Gå til innhold

Bruk Skype på Sony-TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må man ikke ha et webkamera tilknyttet tv-en for at de skal se deg?

Og gjelder dette alle Bravia TV-er så lenge de har internett-tilgang?

 

I følge appenvirker Media Remote på følgende TV-er:

BRAVIA TVs KDL-HX920series ,KDL-HX820series,KDL-HX720series,KDL-NX720series,KDL-EX720series,KDL-EX620series,KDL-EX520series,KDL-EX420series,KDL-EX320series,KDL-CX520series

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har planer om Skype via TVen selv, men da med PC som mellomledd.

Hvilket vel strengt tatt bare er "vanlig Skype" på en PC med TV som monitor. HDMI er kjekt, gitt.

 

Jeg er litt motstander av "all-mulig-dill-funksjonalitet-TV", de kunne heller konsentrert seg om å lage bra (og billige) skjermer med fokus på bilderesultatet (lys styrke, riktige farger (kalibrering) etc).

 

Av/på knapp og inngangsvelger er i prinsippet alt jeg trenger (bortsett bildeinnstillingene). Resten kan vi bruke "satelittboks", datamaskin(er) og lydanlegg til. Råflotte TV'er kan jo komme med volum og høyttalere som ekstrautstyr.

 

Isteden er markedsavdelingene ivrige med Bildevisning, Internett, YouTube, Skype og alt mulig annet dill. Noen har misforstått noe et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Kamera og mikrofon må kobles til, den leveres med 920-serien. For de andre modellene må det kjøpes som ekstrautstyr til 1000 kr.

 

Kamera og mikrofon må tilkobles via USB, som Sonyene kun har én av. Så for en samtale må man koble fra annen funksjonalitet som harddiskopptak som også bruker USB.

 

Illustrasjonsfotoet er også misvisende da det ikke har med enheten for kamera og mikrofon.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...