifiserer seg som), sier vel mest om Opera ...

 

I denne saken hjelper det vel ikke å klage til EU-kommisjonen heller. (Eller?)

Lenke til kommentar

Synes det blir feil å si at Opera er en bitteliten ubetydelig browser... Det er en browser som er bitteliten i noen markeder og stor i andre. Det er mange brukere som har Opera, og det er i Googles interesse å nå alle brukere. Når så Google bruker teknikker for å identifisere nettleseren som har vært kjent blant utviklere som fy-fy siden slutten av netscape-krigen, så er det vanskelig å si at deres taktikk er naturlig og riktig.

 

Google behandler Opera som en konkurrent, mens Opera har all grunn til å frykte at Google ser på Opera som en konkurrent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

før windows kom med internett explorer 9 var opera den raskeste netteleseren da, og hvis man ser på IE 9 kan man se at den bagyner mer og mer ligne på opera sin nettleser :p

 

Opera er fortsatt mye raskere enn IE9 etter hva jeg har opplevd. IE9 henger seg oftere her og det tar mye lengre tid før den starter.

Lenke til kommentar

Byttet til Firefox for en snau måned siden. Kjempefornøyd!

 

Alt man trenger for å få opera-følelsen er:

- Default Full Zoom Level

- FireGestures

- Norsk bokmål ordliste

- ReloadEvery

- Speed Dail

- Tab Utilities

- Undo Closed Tabs Button

 

Og så blir det ganske fint med et Google Chrome skin!

 

PS! Har vært Operabruker siden 6.x serien

Endret av Mr. Lid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor må misjonærer hele tiden lage bråk i Operatråder? Trives godt der jeg sitter, med alt fungerende out of the box. Hvorfor bytte til en nettleser som krever 14 addons for å ligne det du er vant til å få med 0 addons?

 

I tillegg til det over vil jeg trenge:

Epostleser

IRC

Finne igjen div. addons.

Synkroniseringsfunksjon (android, stasjonær og bærbar)

 

Dessuten syncer ikke Firefox mot Opera på min anroid.

Lenke til kommentar

"Når Google foretar endringer i tjenester som Mail eller Calendar, blir Opera nødt til å lage modifikasjoner i ettertid, slik at nettleseren deres fortsatt skal kunne bruke disse tjenestene."

 

Det er jo fullstendig idiotisk. Google Mail eller kalender fungerer utmerket i Konqueror og epiphany, og jeg nekter å tro at de har større markedsandeler, eller får bedre informasjon fra google.

Med mindre jeg bommer stygt så bruker begge webkit, samme som Google bruker i chrome.

 

i det hele så er det en smule bekymringsfullt om Google begynner å bevege seg i samme retning som MS og Netscape i sin tid, og slenger på ting som bare fungere i egen webleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...