Gå til innhold

Nå er det rekordbillig å handle på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

også verdt å vite når man sammelikner butikker er at enkelte allerede har lagt til en lokal moms som trekkes fra når varen sendes utenlands. Dette gjelder blandt annet Amazon.co.uk som i handlekurven har inkludert 12.8% uk-tax som trekkes fra når orderen behandles.

 

Den totale prisen på handlekurven kan derfor i dag være på over 25£ og fortsatt gå under 200kr marginen.

 

 

For typisk helsekost ting (kosttilskudd, kremer, ++++++) er iHerb.com en genial butikk med enormt utvalg.

Lenke til kommentar

Samegerilja: Jeg skjønner ikke hvordan du får den til 13,000? Hos meg, med 600kr i frakt, 200kr i tollgebyr og ca. 4000,- i moms så blir det nesten samme pris som i Norge.

 

Canon har vel 1 års garanti. I Norge er de tvunget til å gi deg 5 års garanti (forbrukerkjøpsloven) noe som er greit å ha. Du har i tillegg forhandleren nærmere og billigere frakt ved evt. service/reklamasjon(raskere også).

 

B&H har svindyr frakt, og det lønner seg å bruke Jetcarrier.com`s flyfrakt\sjøfrakt for å få ned kostnaden. B&H sender gratis til din adresse i USA.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=538598

-18600 levert på postkontoret.

 

Fra USA:

17200,- levert på postkontoret

Lenke til kommentar

Samegerilja: Jeg skjønner ikke hvordan du får den til 13,000? Hos meg, med 600kr i frakt, 200kr i tollgebyr og ca. 4000,- i moms så blir det nesten samme pris som i Norge.

 

Canon har vel 1 års garanti. I Norge er de tvunget til å gi deg 5 års garanti (forbrukerkjøpsloven) noe som er greit å ha. Du har i tillegg forhandleren nærmere og billigere frakt ved evt. service/reklamasjon(raskere også).

 

B&H har svindyr frakt, og det lønner seg å bruke Jetcarrier.com`s flyfrakt\sjøfrakt for å få ned kostnaden. B&H sender gratis til din adresse i USA.

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=538598

-18600 levert på postkontoret.

 

Fra USA:

17200,- levert på postkontoret

 

Ja glemte den j... momsen, da blir det jo like greit å kjøpe den i Norge. Da slipper man den lange ventetiden med service osv.

Lenke til kommentar

En liten advarsel om Dealextreme som er nevnt i artikkelen. Jeg har handlet der flere ganger:

 

1. Vareinfo på elektroniske produkter er ofte feilaktig, det hevdes funksjoner som er over hva varen kan yte.

2. Kvaliteten på varene er varierende. Dessuten så er ikke alt billigere der enn i våre nettbutikker.

 

3. Tiden før kjøpt vare sendes har blitt utrolig treg. Beregn 2-5 uker før varen blir postlagt, selv når den er på lager. De har også byttet til et annet postselskap som er ekstra trege med å sende pakken ut av landet. Fra pakken er på flyet, går det unna, så norsk post er imponerende effektive.

 

4. Det har utvidet vareutvalget noe enormt. Mye er ikke på lager, først etter du har betalt får du vite lagerstatus, som i fleste av mine tilfeller har vært "waiting for supplier".

 

Det siste med at du ikke får vite lagerstatus før etter betaling med visa er irriterende. Så å kjøpe noe du trenger før to måneder er en risiko å ta. Du kan også få en vare de mener er tilsvarende (som avviker fra bildet av varen).

 

Dette er altså Dealextreme, ikke for å skremme.

Kjøper du noe du gleder deg til å få, bør du ha myyyye tålmodighet.

Som sagt: Det er ikke slik at de har alle varer på lager, selv om det virker slik. Så etter du har betalt, først da får du vite varens status. NB: Jeg prater ikke om varer det står "sold out".

 

Typisk Dealextreme:

2-6 uker før varen er pakket, 1-2 uker før varen er på flyet. Deretter går det raskt. Det norske postverket fortjener skryt :-)

 

Lykke til med handel, mye artig, men ikke ha høye forventninger.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

En butikk som ikke står på lista: www.mymemory.co.uk

 

En liten liste over SDHC minnekort som havner under tollgrensa:

 

SanDisk 4GB SD Card (SDHC) - Class 4 60 kr inkludert frakt (4 for 190 kr)

Lexar 8GB SD Card (SDHC) - Class 2 96 kr inkludert frakt (2 for 174 kr)

SanDisk 16GB SD Card (SDHC) - Class 4 157 kr inkludert frakt

Sandisk 8GB Extreme SD Card (SDHC) 20MB/s - Class 6 183 kr inkludert frakt

Kingston 16GB Ultimate X SD Card (SDHC) 100X - Class 10 G2 210 kr inkludert frakt

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg ville vært skeptisk til minnekort fra kinesiske nettbutikker. Det er mange piratkopi-produkter der og priser som virker for gode til å være sanne bør få varsellampene til å blinke.

 

Sandisk micro SDHC 32 GB class 2 er satt ned fra 120 til 66 pund her.

 

Når din pris er under en fjerdedel av Mymemorys tilbudspris bør varsellampene blinke. Jeg håper uansett at varsellampene blinker forgjeves. Det er surt å få noe dårligere enn man tror.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...