Gå til innhold

– Ingen spilling etter midnatt! (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns dette er helt greit.

Virkelig, synes du staten skal regulere når tenåringer spiller dataspill?

 

Når det blir et problem som går utover den normale helse til mange så er det et mulig tiltak.

I Sør Korea er Online spilling et stort sosialt problem.

I Norge burde man også fokusere mer på de som sitter for mye klistret til PCn og PS3 o.l.

 

I en undersøkelse var 40% av de mannlige elevene spillavhengig. Artikkel

 

ISPene kan spærre det de vil. Ikke noe teknisk vanskelig.

Kun via sattelitt link du vil kunne logge deg på en utenforstående ISP som ikke følger Sør Koreanske myndigheters retningslinjer. Sammme som i Norge.

Tror du alt som finnes på Internett i hele verden er åpent for oss i Norge ?

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Bare i asiatiske land kan dette gå, akkurat som med WoW har de en type program som teller hvor mange minutter de har spilt, og om de spiller mer enn 2 timer i så går statsa nedover, altså lavere HP, lavere spell power og alt sånn, helt til de har tatt en pause som er like lang som de har spilt.

 

De eneste som skal ha makt over barn er jo foreldre, og det er foreldrenes ansvar å passe på unga, ikke staten.

Om staten noen ganger sier til meg "du, ungen din får ikke lov til å <vilkårlig ting>" *SLAP* kjeften din, jeg bestemmer over ungen min takk.:p

Lenke til kommentar

I 2012 blir det påbudt med elektronisk ID for pålogging av online spilling.

Alle får da et ID-kort/eller kodebrikke som må brukes hver gang du bruker nettleser eller logger deg på et online spill med PC eller en spillkonsoll.

Dette for unngå at en på 13 år spiller et spill med 16års-grense og ikke spiller om natten etter 22.00.

 

Del av datadirektivet fra EU. Direktivet

 

For det første er det du linker til en reklamebrosjyre fra noen som vil levere server- og databaseløsninger til ISP-er og telekomselskaper i DLD-land, og sånn rent utover det finner jeg ingen referanser der til det du snakker om.. ?

Lenke til kommentar

Det er jo klart det det er foreldrene som er ansvarlige for ungene sine, men jeg føler at kanskje de ikke følger godt nok med på hva ungene driver med på nettet. Det er vel ikke uvanlig at jenter på 9 år bruker tjenester beregnet for 13 år og oppover. I min familie blir i hvert fall ikke dette fulgt godt nok opp, og vi får gjøre som vi vil. Det er vel heller ikke uvanlig at spesielt gutter i pubertetsalder blir så besatt av spillingen at det går utover skole og det sosiale liv. At myndighetene går inn for å regulere dette selv sier vel litt om at kanskje det vil, over lengre tid, hjelpe mange ungdommer med å prioritere litt andre ting når de er i den alderen hvor de bygger grunnlaget for hvordan de skal være som voksne. For alle som er under 16 i Sør-Korea, sier jeg bare: Sucks to be you. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...