Gå til innhold

Perfekt til å smugfilme konserter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vist de har været bare LIDT smarte, så tillader de at man vender skærmen nedad, for så giver design god mening, så man kan holde den over hovedet

:)

 

....Men det tyder den eksplicitte angivelse af L og R jo ikke på... :hmm:

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

Om en må holde enheten høyt over hodet for å få med noe så blir det litt kink i nakken tenker jeg. Men en kan jo snu skjermen ned på konsert, men om opptaket da blir opp ned kan en jo stille ett åpent spørsmål ved.

 

Men, om en ikke er på konsert og ikke har noen hindringer foran seg, så ser jeg ingen problemer med å skulle gjøre opptak med en sånn enhet. Tvert i mot så slipper en da å holde kameraet i hodehøyde slik en må med enklere fotoapparater.

 

Men enheten mangler jo klart en slik vendbar skjerm som en finner på fotoapparat som har sånn brukervennligheten innbakt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Denne var genial for å ta opp forelesninger etc. Beste hadde vel vært en laptop hvor man kan snu kameraet forover, men det har jeg ikke sett på noen laptoper enda. Er litt kjipt å sitte med en dings slik som en mobiltelefon eller løst webkam, hvor det er åpenbart at man filmer.

Lenke til kommentar

Hvor egnet denne er til konsertfilming i smug: det er nå to problemer som må være større enn hvor skjermen eller linsa vender (i hverste fall kan man jo bare holde den med skjermen ned, og snu bildet i etterkant).

 

De fleste små lydopptakere jeg har vært borti peaker og klipper noe jævlig på de lydnivåene de fleste konserter holder, uten å kunne dempe inngangsnivået før ADC'en. Opptak fra mobil blir helt grusomme. Death metal høres jo ut som... vel, death metal, men dere skjønner poenget. :) Denne skal nok være spesielt beregnet for sånt hvis det skal være noe vits.

 

Denne tar opp både lineært og i 24/96, så det er vel egentlig sannsynlig at den faktisk er egnet til sånt. Men da vil jeg tro mange konsertsteder vil holde utkikk etter sånt utstyr og kanskje gripe inn. Man ser jo forskjell på sånt utstyr og mobiltelefoner, og vakter ser ofte igjennom fingrene med mobiltelefonopptak. Men jeg har inntrykk av at med det samme utstyret takler trøkket trenger man ofte pressetillatelse eller hva det nå heter. Ellers risikerer man å bli kastet ut, eller å måtte sitte igjen, eller hva de nå har hjemmel til (kan man få utstyr konfiskert?).

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...