Gå til innhold

Styr TV-en med iPhone/iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner det ikke å bli slik at de aller fleste med ny TV, de har også en dekoder? Da er det jo gjerne slik at man lar TV-en stå på den samme kanal (typisk HDMI 1) og benytter seg av dekoderens fjernkontroll for å bytte kanal. I så fall blir det jo ganske så unødvendig med en slik app. Man kan kanskje argumentere for at det er like unødvendig uansett...

Lenke til kommentar

De fleste nye TVer har innebygget dekoder, slik at man kun trenger en CAM-modul (støttes av Canal Digital og RiksTV).

Jeg var ikke klar over at slike kunne brukes med Canal Digital. CD har jo varslet i årevis at kortene deres skal pares mot dekoderen slik at kun denne dekoderen kan benyttes, men jeg vet ikke om de har gjennomført dette ennå. Hvis det skjer, så er det vel ikke bare-bare å dytte kortet inn i den innebygde dekoderen i TV-en?

Lenke til kommentar

Dersom du har CD-godkjent TV, kjøper du CD CAM-modul på for eks Elkjøp, og så kommer nytt kort (paret med din CAM) i posten fra CD i løpet av kort tid. Koster en liten 1000-lapp for alt, + kortleie, og du får alle kanaler gratis i 1 mnd (?) på det nye kortet. Funker fint, greit med kun en fjernkontroll for TV.

 

Det er ikke paring på kort i løse HD-dekodere (vaffal ikke de modellene jeg har).

Lenke til kommentar

Trenger ikke en gang å kjøpe på Elkjøp etc, er tilgjengelig direkte fra Canal Digital sine nettsider. Prisen er helt nede i 490 kr + kortleie. Man kan også kjøpe kun kortleser til sine gamle kort (noe jeg har gjort).

 

Og den paringa har jeg liten tro på, jeg skifter faktisk mine to kort mellom mine to kortlesere + dekoder. Paringa er nok bare på "produksjonsserie" for å hindre uatoriserte kort/cam-er. DEt er vel det du egentlig skriver zanta. Har heller ikke noe problem med å bytte kortlesere mellom ulike TV-er.

 

Og Samsung har hatt dette en god stund, både for iPhone/iPad og Android. IPhone appen ble lansert for snart et år siden, og den for Android noe senere. Samsung sin app kan også styre BD-spillere etc fra Samsung.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Den første kjøpte jeg også for tidlig, dvs til knappe 1 000 kr. Men så kjøpte jeg meg en mindre TV som jeg kunne flytte rundt og da var ikke dekoder særlig interessant, så da bestilte jeg cam til det kortet jeg hadde i ene dekoderen. Jeg vet at kortet som jeg fikk til cam virker i HD-dekoderen, for det har jeg prøvd. Har litt ulike kanalpakker på de ulike kortene, derfor bytter jeg rundt.

Lenke til kommentar

Og Samsung har hatt dette en god stund, både for iPhone/iPad og Android.

Testet ut denne i går. Småmorsomt, men upraktisk. Fjernkontroller betjener jeg helst uten å se på dem. De har som regel varierende utforming på knappene, så da er det kjapt og greit å føle seg frem til riktig knapp. Med en berøringsskjem må man nesten se hvor man trykker. Det hadde vært mer interessant om de kunne latt oss lage noen custom-knapper. Jeg kunne f.eks godt tenkt meg en knapp som gikk direkte til HDMI 1 i stedet for å trykke source og så bla meg nedover.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...