Gå til innhold

Nå har du råd til store utskrifter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VERDENSREKORD! Denne skriveren har altså i følge akam 8 294 400 DPI. DET er imponerende! :p

 

red: For de som faktisk lurer har den 5760 dpi (uten å gange dette tallet med 1440) og en dråpestørrelse ned til 1,5 pl i følge pressemeldingen.

 

Jeg lurte først på om akam mente den hadde en oppløsning på opptil 5760x1440, men det stemmer heller ikke, så jeg vet ikke helt hvor 1440 kom i fra.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Billig og billig fru eple - spesielt billig synes ikke jeg dette var. Printere er generelt dalende i pris hele tiden og egentlig koster det antagelig ikke mye mer å produsere en A3 printer enn en A4 printer med samme utskriftskvalitet. Den rimelige A3+ Canonprinteren viser vel at det er fullt mulig.

 

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar

Billig og billig fru eple - spesielt billig synes ikke jeg dette var. Printere er generelt dalende i pris hele tiden og egentlig koster det antagelig ikke mye mer å produsere en A3 printer enn en A4 printer med samme utskriftskvalitet. Den rimelige A3+ Canonprinteren viser vel at det er fullt mulig.

 

Tor

Jeg mistenker at denne kan være billigere i drift hvis man printer mye. Patronene har 50% mer blekk i seg enn tidligere utgaver. Men det forutsetter at de prises riktig.

Lenke til kommentar

Jeg lurte først på om akam mente den hadde en oppløsning på opptil 5760x1440, men det stemmer heller ikke, så jeg vet ikke helt hvor 1440 kom i fra.

 

Med 5760 x 1440 mente vi selvsagt at skriveren har en oppløsning på 5760 dpi ene veien og 1440 dpi andre veien, og dette er også måten Epson selv oppgir tallene i spesifikasjonslisten vi fikk oversendt:

 

post-29613-0-00330700-1304510086_thumb.png

Lenke til kommentar

Billig og billig fru eple - spesielt billig synes ikke jeg dette var. Printere er generelt dalende i pris hele tiden og egentlig koster det antagelig ikke mye mer å produsere en A3 printer enn en A4 printer med samme utskriftskvalitet. Den rimelige A3+ Canonprinteren viser vel at det er fullt mulig.

 

Tor

Jeg mistenker at denne kan være billigere i drift hvis man printer mye. Patronene har 50% mer blekk i seg enn tidligere utgaver. Men det forutsetter at de prises riktig.

 

Man får en del blekk for 2 300 kr. Dog har vel Epson aldri vært de mest ublue når det gjelder blekkpriser.

 

Hadde vært svært interessant å fått en sammenlignende test av noen av de mest aktuelle A3+ skriverne når det gjelder utskriftskvalitet og forbruksøkonomi.

 

@TorVilde: Husker første A3 Canon blekkskriveren jeg kjøpte på jobben i 91/92 (tror det var omtrent da) kostet ca 18 000 kr. Men vi imponerte stort når vi kom med plankart i A3 format. Så billigere har det klart blitt.

Lenke til kommentar

Med 5760 x 1440 mente vi selvsagt at skriveren har en oppløsning på 5760 dpi ene veien og 1440 dpi andre veien, og dette er også måten Epson selv oppgir tallene i spesifikasjonslisten vi fikk oversendt:

 

post-29613-0-00330700-1304510086_thumb.png

Haha, sånn går det når man skriver innlegg litt i halvørska og innbiller seg at dpi er per square inch, og ikke per inch i en retning.. :p
Lenke til kommentar

Billig og billig fru eple - spesielt billig synes ikke jeg dette var. Printere er generelt dalende i pris hele tiden og egentlig koster det antagelig ikke mye mer å produsere en A3 printer enn en A4 printer med samme utskriftskvalitet. Den rimelige A3+ Canonprinteren viser vel at det er fullt mulig.

 

Tor

Jeg mistenker at denne kan være billigere i drift hvis man printer mye. Patronene har 50% mer blekk i seg enn tidligere utgaver. Men det forutsetter at de prises riktig.

 

Det tviler jeg på for blekk til det store private forbrukermarkedet er som regel noenlunde ens i pris pr volumenhet. At det er praktisk med større patroner er jeg enig i, men prisen blir og desto større når man skal handle nye.

 

Generelt føler jeg at Epson kjører en høyere pris på forbrukerprintere enn andre produsenter hvis man sammenligner printere med noenlunde like egenskaper. Dette er dog bare en magefølelse jeg har fått over lang tid og ikke noe jeg fysisk har satt opp en konkret sammenligning på.

 

Tor

Lenke til kommentar

 

@TorVilde: Husker første A3 Canon blekkskriveren jeg kjøpte på jobben i 91/92 (tror det var omtrent da) kostet ca 18 000 kr. Men vi imponerte stort når vi kom med plankart i A3 format. Så billigere har det klart blitt.

 

Jo, husker det selv og (har vært med siden pc'en og utstyr ble født). Slik sett er det blitt som tv'ene, de er reelt sett skambillige i forhold til for mange år siden og særlig sett i relasjon til hva man får (og størrelsen ikke minst). Men det er jo den naturlige utviklingen av prisene når de store salgsvolumene skapes.

 

Tor

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...