Gå til innhold

Slik blir fremtidens passord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende forskning, men har mine tvil om det vil være så lurt. Ser for meg de rasende massene når de ikke kommer inn på favorittsidene sine, kun fordi de taster litt anderledes en dag, eller sitter på et helt annet tastatur enn det de er vant til. Hva skjer hvis jeg kobler et ergonomisk tastatur til laptopen, når jeg til vanlig bruker det innebygde?

Lenke til kommentar

De første gangene jeg skriver inn et nytt passord skriver jeg litt tregt og klønete, men etter hvert som jeg blir kjent med passordet skriver jeg det svært fort. Hvordan vil programmet takle dette?

 

Og hva om jeg begynner med å kopiere og lime inn, for så å etterhvert lære meg å skrive inn passordet?

Lenke til kommentar

Fingeravtrykk er jo busted allerede, Mythbusters tok jo rotta på scanneren på absolutt verste måte!

Men når det gjelder hastigheten så ser jeg dessverre litt problemer, jeg kan ha flere maskiner i boligen, dog ikke med samme tastatur type eller modell.

Og det som verre er, er mulig jeg sitter en annen plass og bruker VNC for å maskinen min hjemme.

Sistnevnte vil legge til litt lag til tider om det skal måle tiden mellom trykkene.

Lenke til kommentar

Hva med dagsformen til den personen som skal bruke dette systemet ? Hvis det skal fungere så må det ta hensyn til at man ikke skriver inn passord på helt samme måte hver gang. Da blir jo muligheten for at andre som ikke har lov kommer gjennom større. har man det travel så skriver man fort ( og kanskje feil som man retter opp underveis). er man trøtt så går det mye langsommere. mellom disse tilstanden finnes det et hav av varianter for en og samme person. Da må systemet lære deg å kjenne over flere dager.

Lenke til kommentar

Bortkastet bruk av tid. Jeg skriver med begge hender, en hånd, en finger, on screen, av og til spiser jeg mens jeg taster (dvs. pauser), av og til tråkker katten min på tastaturet, taster helt annerledes når jeg spiller spill. Bruker keyboardet til musikk-keyboard.

 

Ellers kan det meste gjøres med en fem-tasters mus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...